Detektor lži (aneb pravda vítězí)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Biofeedback Jan Odstrčil.
Advertisements

15.1 Shapes Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk Autor: Zuzana Tonderová.
Už ti to řekli? Have you been told already?. Kdo ti to řekl? Who told you?
Linking Words and phrases
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Past Simple, Past Continuous, Past Perfect
Sloveso „být“ v záporu a otázce, otázky Yes/No
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Označení DUM Pl - DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_180 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Slyšel mě někdo že bych něco řekl? did anyone hear me say anything?
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_ANJ449 Jméno autora:Mgr. Soňa Nekvindová Třída/ročník1. ročník.
Reported speech – nepřímá řeč Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Nemusela se vrátit brzo she didn't have to be back early.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_179 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Indirect questions Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Introductions 06B2 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníŘíjen.
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:4.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_18
Indefinite pronouns Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Environment By Dagmar Machů Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
So, such, (a) few, (a) little Nominal Subject Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace At the airport VY_22_INOVACE_35 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_15_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Test z Angličtiny 9. ročník. 1. Vyber slovo stejného významu ke slovu difficult? A, Clever B, Amusing C, Silent D, Hard E, Inexpensive.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_06_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Translation Translate the following sentences from English into Czech. Vzor: I don’t like the translation of this book. Who translated it? Nelíbí se mi.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Jméno autora:Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_01_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Revision test Relative clauses.
Detektory Lži Vypracoval: Robek Jiří. Z historie Snaha rozpoznat pravdu existuje odedávna První pokusy o mechanický stroj: 1885 Cesar Lombroso - přistroj.
Past Continuous – tvar a použití
Time Expressions Used with Present Perfect Tense Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.1.
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Native Americans in North America I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-1 Šablona: II/2 Inovace a.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_4C_5_London (5) Téma: 4C_Aj 7.tř.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Hana Červená Název:VY_32_INOVACE_78 _angličtina-gramatika Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Anotace Didaktický materiál je určen především žákům 4. ročníků maturujících z anglického jazyka. Prezentace obsahuje cvičení a otázky určené k zopakování.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník:8. Tematická oblast: Témata do hodin angličtiny na 2. stupeň základních.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Listening 2 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ To be - otázka Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Hledání Pravdy.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Exercise 1.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Autor: Mgr. Kateřina Suková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Detektor lži (aneb pravda vítězí) Historie Technické aspekty Naše snažení Pokus Závěr

Historie

Snaha, jak zjistit, kdy daná osoba lže velmi stará – Afrika, Asie 1885 Cesare Lombroso – první přístroj, detekoval změny tlaku 1904 Vittorio Benussi – změny dýchání

William Marston – začal pracovat na zařízení, co měří krevní tlak a vodivost kůže, 1918 Harvard Moderní detektor – John Larson – důraz na pořadí otázek Poté už jen přidávání měřených veličin – větší pravděpodobnost na odhalení

Kontroverzní použití – není přesně určená procentuální úspěšnost (70%-90%), dá se obelhat Aldrich Ames/ Karel František Koecher, infiltroval CIA Ana Belen Montes / Harold James Nicholson Gary Ridgway (Green River Killer) 1984/2004

Mají větší náchylnost neuspět američané? „We discovered there were some Eastern Europeans who could defeat the polygraph at any time. Americans are not very good at it, because we are raised to tell the truth and when we lie it is easy to tell „we“ are lying. But we find a lot of Europeans and Asiatics „who“ can handle that polygraph without a blip, and you know they are lying and you have evidence that they are lying.“1978 Richard Helms (CIA) Policie ČR v lednu 30 let od prvního použití

Co je vlastně lež?

člověk lže tak často a tak dobře, že je schopen obelhat i sám sebe (2 člověk lže tak často a tak dobře, že je schopen obelhat i sám sebe (2.92 nepřesností a lží během desetiminutového rozhovoru) Lež jako vyřčení záměrně nepravdivého výroku

Fyziologie lži

Reakční doba vymyslet lež trvá průměrně déle než odpovědět pravdivě (průměrně o 30% více) Použitelné pouze jako překvapivý výslech

Výraz tváře

Analýza textu Analyzuje časování sloves, syntaxi, volbu slov., záměrné zlehčování některých faktů Používá se k zúžení okruhu podezřelých na začátku vyšetřování

Teplota

Hlas Voice stress analysis (VSA) (1970) Na principu mikro otřesů Dlouho zatracovaná Současný komerční úspěch Pochybné výsledky (pouze 50% úspěšnost!)

Stinné stránky polygrafu Dobří lháři nemají co ztratit, můžou hodně získat Nervózní mluvící pravdu mají velkou šanci selhat

NÁŠ EXPERIMENT

CO MĚŘIT?

TEST S ČÍSLY

OTÁZKY

MĚŘENÍ

VÝSLEDKY MEŘENÍ

Zdroje http://www.policie.cz/clanek/detektor-lzi-30-let-slouzi-ceske-policii.aspx http://www.umw.edu/hisa/resources/Student%20Projects/Singel/students.umw.edu/_ksing2os/polygraph/origin.html http://en.wikipedia.org/wiki/Polygraph http://www.livescience.com/772-lie.html http://technology.timesonline.co.uk/tol/news/tech_and_web/article5581230.ece http://www.ehow.com/about_5313263_liedetecting-methods.html http://www.blifaloo.com/info/microexpressions.php http://news.wustl.edu/news/Pages/669.aspx

Poděkování Panu Svobodovi za zapůjčení téměř veškeré techniky A všem subjektům za spolupráci a trpělivost s dotěrnými otázkami