ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Advertisements

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_BERGMANNOVA_1.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Konec římské republiky
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Rozkvět císařství Dějepis VY_32_INOVACE_316, 16. sada, D
Italská renesanční literatura I Mgr. Ludmila Růžičková Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
11 Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_04_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS,DUM 13
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŘÍM – DOBA KLASICKÁ/ZLATÝ VĚK Mgr. Michal Oblouk
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Anotace: Seznámit žáky s počátky filozofického myšlení v Evropě
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvkováorganizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Antická literatura – Řím
Portréty literárních osobností světové literatury.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 5. července 2012
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Gaius Iulius Ceasar.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_CJL_HR_3_08.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Autor: Romana Nováková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55 Listopad 2013.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Mgr. Jaroslav Křápek. Tato prezentace si klade za cíl přiblížit na několika příbězích, a to především na skladbě Narkissos a Échó, rozsáhlé a velkolepé.
I. triumvirát Michal Kolář.
70 př. K. – 19 př. K.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název SŠ: SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu): Antická literatura: Římská literatura Tematická oblast: Český jazyk a literatura.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Osobnosti českých a světových dějin Dějepis 7.ročník III
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastAntika Datum vytvoření RočníkPrvní ročník gymnázia Stručný.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Nymburk,
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: Mgr. Hana KEPROVÁ TEMATICKÁ OBLAST: LITERATURA NÁZEV DUMu: ŘÍMSKÁ LITERATURA 2 POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 19 KÓD DUMu: HK_CJ1R_19 DATUM TVORBY: ANOTACE (ROČNÍK): 1.ročník Prezentace se zaměřuje na klasické období římské literatury. Charakterizuje Ciceronovo i Augustovo období, pro názornost je doplněna mapami území římského impéria. Seznamuje s nejvýznamnějšími autory tohoto období a jejich díly. METODICKÝ POKYN: Prezentace navazuje na materiál Římská literatura 1.

2. KLASICKÉ OBDOBÍ

Ciceronovo období 1.st.př.n.l. – 30 př.n.l.  Římané si podmanili Egypt  občanské války ⇒ krize římské republiky

vláda Octaviana Augusta  27 př.n.l. – 14 n.l.  většina provincií - dlouhotrvající etapa vnitřního míru, stability, bezpečnosti a blahobytu  podpora umění a věd  rozvoj řečnictví, poezie, historie ⇓  základ římského písemnictví

Augustus  1.císař římské říše

 (1.st.př.n.l.)  politik, filosof  teoretik řečnictví Řečník  filipiky  vytříbený jazyk ⇒ vzor a norma klasické latiny

 (1.st.př.n.l.)  státník, vojevůdce, politik  dobyl Gálii, dostal se do Británie a za řeku Rýn  49 př.n.l. překročil řeku Rubikon (hranice Itálie) > občanská válka  slavný výrok „ALEA IACTA EST“ (kostky jsou vrženy)  první triumvirát > rozpad triumvirátu > doživotní diktátor > zavražděn 44 př.n.l. (senátoři včele s Brutem)

 historická próza Zápisky o válce galské  osobní vzpomínky na dobývání Gálie pozn.  Caesar – historická postava → inspirace mnoha autorů  (Shakespeare, Voltaire, Voskovec a Werich, …)

 (70 – 19 př.n.l.)  největší římský básník  vychází z helénismu ⇓ Bukolika (Zpěvy pastýřské) - 10 eklog po vzoru Theokrita Georgika (Zpěvy rolnické) - idealizace venkova, vzor Hesiodos - mravní ponaučení

 snaha obrodit římskou společnost ⇓ Aeneis (Aeneida)  římský národní epos (asi na objednávku)  inspirace Homérem  vybájený hlavní hrdina prchá z hořící Tróje → různá dobrodružství  podřizuje se osudu, plní povinnosti k bohům, vlasti a rodině (obdoba středověkého ideálu rytířství)

 Vergilius oblíben po celý středověk  Aeneas – charakterový typ blízký středověkým rytířům ⇒ rytířský epos  4.ekloga :  narodí se chlapec, který přinese začátek nového věku  pro křesťany proroctví o Kristově narození

 (43 př.n.l. – 18 n.l.)  básník s velkým nadáním  námět: milostný cit  spontánní verše, hravé, rozkošnické dílo:  Lásky  Umění milovat  Listy milostné (heroin)

Proměny (Metamorfózy)  vrchol tvorby  250 zpracovaných řeckých a římských bájí  společný motiv: proměna člověka  např. nymfa Dafné odmítá lásku Apollóna (vavřín) pyšná Niobé (plačící kámen) věrní manželé Filemon a Baucis (splynou ve strom) Caesar (hvězda)  pomíjivost lidského života, proměnlivost světa

 na konci života ve vyhnanství – pobřeží Černého moře ⇒ stesk po domově  ⇒ Žalozpěvy

 ( 65 – 8 př.n.l.)  básník  radosti a strasti soukromého života

 Sochorová Marie: Literatura v kostce pro SŠ, Fragment, 2007, ISBN  Hrabák Josef: Literatura pro 1.ročník středních škol, SPN, 1977, publikace č  Prokop Vladimír: Dějiny literatury od starověku do počátku 19.století, O.K.-Soft, 2003  CRISTIANO64. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  NIERMANN, Tiel. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  CRISTIANO64. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  PEDERSEN, Gunar Bach. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  YONGE, Charlotte Mary. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  WRIGHT, A.hunter. Wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  GABOR. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  GABOR. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: