Anotace DUM je určen k obrazovému doplnění učiva o diktaturách a jejich nebezpečí. Uvádí jejich konkrétní příklady v historii lidstva.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_25 MY BODY.
Advertisements

Antické mýty v obrazech
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VY_12_INOVACE_PR.1.03státní symboly
Antické mýty v obrazech
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Anarchističtí buřiči charakteristika.
Číslo v digitálním archivu školy
Mgr. Miloslava Pucandlová ZŠ Sadová, 1756, Čáslav Vlastivěda 5. ročník
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Člověk a společnost Dějepis Světové války Nové ideologie VY_32_INOVACE_11 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
ZPŮSOB VLÁDY Politická moc ve státě je uplatňována způsobem demokratickým nebo totalitním.
P O L S K O Obrázek 1 Obrázek 2 EU – OP VK – III/2 ICT DUM 7
NÁZEV: PROTEKTORÁT ČECHY A MORAVA
OBILOVINY.
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření:
Německý nacistický politik, později kancléř Způsobil holocaust židů a jiných skupin obyvatel 1938 – bez boje ovládl Rakousko a ČSR 1939 – napadnul Polsko.
Totalitní režimy.
Válka Autor: Boris Zagora Prezentace: 2.světová válka Datum:
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Číslo v digitálním archivu školy
Předmět a očekávaný výstup
Vývoj v Rusku.
Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.
Jméno autora VMPavlína Gärtnerová Datum vytvoření VMzáří 2011 Ročník použití VM9. ročník Vzdělávací oblast/obordějepis Anotace VMOpakovací test VY_32_INOVACE_16_ČSR,
HOLOCAUST Dějepis Radim Liška 6.A.
Střední Amerika Romana Zabořilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_035
Sourozenci Čapkovi.
Rozdělení ovocných rostlin
Petr Machala. fungování státu, politických systémů, mocenských a vládních institucí vztahy nadřazenosti a podřízenosti politické chování lidí moc a autorita.
Title of the document The content of the document Úroveň 1 Úroveň 2 Úroveň 3 Titulek Výrobky Služby O nás Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Totalitní ideologie Test. Totalitní ideologie Test.
Nástup A. Hitlera k moci Německo jako fašistická diktatura
Mír po válce. Spolupráce velmocí OOOOSN 1945 NNNNorimberský proces 1945 – 1946 ( s nacistickými válečnými zločinci) ppppodpis mírových smluv.
9. ročník Novověk, moderní dějiny
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Obnovení Československé republiky
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.C.15 Název pro školu:
900 5, ,
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 6. ročník Anotace: Otakar Batlička životopis, charakteristika.
Oblast: Zeměpis 9. ročník
Anotace Materiál slouží při výkladu učiva o rasismu a aktivuje žáky k přemýšlení o nebezpečí rasismu.
Diktatura Občanská výchova.
9. ročník Novověk, moderní dějiny
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Anotace Materiál představuje žákům jednotlivé typy a formy států.
SSSR a J.V.Stalin Vývoj v Rusku po 1. světové válce J. V. Stalin
Časová pásma, datová hranice, smluvený čas
Autor : J.Čáp Oblasti Asie II - základní údaje – 2 ( Z Asie 0 VY_32_INOVACE_ZEMEPIS_CAP_1.16.
DIKTÁTOŘI VŮDCI AUTOKRATÉ.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: George Orwell životopis, charakteristika.
Who I am?. Ťiang Ťie-š' Čankajšek 31. října 1887 – 5. dubna 1975 byl vůdcem Kuomintangu (Guomindang, KMT, Národní strana)
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření VY_32_Inovace_D_9_10_20 Ročník 9 Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Dějepis.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Pomocí prezentace s výkladem se seznamují se soudobými osobnostmi
VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis
Zdá se,že to není možné ! IT SEEMS IMPOSIBLE !
SSSR mezi světovými válkami
Porušování lidských práv
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Zdá se,že to není možné ! IT SEEMS IMPOSIBLE !
20. století 20. léta.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Totalitní režimy.
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Zdá se,že to není možné ! IT SEEMS IMPOSIBLE !
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Zdá se,že to není možné ! IT SEEMS IMPOSIBLE !
Zdá se,že to není možné ! GENERÁL DWIGHT D. EISENHOWER MĚL
Transkript prezentace:

Anotace DUM je určen k obrazovému doplnění učiva o diktaturách a jejich nebezpečí. Uvádí jejich konkrétní příklady v historii lidstva.

DIKTATURA

Co je diktatura? Je to způsob vlády skupině lidí, při kterém ten kdo vládne (jeden nebo více) rozhoduje o všem. Role vládce – diktátora se nedědí.

Příklady z historie

Adolf Hitler

Pod jeho velením Německo obsazovalo okolní státy a byla rozpoutána 2. světová válka.

Koncentrační tábor v Mauthausenu

Josif Vissarionovič Stalin, vlastním jménem Džugašvili

Lidé, kteří po jeho proslovu jako první přestali tleskat, byli na jeho příkaz popraveni.

Za vlády Stalina byl popraven každý, kdo měl své vlastní názory.

Benito Musollini

Fidel Castro

Sekty

Co víš o sektách?

Zdroje obrázků Hitler: Stalin: kapitola-2-5-strana, Musollini: ttp:// 6mh5jv2sujebkvk8l3eaha0.ttp:// 6mh5jv2sujebkvk8l3eaha0 Castro: moment-of-truth lb3l.html. moment-of-truth lb3l.html Sekty: N&utm_campaign=Posezona&utm_content=TNZpravy970x210