Umělecké směry 19. století

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Advertisements

Umělecké směry 19. století
Název Postimpresionismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník
Vincent van Gogh
Vincent van Gogh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Edita Havránková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
Umění 20. Století Malířské proudy a směry počátku 20. století
POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
VY_52_INOVACE_DEK_40 Symbolismus Paula Gauguina
SYMBOLISMUS konec 19. století
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Paul Gauguin Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Edita Havránková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785.
Renoir, Degas, Pisarro, Sisley
Německé renesanční malířství
Zakladatel moderního malířství?
Gustave Courbet Barbizonská škola
Adam Kučera, Jan Starý Vincent van Gogh.
Realismus Umění 19. století.
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
Impresionismus ve výtvarném umění
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Vincent van Gogh ŽIVOT Nizozemský malíř a kreslíř Byl jednou z největších osobností světového výtvarného umění a je dnes pravděpodobně.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý záznam smyslového vjemu! Barva není jen odraz světla na naší sítnici… Konstruovat objemy.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Umělecké směry 19. století
VY_52_INOVACE_DEK_41 EXPRESIONISMUS VINCENTA VAN GOGHA
IMPRESIONISMUS.
Impresionisté figurativního malířství
Musée D´ Orsay Paříž Francie.
Přehled nejvýznamnějších malířů
Vincent Van Gogh – Umělecký směr Svým stylem zapadá van Gogh nejvýrazněji mezi fauvisty, expresionisty, z části pak i mezi ranou.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Vincent van Gogh MgA. Lukáš Psík
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Postimpresionismus – Cézanne, Gauguin Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
IMPRESIONISMUS 4 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
IMPRESIONISMUS 3 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
POSTIMPRESIONISTÉ. charakteristika Snaha o překonání impresionistického způsobu malby Konfrontace vnitřního umělcova nitra s realitou Vstupuje sem lidský.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV:VY_32_INOVACE_05B_09_Postimpresionismus – Paul Gauguin.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Jiří.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_05B_08_Postimpresionismus – Vincent.
MEDICÍNSKÉ DIAGNÓZY V OBRAZECH RICHARD POLMA. nemoci tu byly před medicínou RICHARD POLMA,,Není velkého umění bez šílenství.“ Seneca.
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
Jean François Millet a Barbizonská škola Vladimír Sobota.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Nové umělecké směry 2. pol. 19. století Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Květen 2012 Předmět: Dějepis.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_15_Pointilismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
Impresionismus a postimpresionismus
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
POSTIMPRESIONISMUS – pracovní sešit
AUTOR: Mgr. Marcela Maršálková NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_VV_07
Malířské proudy a směry 20. století (Díl 1.)
Obrazy jakou autobiografie
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Realismus Název školy: Základní škola Karla Klíče
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Výtvarná výchova pre 9. ročník
Transkript prezentace:

Umělecké směry 19. století postimpresionismus 2 Syntéza objektivní a subjektivní reality

Syntéza objektivní a subjektivní reality Vincent van Gogh (1853 – 1890) a Paul Gauguin (1848 – 1903) duchovní a smyslový prožitek umělce převtělený do podstaty uměleckého díla Paul Gauguin a Vincent van Gogh (foto anonym)

Syntéza objektivní a subjektivní reality Vincent van Gogh (1853 – 1890) Holandský malíř: složitý životní osud protestanský kazatel majetek rozdal chudým Vincent van Gogh: Autoportrét

Syntéza objektivní a subjektivní reality Vincent van Gogh (1853 – 1890) Touha stát se malířem: učil se v Haagu u malíře Antona Mauva obrazy a kresby plné smutku a beznaděje Vincent van Gogh: Jedlíci brambor

Syntéza objektivní a subjektivní reality Vincent van Gogh (1853 – 1890) Nepřívětivé a hrubé tváře rolníků těžká práce a bída Vincent van Gogh: Stařec s hlavou v dlaních a Smutek (kresby)

Syntéza objektivní a subjektivní reality Vincent van Gogh (1853 – 1890) Holandské období: Antverpy 1885 – 1886 studoval japonské rytiny malby námořníků a dílo Rubensovo Vzor: malíř barbizonské školy Jean-Francois Millet (1814 – 1875) Jean-Francois Millet a Vincent van Gogh: Sazeč

Syntéza objektivní a subjektivní reality Vincent van Gogh (1853 – 1890) Pařížské období: 1886 – pozvání bratra Thea (obchodník s obrazy – finanční i morální opora) seznámení s impresionisty (Paul Gauguin) pařížské motivy Montmartre (vinice, mlýny, kavárny) Vincent van Gogh: Most Carouselle u Louvre

Vincent van Gogh: Montmartre

Syntéza objektivní a subjektivní reality Vincent van Gogh (1853 – 1890) Provensalské období: 1888 Arles jasnější paleta duševní choroba Umělec na cestě do Tarasconu

Syntéza objektivní a subjektivní reality Vincent van Gogh (1853 – 1890) malba krajiny a typických postav dle duševního rozpoložení vedle sluncem ozářené krajiny (jásavé tóny žluté, zelené a modré) jsou obrazy plné deprese (neklid a zoufalství) Vincent van Gogh: Olivovníky

Starý mlýn a Na cestě v Provence v noci

Syntéza objektivní a subjektivní reality Vincent van Gogh (1853 – 1890) Žlutý dům a Kavárna v Arles

