Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.0495 číslo šablonyIII/2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Mgr. Lenka Zedníková 20. století
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Člověk a společnost Dějepis Světové války Nacismus v Německu VY_32_INOVACE_16 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
Adolf Hitler * 20. dubna 1889 – Braunau am Inn Socialistický politik
Nacismus.
Demokracie Občanská výchova.
Stát Občanská výchova.
Současné státy Občanská výchova.
Kdo mohl být nepřítelem nacistů? Proti komu mohli nacisté vystupovat?
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Adolf Hitler Způsobil smrt milionů.
Vznik a vzestup totalitního Německa
Nacismus.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
příprava na 2. světovou válku
Nacistické Německo II. Petr Machala.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Nástup nacismu v NĚMECKU
Totalitní režimy.
Nástup fašismu.
Jak se podařilo Adolfu Hitlerovi dostat k moci?
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_752_NACISTIČTÍ_POHLAVÁŘI TÉMA: Nacističtí.
Světová hospodářská krize
Historické státy Občanská výchova.
Politický systém ČR Občanská výchova.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
ANGLIE A SSSR VE 30. LETECH (II.) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Hardware opakování Výpočetní technika.
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Druhy států Občanská výchova.
Nacistické Německo I. Petr Machala.
Nástup A. Hitlera k moci Německo jako fašistická diktatura
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Jméno autora Zdeňka Sudová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Volby a volební právo Občanská výchova.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (X. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Znaky státu Občanská výchova.
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Poválečný vývoj v Německu
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Státoprávní teorie Občanská výchova. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Šárka Nová a Lenka Petráková
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (VII. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Počátky fašismu v ČSR.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Nacismus Michal Kolář.
FAŠISMUS.
NSDAP Hitlerova nacistická strana (nacionalismus + socialismus)
HOLOKAUST. Holocaust patřil k nejhrůznějším obdobím v dějinách Jednalo se o systematickou likvidaci 6 milionů židů v průběhu druhé světové války Antisemitismus.
Nástup nacismu v Německu Název sady materiálů: Dějepis pro 9. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_9_2814_Nástup_nacismu_v_Německu Autor: Mgr. Kočíř.
Nacismus Nástup nacismu v Německu následky světové hospodářské krize – 1932 na 6 mil nezaměstnaných, výroba snížena o 41 % → situace.
NÁSTUP FAŠISMU V NĚMECKU Německo a hospodářská krize nadvýroba => krize Německo 2. nejvíce postižená země krizí (prům.výroba pokles o 41%) krize průmyslu.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.2.6 Situace v Německu v předvečer nástupu nacistů k moci.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Komunismus a fašismus.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
SSSR mezi světovými válkami
Základní škola Čelákovice
VY_32_INOVACE_03B_Vývoj v Německu
Nacismus v Německu uč
Nástup Hitlera k moci 1932 – NSDAP nejsilnější strana v Německu
Transkript prezentace:

jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace výuky pomocí ICT předmět Dějepis pořadové číslo DUM 9

AnotacePrezentace stručně přibližuje nástup nacismu v Německu AutorMgr. Štěpánka Kočová Druh učebního materiáluPrezentace Druh interaktivitykombinovaná Cílová skupinaŽák Stupeň a typ vzděláváníZákladní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina let

Nástup nacismu v Německu

Důsledky krize v Německu: 6 milionů nezaměstnaných, průmyslová výroba se snížila o 41%, situace přála extrémistickým stranám = především nacisté = fašisté Adolf Hitler a jeho Nacionálněsocialistická německá strana dělnická = NSDAP = program strany = Mein Kampf/Můj boj = bezohledný rasismus, Němci = nadřazená rasa, mají právo podrobit si ostatní národy a vládnout světu

Hitler sliboval, že odstraní nezaměstnanost v Německu a obnoví velikost a slávu země. Výsledek jeho slibů se dostavil brzy = ve volbách v roce 1932 získala NSDAP 40% hlasů = nejsilnější politická strana v zemi = strana otevřeně prohlašovala, že chce odstranit demokracii. 30.ledna 1933 = nástup Adolfa Hitlera k moci = byl prohlášen říšským kancléřem. Okamžitě začal likvidovat všechny prvky demokracie, omezil moc parlamentu, zakázal všechny politické strany kromě NSDAP, omezil základní občanská práva a svobody, začalo zatýkání odpůrců strany a režimu.

Začaly vznikat koncentrační tábory. První vznikl v Dachau v březnu Hlavní nacistické koncentrační a vyhlazovací tábory

Nacisté mohli zatknout kohokoliv, v libovolnou dobu a bez udání důvodu = atmosféra strachu. Mezi nejznámější koncentrační tábory patří: * Sachsenhausen * Buchenwald * Mauthausen * Gross-Rosen * Ravensbrück Koncentrační tábory sloužily také jako zdroj levné pracovní síly.

Vyhlazovací koncentrační tábory sloužily k likvidaci osob: * Osvětim * Osvětim II – Birkenau * Treblinka * Majdanek * Sobibor = továrny smrti = páchané zločiny přesahují dodnes schopnosti lidského chápání. Nesnesitelné životní podmínky, které lidi zbavovaly lidské důstojnosti, mučení, popravy bez soudu, tisíce mrtvých a zubožených dětí, zločinné lékařské pokusy na živých lidech, naprosté pošlapání všech lidských práv.

Mrtvoly - koncentrační tábor Buchenwald

Hitler se obklopil schopnými lidmi : Heinrich Himmler = říšský šéf SS a šéf německé policie Rudolf Hess = jeden z nejbližších spolupracovníků A. Hitlera Martin Bormann Joseph Goebbels = říšský ministr propagandy, zmocněnec pro vedení totální války Hermann Göring = zakladatel gestapa, ministr letectví, vrchní velitel Luftwaffe, říšský maršál, zástupce Hitlera po většinu druhé světové války

Noc dlouhých nožů (lze považovat za čistku = masakr). 29. červen červen 1934 = noc, během které byl na příkaz Adolfa Hitlera jednotky SS zlikvidován velitelský sbor SA včetně jeho velitele a dávného spolubojovníka Hitlera Ernsta Röhma a některých odpůrců nacistické vlády. Bylo povražděno na tisíc příslušníků oddílů SA. Ernst Röhm, velitel SA, dosahoval ve straně stále vyšších funkcí a chtěl se stát ministrem říšské obrany, aby mohl vybudovat novou říšskou armádu z jednotek SA a stanout v jejím čele. Tím si znepřátelil Hitlera.

Hitler nechtěl armádu, kde by většina vojáků byla oddána Röhmovi a ne Vůdci. Bál se, že by ho na cestě k moci mohl Röhm ohrozit (věděl příliš mnoho, třeba i o běžných homosexuálních praktikách = svět mužů = římský vzor = homosexualita byla zcela běžná). SA = hnědokošiláci = úderný oddíl = ozbrojená organizace založená NSDAP, po noci dlouhých nožů byla zlikvidována. SS = černokošiláci = ochranný oddíl = v čele stál H.Himmler

Německo se stalo klasickým příkladem totalitního, policejního státu (státní tajná policie = gestapo) Hitler měl podporu veřejnosti = zmizela nezaměstnanost. Nacistická politika pronikala do všech oblastí života. Mládež byla povinně organizována v oddílech Hitlerjugend = Hitlerova mládež (představa o německém nadčlověku, oprávněnosti vést válku, pohrdání nad méněcennými rasami).

Zdroje: Učebnice dějepisu pro 9. ročník základní školy, SPN, Praha 2002