Poslední přednáška Výběr ze zbývajících kapitol. Co nám zbývá Inovace Operační management CRM.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OCHRANA DUŠEVNÍHO VLASTNICTVÍ v České republice a EU
Advertisements

Ochrana průmyslového vlastnictví a patentové informace
Technická dokumentace
Organizační struktury
BI, e-commerce Ing. Jiří Šilhán. Úroveň informatiky.
FIT ČVUT v Praze Právo a informatika Mgr. František Šejnost
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Inovační aktivity podniků v letech 2008–2010
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Program INOVACE Projekty na ochranu práv průmyslového vlastnictví
Strategické plánování při zakládání spin-off
Autor:Pavlína Krejčí Předmět/vzdělávací oblast:Základy společenských věd Tematická oblast:Člověk a právo Téma:Právo v oblasti duševního vlastnictví Ročník:1.a.
Výrobek a jeho životní cyklus
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Nabídka na trhu výrobků a služeb  Nabídka.
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
Ochrana a ohodnocování duševního vlastnictví
Operační program Podnikání a inovace (OPPI) Vladimír Kebo, Sněm RVŠ 22.listopadu 2007.
Typy duševního vlastnictví a jejich ochrana
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © 2006 Ministerstvo průmyslu a obchodu Podpora inovací ve firmách.
MARKETING.
ÚŘAD PRŮMYSLOVÉHO VLASTNICTVÍ Domů Helpdesk Mail Hledání Mapa stránek 13 Duben, 2008Elektronické podávání Průmyslová práva Zahraniční patentové úřady Formuláře.
Modul C1 - Systémy právní ochrany duševního vlastnictví
Význam průmyslově právní ochrany pro transfer technologií
1 ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR Ochrana průmyslového vlastnictví jako jeden z nástrojů zkvalitnění inovačního procesu Pavel Švejda ÚPV, Praha, 1. června.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
1 O čem budeme dnes hovořit: Management MSP Marketing MSP Tvorba cen.
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Patentové informace o nových technických řešeních Miroslav Paclík ÚŘAD PRŮMYSLOVÉHO VLASTNICTVÍ
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Organizace a organizování podniku
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Směrem k jednotnému digitálnímu trhu - harmonizace práv duševního vlastnictví JUDr. Jiří Čermák Baker & McKenzie, v.o.s., advokátní kancelář 12. září 2012.
8. Marketing.
Mezinárodní ochrana duševního vlastnictví
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Inovační procesy Modely inovací – v RR ® 2004 – přednáška č. 3.
Struktura podnikatelského plánu
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Regionální značka Jako ochranná známka Mgr. Ladislav Drobníček.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Zbožíznalství, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost Kateřina Čočková, regionální projektová manažerka.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Téma 13: Finanční plánování
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Práva duševního vlastnictví 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Strukturální fondy – nové možnosti, nové zkušenosti… Ing. Radim Konečný
Ochranné známky První směrnice č. 89/104/EHS, kterou se sbližují právní předpisy členských států o ochranných známkách Zákon č. 441/2003 Sb. o ochranných.
Jak chránit obchodní značku na trhu EU?
Administrativní procesy u původce a manipulace s dokumenty
Digitální učební materiál
Administrativní procesy u původce a manipulace s dokumenty
Ekonomika malých a středních podniků
Ochrana průmyslového vlastnictví
Publikace versus patenty, úskalí licencování
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU ZÁKLADNÍ POŽADAVKY A DOPORUČENÍ
Principy inovace.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
DUŠEVNÍ VLAStNICTVÍ Kateřina Dušáková.
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Šedá literatura - patenty
Transkript prezentace:

Poslední přednáška Výběr ze zbývajících kapitol

Co nám zbývá Inovace Operační management CRM

Inovace realizovaná změna je pokládána za inovaci, pokud byla uvedena na trh nebo byla použita v produkčním procesu. Př.: James Watt – komercializace parního stroje. Guglielmo Marconi – komercionalizace radiových vln. Historie inovací ve službách od 80. let. 20. století X dnes -

Inovace V podnikatelském prostředí (nová technologie, vynález, nová značka, nová organizace výroby atd.) V běžném životě (sociální inovace).

Proč inovovat?

Dělení služeb dle možnosti inovací tradiční služby – systémové služby – služby založené na znalostech –

Typy inovací Procesní inovace - zavedení technicky nových nebo významně zdokonalených výrobních metod dodání výrobku (včetně zařízení a SW). Marketingová inovace - zavedení nové marketingové metody. Organizační inovace - zavedení nové organizační metody v podnikových obchodních praktikách. Inovace nebo běžná změna?

Inovační proces průzkum – výběr – implementace – uvedení inovace na trh –

Patent Na nové vynálezy, které jsou výsledkem vynálezecké činnosti a jsou průmyslově využitelné.

Dodatková ochranná označení Na látky ochráněné na území České republiky, pokud jsou účinnými látkami přípravků, které před uvedením na trh podléhají registraci.

Užitný vzor Pro předměty s nižší vynálezeckou úrovní; jednodušší registrační princip; ideální pro předměty s kratší životností; nižší náklady; vyloučeny způsoby výroby, pracovní činnosti, biologické reproduktivní materiály.

Průmyslový vzor určeno pro designérská řešení, tzn. vzhled výrobku; vizuální vnímatelnost výrobku, nikoli jeho technická a konstrukční podstata.

Ochranná známka grafické znázornění tvořené slovy, písmeny, číslicemi, barvou, kresbou; ale také tvarem výrobku, jeho obalu; ÚPV zjišťuje, zda není označení shodné s jinou ochrannou známkou, klamavé nebo nepravdivé.

Označení původu obsahuje název oblasti, místa, země, jestliže vlastnosti tohoto zboží jsou výlučně nebo převážně dány zvláštním zeměpisným prostředím s jeho charakteristickými přírodními a lidskými faktory; výroba, zpracování a příprava takového zboží probíhá ve vymezeném území.

Autorská práva Předmětem je dílo literární nebo umělecké a dílo vědecké, vyjádřené v jakékoli vnímatelné podobě. Za dílo se považuje i počítačový program.

Apple

Právní války Kdo nejvíce bojuje v patentových válkách? Kde je problém? Kam to vede?

Kdo může o patent zažádat? Původce = ten, kdo vynález vytvořil. Vždy FO!!! Jedinec nebo tým (tzv. spolupůvodci). Právo na patent je dle podílu na jeho tvorbě. Přihlašovatel = původce či ten na koho byla převedena práva. FO nebo PO.

Práva plynoucí z patentu Zabránit jiným vyrábět, používat, nabízet k prodeji nebo dovážet předmětné výrobky v zemi, pro niž byl patent udělen. Převádět tato práva nebo uzavírat licenční smlouvy. Po dobu až 20 let od data podání přihlášky vynálezu.

CRM Systém pro řízení vztahů se zákazníky. Základem tzv. kontaktní centrum.

Výhody zlepšení informací o zákaznících; zesílení vzájemného vztahu; zvýšení tržeb na jednoho zákazníka, jelikož díky většímu porozumění je možno mu službu lépe přizpůsobit; možnost ukládání informací o zákazníkovi v průběhu delšího časového horizontu; udržení dlouhodobých vztahů se zákazníkem; cílené působí na spotřebitele a tím zajištění větší loajálnosti k dané službě; zahrnutí zákazníka do procesu poskytnutí služby.

Typy analytické – operativní –

Operační management často podceňovaný; operativní úroveň nebývá dostatečně propojena do strategických plánů; prvotním cílem vycházet při definování operačních plánů z plánů strategických.

Děkuji za pozornost… Dotazy??