Kavárna v noci

Ložnice v Arles

Vincent van Gogh: Most v Arles

Syntéza objektivní a subjektivní reality Vincent van Gogh (1853 – 1890) Vrchol díla: autoportréty, zátiší, obrazy jeho pokoje a Vincent van Gogh: Slunečnice a Židle

Syntéza objektivní a subjektivní reality Vincent van Gogh (1853 – 1890) konflikt s Gauguinem šílenství blázinec v Saint-Remy léčení u doktora Gaucheta (pokus o sebevraždu) následkům podlehl Vincent van Gogh: Portréty: Paul Gauguin, Arlesanka, Doktor Gachet a Eugene Boch (Básník)

Kosatce

Syntéza objektivní a subjektivní reality Vincent van Gogh (1853 – 1890) Vincent van Gogh: Autoportréty

Syntéza objektivní a subjektivní reality Vincent van Gogh (1853 – 1890) Konec života v blázinci v Saint-Rémy Vincent van Gogh: Obilné pole s cypřišem, Zátiší s absintem a Obilné pole s havrany

Syntéza objektivní a subjektivní reality Paul Gauguin (1848 – 1903) umělec s neklidnou povahou (touha po dálkách) bankovní úředník opustil výnosné povolání a rodinu (pět dětí) věnoval se pouze umění Paul Gauguin: Foto a Autoportrét

Syntéza objektivní a subjektivní reality Paul Gauguin (1848 – 1903) Útěk před civilizací 1. Bretaň (1883) zaostalá krajina (opětovné návraty) Paul Gauguin: Prasečí farma v Bretani

Syntéza objektivní a subjektivní reality Paul Gauguin (1848 – 1903) Bretaň: Pont Aven postavy žen nevzhledné tvary Paul Gauguin: Krásná Angela a Tanec čtyř Bretonek

Syntéza objektivní a subjektivní reality Paul Gauguin (1848 – 1903) Styl syntetismu: velké a ohraničené barevné plochy spor s přítelem Bernardem o původnost metody Paul Gauguin: Vidění po kázání

Kristus na Olivetské hoře

Syntéza objektivní a subjektivní reality Paul Gauguin (1848 – 1903) setkání s van Goghem Vincent

Syntéza objektivní a subjektivní reality Paul Gauguin (1848 – 1903) nádherná příroda s krásnými ženami dřevořezba keramika Oviri (plastika), Le Sourire (dřevořez) a Pod mangovníky

Syntéza objektivní a subjektivní reality Paul Gauguin (1848 – 1903) tahitské ženy domorodé tradice málo idylický život bez osobního štěstí Tahiťanky na pláži

Aerea

Paul Gauguin: I Raro te Oviri

Cože? Žárlíš?

Syntéza objektivní a subjektivní reality Mladá dívka s vějířem Syntéza objektivní a subjektivní reality Paul Gauguin (1848 – 1903) finanční problémy nemoci problémy s koloniálními úřady věznění Myšlenky na sebevraždu Složitější náměty se symbolickými významy

Manao tupapau (Duch mrtvých bdí)

Syntéza objektivní a subjektivní reality Bílý kůň Syntéza objektivní a subjektivní reality Paul Gauguin (1848 – 1903) Rozsáhlé dílo: střetnutí primitivismu a intelektu duchovnosti a materialismu zakladatel symbolismu a secese dekorativnost malby

Syntéza objektivní a subjektivní reality Paul Gauguin (1848 – 1903) Paul Gauguin: Nevermore a Odkud přicházíme? Kdo jsme? Kam jdeme?

Syntéza objektivní a subjektivní reality Paul Gauguin (1848 – 1903) Autoportréty dokumenty konce života Paul Gauguin: Autoportréty

Syntéza objektivní a subjektivní reality Henri de Toulouse-Lautrec (1864 – 1901) příslušník starého šlechtického rodu zranění obou nohou, které mu zakrněly těžce postižený člověk Henri de Toulouse-Lautrec: Foto od Nadara a Podobizna matky

Syntéza objektivní a subjektivní reality Henri de Toulouse-Lautrec (1864 – 1901) Henri de Toulouse-Lautrec: Vlastní karikatura

Syntéza objektivní a subjektivní reality Henri de Toulouse-Lautrec (1864 – 1901) pařížský Montmartre na společnosti kavárny kabarety cirkusy nevěstince Montmartre dnes a Henri de Toulouse-Lautrec: V ateliéru

Syntéza objektivní a subjektivní reality Henri de Toulouse-Lautrec (1864 – 1901) Henri de Toulouse-Lautrec: V jídelně nevěstince

Syntéza objektivní a subjektivní reality Henri de Toulouse-Lautrec (1864 – 1901) Moulin da la Galette Moulin de la Galette v 19. století a dnes

Syntéza objektivní a subjektivní reality Henri de Toulouse-Lautrec (1864 – 1901) Moulin Rouge Toulouse-Lautrec: Dvě ženy tančící valčík v Molin Rouge

Syntéza objektivní a subjektivní reality Henri de Toulouse-Lautrec (1864 – 1901) Henri de Toulouse-Lautrec: V Moulin Rouge a La Goulou vstupuje do Moulin Rouge

Syntéza objektivní a subjektivní reality Henri de Toulouse-Lautrec (1864 – 1901) Henri de Toulouse-Lautrec: Jane Avril (foto od Nadara) a portréty

Syntéza objektivní a subjektivní reality Henri de Toulouse-Lautrec (1864 – 1901) Henri de Toulouse-Lautrec: Modistka a Studie aktu

Obrazový materiál je získán z volných reprodukcí: Citace Obrazový materiál je získán z volných reprodukcí: http://wikipedia.org