Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Environmentální výchova
Advertisements

Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Řecko - Perské války.
Zápas o Středomoří mezi Římem a Kartágem.
Zpracovala: Lucie Doležalová 9.A ZŠ a MŠA Brno , Horníkova 1
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se situací ve starověkém Římě ke.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s důvody, průběhem a výsledkem válek.
Třicetiletá válka Filip Elsner 8.A
Zápas o Středomoří mezi Římem a Kartágem
Sjednocení Itálie a Německa Nové státy na mapě Evropy
STÁT forma organizace lidské společnosti, která se vyznačuje sdružením obyvatel určitého území v právní celek suverenita, svrchovanost je výrazem státní.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:6. ročník – Člověk a společnost – Dějepis - Řím autor VM:Ing. Slánská Drahomíra.
2.SVĚTOVÁ VÁLKA Vypracovali: Průžek.
Třicetiletá válka
Zápas o Středomoří mezi Římem a Kartágem
Peloponéský spolek Kateřina Novotná 1.A.
Řecko Klasická doba BC.
Řecko-perské války (500 př.n.l. – 448 př.n.l.)
ČESKÉ ZEMĚ PO BITVĚ NA BÍLÉ HOŘE
DĚJEPIS Mgr. Milan Šimek
Revoluce 1848/1849 v Evropě.
TŘICETILETÁ VÁLKA 1618 – 1648.
Historie Starověkého Řecka
Válečné konflikty v Evropě
Punské války Opakování dosavadního vývoje starověkého Říma:
Sparta.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Řecko – perské války Petr Machala.
Řecko - Perské války kolem 500 př. n. l. byli řecké městské státy v Malé Asii ovládnuty Perskou říší krále Dárea I. proti perské nadvládě vypuklo neúspěšné.
Řecko-perské války 6. ročník.
Zápas o Středomoří mezi Římem a Kartágem.
Osvobozování Československa
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Sjednocení Itálie sjednocení Německa.
Peloponéská válka.
Dějiny významných států v Evropě i ve světě
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 DĚJEPIS.
Ovládnutí Itálie Římem
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Velká francouzská revoluce
Revoluce
Téma: ŘECKO-PERSKÉ VÁLKY Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Klasické období Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 5/2012.
ŘECKÉ DĚJINY.
Sjednocení Německa Výchozí situace: 18O6 zánik Svaté říše římské /po vítězství Napoleona 1805 u Slavkova/ po Vídeňském kongresu 1815 Německý spolek,
Německé státy – od roku 1815 členy Německého spolku. nejsilnější stát = Prusko. součást spolku = Habsburská monarchie.
SJEDNOCENÍ NĚMECKA. Situace po roce 1848 * Pruský král odmítl přijmout císařskou korunu z rukou frankfurtského parlamentu * Obnoven Německý spolek * Neustálé.
Křížovka Britský admirál proti Napoleonovi 1 Královnina města 2 Proces poněmčování 4 Barokní malířská technika 2 Státní dohled nad informacemi 1 Ruský.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ŠKOLA: Základní škola a Mateřská škola Nemilany
Počátky a první porážka Mgr. I. Roubalíková
Starověký řím 6. ročník NG.
Autor: Mgr. Božena Andrašková
OHNISKA NAPĚTÍ A KONFLIKTŮ VE SVĚTĚ 2.POLOVINY 20.STOLETÍ
VY_32_INOVACE_D8.16 Autor: Eva Žárová Datum vytvoření: leden 2012
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Ohniska konfliktů TÉMATICKÝ CELEK: Společenské.
Peloponéský spolek Josef Hanzl 6.B.
Peloponéská válka.
Revoluce
ŘECKO - PERSKÉ VÁLKY (5. stol. př. n. l.).
Peloponéská válka Sparta vs. Athény.
ŠKOLA: Základní škola a Mateřská škola Nemilany
Velké historické bitvy starověku část 1. Řecko – Perské války
Revoluce
SJEDNOCENÍ NĚMECKA.
PELOPONÉSKÉ VÁLKY 431 př. n. l. až 404 př. n. l.
Punské války 264 př. n. l.–146 př. n. l. Michal Šulista 1.C.
Základní škola Čelákovice
Sjednocení Německa Veronika Peřinová 3.A
Anotace: Prezentace pro 6. ročník k výkladu a procvičení učiva.
Transkript prezentace:

Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“

Příčiny válek, druhy válek + 5 vybraných jako BONUS

 CO JE VÁLKA - Válka je rozsáhlý stav organizovaného násilí mezi dvěma nebo více skupinami lidí. A válka je opakem míru, který je obvykle definován absencí války.  PŘÍČINY VÁLKY - moc, sláva, náboženství, politika, ekonomika(peníze), uskutečnění ideologie a hlavně o SUROVINY např.ropa(války v zálivu), voda(Izrael)  DRUHY VÁLEK - Občanská(vnitrostátní) - Mezinárodní KONFLIKTY V SOUČASNOSTI – Lybie, Irák, Palestina, SAE, Omán, Egypt, Čad, Somálsko

 Řecko-perské války se nazývala série konfliktů mezi řeckými městskými státy a perskou říší, jež začala v roce 499 př. n. l. a trvala až do roku 448 př. n. l. Jejich příčina tkvěla ve snaze perských velkokrálů Dáreia I. a obzvláště Xerxa I. podmanit si vojenskou silou starověké Řecko. Toto úsilí však navzdory veškeré materiální a lidské převaze Persie skončilo nezdarem.  Událostí, jež vedla k rozpoutání válek se stalo iónské povstání, které proběhlo v letech 499 až 493 př. n. l., jejich vrcholem pak bitvy u Marathónu (490 př. n. l.), u Thermopyl, u Salamíny (480 př. n. l.) a u Platají (479 př. n. l.). Řecko (Athény + Sparta)Persie Ztráty

