Empír - (z lat. empire = císařství )

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evropská kultura na prahu moderní doby
Advertisements

Tematický okruh: Člověk ve společnosti (Kulturní život)
Gotika Dějepis VY_32_INOVACE_305, 16. sada, D
KLASICISMUS.
Vztahy mezi Čechy a Němci
Klasicismus a empír Pro žáky 8. ročníku ZŠ
Románský sloh.
KLASICISMUS Mgr. Eliška Handšuhová ZŠ Oblačná Liberec
Opakování Prověřování znalostí
19. století Klasicismus.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_2 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
KLASICISMUS.
Gotická kultura.
Název materiálu Označení materiálu: VY_32_INOVACE_01_ Klasicismus.ppt Vzdělávací oblast, vzdělávací obor, tematický okruh, téma: Umění a kultura, Výtvarná.
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Romantismus.
Klasicismus Umění 19. století.
KLASICISMUS EMPÍR.
Obecná charakteristika Architektura
PŘÍRODNÍ A KULTURNÍ BOHATSTVÍ
Gotika.
1/ Barokní architektura
Závěr 18. století – poč. 19. století
KLASICISMUS VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus.
Umělecké slohy a moderní umění 4. Empír
Rokoko, klasicismus - 1 Označení materiálu:
RENESANCE A HUMANISMUS
Napoleonské války.
Antika I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Klasicismus - vzniká ve Francii v době Ludvíka XIV.
Klasicismus Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_11_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
KTERÉMU STÁTU PATŘÍ VLAJKA 1.FRANCII 2.ŠPANĚLSKU 3.ITÁLII.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Klasicismus a empír 18. – 19. století.
Rokoko, klasicismus - 2 Označení materiálu:
Evropská kultura na prahu moderní doby
Klasicistní architektura v Čechách Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802 – 4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
VY_32_INOVACE_209_Klasicismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
KLASICISMUS A EMPÍR od poloviny 18.století k počátku 19. století.
Nejvýznamnější gotické památky v Evropě Iva Závišková 6.A.
Empír Charakteristika uměleckého směru. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy. Plavská škola Autor. Mgr. Marcela Hádková Název
Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
Klasicismus VY_32_INOVACE_46_933
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
Architektura do začátku 20. století.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
VY_32_INOVACE_
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Klasicismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Klasicismus Konec 18. stol. Autor: Lenka Mulačová
Architektonické směry
KLASICISMUS Přelom 18./19. STOLETÍ.
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Rokoko, klasicismus Označení materiálu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Architektonické slohy města Veselí nad Moravou ÚKOL Č. 23
Poznávačka 8. třída 1. pololetí.
Transkript prezentace:

Empír - (z lat. empire = císařství ) KLASICISMUS A EMPÍR konec 18.století – 1.čtvrtina 19.století (sloh francouzské buržoazní revoluce) vznikl ve Francii zrod KLASICISMU není podmíněn jen změnami ve společnosti , ale také archeologickými objevy antické civilizace (Pompeje) EMPÍR (vláda Napoleona Bonaparte) v Čechách až do 1.poloviny 19.století Empír - (z lat. empire = císařství )

CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY Obdiv antickému ideálu vyrovnanost střídmost umírněnost, přehlednost ukázněnost strnulost navázání na klasickou, tj. antickou (hlavně římskou) architekturu)

ve Francii především slohem památníků a monumentálních staveb symetrie a podřízenost vyššímu řádu – projev nepodléhající lidským citům kromě Francie ve větší míře v Rusku, Anglii, Itálii a Spojených státech vyhraněný vztah k přírodě - anglické zámecké parky stavby pečlivě projektovány nebezpečí strohé a strojené uniformity

Empír čerpá z antických staveb, užívá s oblibou průčelí antických chrámů vrcholící v období Napoleonova císařství empírovou architekturu charakterizuje jednoduchá střídmost Ovládal především: Interiérovou tvorbu ( nábytek ) Odívání Širokou oblast životního stylu Zasáhl víceméně celou Evropu (nejvíce Itálii a Německo)

PAMÁTKY Francie – chrám sv. Genovefy (zvaný panteon) v Paříži – vítězný oblouk na náměstí Étoile v Paříži (volná kopie Konstantinova oblouku z antiky) – v Paříži se staví první široké a rovné bulváry (např. ulice Rue de Rivoli) Anglie – především stavby reprezentační (Národní galerie v Londýně), anglické parky Německo – Braniborská brána v Berlíně Rusko – Petrohrad (zimní palác, palác Smolný, …) Spojené státy – v klasic. duchu založen Washington – Kapitol

ZÁMEK KAČINA

DŮM U HYBERNŮ V PRAZE

NAPOLEONŮV POKOJ VE VERSAILLES

TYPICKY ŽENSKÝ EMPÍROVÝ ODĚV

Zdroje Fotografie dostupné po licencí Creative Commons http://cs.wikipedia.org/wiki/Emp%C3%ADr