Personalizovaný retargeting Ondřej Klega Denis Wanča 17.2.2015 |
Co probereme? Behaviorální marketing Platformy a rozdíly mezi nimi Základní retargetingové strategie Optimalizaci kampaní Příklady úspěšných kampaní |
Behaviorální marketing Osobní přístup ke každému zákazníkovi identifikaci zákazníků na základě a odlišení mezi sebou zajištění inteligentní komunikace v reálném čase automatizace procesů uzpůsobení chování vůči zákazníkům
Automatizace kampaní Personalizace na webu Welcome kampaň Tipy jak začít Personalizace na webu Welcome kampaň Inteligentní emailing Dynamický retargeting
Behaviorální marketing napříč nákupním rozhodování zákazníka Automatizace kampaní Behaviorální marketing napříč nákupním rozhodování zákazníka
Sklik - retargeting Text + statické bannery Weby Seznamu + přidružené weby (Mafra, CNC, Prima) 90% českého internetu Pod články, ve výpisu článků + bannery na straně |
+ - Výhody a nevýhody Jednoduchá implementace Velký zásah uživatelů Retargeting ve článcích Hodí se i pro malé klienty Žádné dynamické bannery Někdy vysoké CPC u prestižních ploch Hodně impresí v textových formátech Pouze CPM a CPC Nulová personalizace |
Kde se Sklik zobrazuje?
Kde se Sklik zobrazuje?
AdWords Text, statické bannery, dynamické bannery 40 - 60% ČR internetu Youtube Zájmové, tematické a afinitní skupiny Video remarketing |
Využití cílení v display kampaní v síti Google Display Network Pro zvýšení účinnosti bannerové kampaně v obsahové síti jsme využili cílení podle zájmů uživatelů: Remarketing na lidi se zájmem o Auto-moto Nadšenci do luxusních vozů Cílení na lidi se zájmem o módu
+ - Výhody a nevýhody Možnost platby CPA Jednoduchá tvorba dynamických bannerů Videoremarketing Mnoho možností dalšího cílení (témata, zájmy, afinita) Rich media formáty Videoreklamy Menší zásah uživatelů (pouze AdSense) Vyšší konkurence |
Adform DSP se zastoupením v ČR Transparentní systém pro inzerenty Zatím menší konkurence a někdy nižší ceny za nákup impresí Pokročilé statistiky (visibility, engagement) Bez minimálního limitu pro inzerci Zásah 90% ČR internetu – AdSense, Facebook, weby Seznamu |
+ - Výhody a nevýhody Vlastní dynamické bannery Rich media formáty Cílení na cookie listy Audience buying Méně striktní omezení inzerce (erotika, alkohol) Menší konkurence Heatmapy Složitější implementace měřících kódů Ne každý eshop (web) je technicky zajištěn tak, aby bylo možné Adform využít na 100% Vyšší počáteční náklady |
Audience buying 2 způsoby: na míru a rovnou z Adformu Publika, která mají společné „příznaky“ CPEx využívá – informace v mailech, co píšou do vyhledávače, na jaké stránky chodí, o co se uživatelé zajímají Lze vyloučit i kombinovat s retargetingovými publiky Vyšší pricefloor – většinou od 1,50 USD
Výsledky? Vyšší KP i CTR u prospecting kampaní
RTB House Nástroj pro personalizovaný retargeting Garance ceny za konverzi (smluvně podložená) Bannery vytváří RTB House na míru Kreativa, správa kampaní – vše v ceně Dostupný online panel s výsledky Zásah celého internetu v ČR
+ - Výhody a nevýhody Vlastní dynamické bannery Garance ceny za konverzi Tandem efekt Žádné starosti s implementací 3 – 5x vyšší konverzní poměr než u statického retargetingu Pro větší klienty – minimálně 100.000 unikátů měsíčně Minimální měsíční útrata Nemožnost do systému zasahovat |
Retargeting na FB Lze přes Adform, RTB House nebo nativně V News Feedu a na pravé straně Perfect Audience – vychází z XML feedu Google Facebook plochy patří mezi ty s největším počtem impresí a zásahem Dynamický i statický Sekundární efekty – fans, likes, shares
Na co si dát pozor? Tracking webu – musí být 100% Malá publika, nízké rozpočty Nízké nabídky do aukcí Bannery musí odpovídat strategii Počet zobrazení konkrétnímu uživateli Landing page Pouze last-click hodnocení kampaní
Doporučené strategie Opuštěný košík, „Plný košík“ Návštěva produktu bez dokončení nákupu Homepage retargeting Připomenutí nákupu
Procesy pro optimalizaci A/B testování Frequency capping Domain monitoring Bidding |
A/B testing Testovat různé varianty bannerů Barvu tlačítka, layout, sdělení, typ produktu na banneru, sleva v % nebo v Kč
Frequency capping Omezení počtu zobrazení jednomu uživateli V závislosti na časovém segmentu publika
Bidding Pravidelně sledovat Biddovat dle strategie – vyšší bidding u opuštěného košíku než u prohlédnutého produktu Retargeting - %winrate – 70%+ Nebát se nabízet CPM
Domain monitoring U retargetingu tolik nezáleží na doménách – důležité jsou výsledky a vybraná publika Vylučovat vyloženě nesmyslné a pochybné domény
Personalizace - AdWords Dynamický retargeting – založen na ecomm parametrech Možno kombinovat se zájmy, tématy a afinitními skupinami
Personalizace - Adform XML feed – jiný než u Google – lze ho na míru upravovat Vlastní dynamické bannery – HTML5 Do budoucna vlastní toolkit pro tvorbu dynamických bannerů Dle product_id, category_id – dále lze personalizovat dle vlastních proměnných
Ukázka bannerů
Heatmapy - Adform
Personalizace – RTB House 3 základní segmenty pro cílení Visitors navštívili, ale nenakoupili Shoppers opuštěný košík Buyers dříve nakoupili
Přehled výkonnosti kampaní Eshop: Elektronika a DIY CPA Model: 135 Kč za konverzi v prvním měsíci Průměrný konverzní poměr: 3,21% Segment VISITORS dosahuje CTR 1,03% Skupina BUYERS dosahuje KP 13,4% Post-view transaction 1.900.000 Kč
Jaké KPI sledovat? CTR Post – click konverze Post – impression konverze Cenu za konverzi Asistované konverze
Shrnutí Dbejte na 100% nastavený tracking Testujte kreativy a segmenty Omezujte počet zobrazení dle strategie Pouze retargeting nestačí Vyzkoušejte všechny systémy a vyberte optimální pro váš účel
Děkujeme za pozornost Vaše otázky? Denis Wanča denis.wanca@acomware.cz Ondřej Klega ondrej.klega@acomware.cz ACOMWARE s.r.o. www.acomware.cz |