 Punské války je označení tří konfliktů mezi římskou říší a Kartágem (název je odvozen od pojmenování Puni, které Římané používali pro označení Kartaginců, kvůli jejich fénickým předkům). Střetly se zde zásadně odlišné státní a vojenské koncepce, zatímco Řím byl republikou, Kartágo oligarchií, zatímco římské vojsko bylo stavěno z občanů, kartaginské tvořili převážně žoldnéři.  Jak Kartágo, tak Řím měli snahu o hegemonii nad celým Středomořím a bylo jasné, že v případě války, která musela zákonitě vypuknout, bude vítěz pánem celého středomořského prostoru. Nakonec se záminkou k první ze tří válek stala Sicílie, na kterou si obě mocnosti činily nárok. Válka vypukla v roce 264 př.n.l. a končí 146 př. n. l. zničením Kartága. Římská říšeKartágo Ztráty

 Třicetiletá válka (1618–1648) byl evropský ozbrojený konflikt, známý především jako vyvrcholení sporů mezi římskokatolickou církví a zastánci vyznání, která vznikla po reformaci v 16. století, tedy kalvinismem a luteránstvím. Neméně důležitou příčinou války byl také boj evropských zemí o politickou nadvládu.  Spory o kompetence stavů a vlády v zemích Koruny České vyvrcholily 23. května 1618, kdy byli z oken Pražského hradu při pražské defenestraci vyhozeni dva místodržící, Vilém Slavata z Chlumu a Košumberka, Jaroslav Bořita z Martinic a jejich sekretář Fabricius, kteří byli obviňováni ze špatného zastupování Čechů u dvora ve Vídni. Římskokatolická církevProtestanti Svatá říše římská, ŠpanělskoŠvédové, Francie, Anglie, Nizozemí Ztráty

 Prusko-rakouská válka byla válka vedená v roce 1866 mezi Pruským královstvím, Italským královstvím a jejich spojenci na straně jedné a Rakouským císařstvím a jeho spojenci na straně druhé o převahu v Německém spolku. Vítězství Pruska nad Rakouským císařstvím vedlo ke vzniku Rakouska-Uherska.  Rakousko tehdy zastávalo ideu uspořádání poměrů v německy mluvících zemích bývalé Svaté říše římské spíše jako volné federace jednotlivých států – tedy Německého spolku. Naproti tomu zájmem Pruska bylo co nejrychlejší sjednocení celého Německa pod jeho vlastní nadvládou. Ne všechny tehdejší německé státy byly pruské politice sjednocování „krví a železem“, kterou zosobňoval především kancléř Otto von Bismarck, nakloněny.  Největším a rozhodujícím konfliktem této války byla bitva u Hradce Králové, která byla zároveň dosud největší bitvou na našem území. V alpách rovněž vyhrál několik bitev skvělý český vojevůdce V.Radecký Prusko + ItálieRakousko + Bavorsko Ztráty

 Válka v Iráku, někdy označovaná jako Druhá válka v Zálivu je do nedávna probíhající konflikt, který byl zahájen vpádem vojsk skupiny států vedených USA do Iráku v roce Koalice vedená Spojenými státy svrhla diktátorský režim Saddáma Husajna, zahájila okupaci Iráku, což vedlo k asymetrickému konfliktu se skupinami, které se po zhroucení státu a faktickém zničení armády odmítly vzdát ozbrojeného odporu, ale i k rozpoutání občanské války mezi šíity a sunnity.  Invaze do Iráku začala 20. března 2003 pod kódovým označením "Operace Irácká svoboda". Spolu se Spojenými státy americkými bylo členy „koalice ochotných“ přibližně 40 zemí, které poskytly své vojáky. Původní síla koalice byla asi mužů, přičemž Američané a Britové tvořili 98 % a proti nim různé skupiny radikálních Iráčanů, dokonce i Íracká Al-Kaida vedená teroristou Abú Mus'ab az-Zarqáwím  Saddám Husajn byl v roce 2006 popraven oběšením v Iráku a válka skončila Irák + Al-káidaUSA + VB Ztráty

 Jen v těchto 5 vybraných válkách zahynulo: 1 milion vojáků minimálně stejně tolik civilistů koní + zatažení a rozšíření tyfu, moru, kurdějí a dalších zhoubných nemocí  A to je jen 5 válek a to ještě ne těch nejhorších - jen ve 2.světové totiž padlo přes 20 milionů vojáků a v rámci genocidy bylo zavražděno 6 milionů Židů  Ve válce ve Vietnamu sice nepadlo nejvíce vojáků, ale přesto se tento konflikt zapsal do historie tak nešetrným používáním zbraní, že zde na několika místech úplně zdevastoval přírodu, zničil veškerou vegetaci a vyhubil mnoho chráněných organismů  Rovněž studená válka a používání jaderných zbraní vypustili do atmosféry mnohonásobné množství radioaktivity než několik Černobylů dohromady

 Doufejme že v nejbližší době se situace alespoň trochu uklidní, že se celému světu vyhnou ty největší konflikty, že 2.světová válka navždy zůstane tou největší a žádná třetí světová už nebude, neboť by se mohlo snadno stát, že jediná jaderná válka by mohla znamenat konec naší civilizace CITÁTY - Válka neurčuje na čí straně je pravda - jenom kdo zbyde. (Bertrand Russell) Jestli lidstvo neskoncuje s válkou, skoncuje válka s lidstvem. (John Fitzgerald Kennedy )