Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Zeměpis Ročník : 8.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Advertisements

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
OBYVATELSTVO ASIE 7. třída Mgr. Jakub Karásek
Obyvatelstvo Ameriky Autor: Mgr. Marian Solčanský
Světové obyvatelstvo.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
„Rozvoj vzdělávání žáků karvinských základních škol
Městská sídla, proces urbanizace, suburbanizace
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Rozmístění obyvatelstva na Zemi
Název Obyvatelstvo – rozmístění, početní vývoj a demografické ukazatele Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník Tematická oblast Sociální prostředí Anotace.
Sídla.
Obyvatelstvo a sídlo.
vytvořený v projektu OP VK
Rasismus.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_90.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 9.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Eviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Společenské a hospodářské prostředí
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Lidské rasy, národy, jazyky
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Závěrečné opakování Geografie obyvatelstva a sídel.
LIDÉ NA ZEMI Socioekonomická geografie - sleduje rozmístění obyvatelstva, jeho růst, pohyb/ stěhování/, skladbu obyvatel podle věku, zaměstnání, rasové,
Geografie Věda, která zkoumá krajinnou sféru (od 6 – 70 km pod zemským povrchem – až po 30 km nad zemským povrchem) Jaký je svět kolem nás? Proč je plný.
VY_32_INOVACE_Vac_III_08 Obyvatelstvo ČR Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Vždy jsem pohrdal línými bílými lidmi. Teď už můžu mluvit i o líných černých lidech. Jste chudí, protože jste nedodělali školu, berete drogy, máte tři.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV Autor: Mgr. Pavla Zrzavecká Datum: Název: VY_32_INOVACE_06_ZEMĚPIS Téma: Hlavní město Praha Ročník:
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_LIDSKÉ RASY ROČNÍK: 8. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda VZDĚLÁVACÍ.
EVROPA OBYVATELSTVO. Obyvatelstvo Evropy počet obyvatel – asi 730 mil. (2009) prognóza – obyvatel bude ubývat přírůstek z mezikontinentálního stěhování.
Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Předmět: Zeměpis Sada: Z 8/07 Ročník: 8. ročník Jméno autora (vč. titul): Tomáš Szabo (Bc.)
Sídla.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Lidské rasy.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Státy světa podle původu a počtu obyvatel.
Obyvatelstvo Na Zemi žije v současnosti více než 7 miliard lidí.
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_29_ZEMĚPIS
Rasy, národy a náboženství
AMERIKA - obyvatelstvo
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Zeměpis Ročník : 8. Téma : Lidé na Zemi Autor : Mgr. Eva Vyskočilová

Stěhování obyvatel (migrace) Lidé na Zemi Důležité pojmy: Lidské rasy Rasismus Počet obyvatel Stěhování obyvatel (migrace) Hustota zalidnění Světové jazyky Světová náboženství Urbanizace Aglomerace Konurbace

Když by sis měl/a zvolit místo, kde budeš žít, které by to bylo? Proč myslíš, že někteří lidé přesto volí průmyslové oblasti místo přírodní krajiny?

Kde se vzal, tu se vzal… První lidé Afrika Postupné rozšíření na ostatní kontinenty Přizpůsobení různým podmínkám -> tvorba lidských ras

Lidské rasy Společný původ VŠECHNY JSOU ROVNOCENNÉ !!! Rasismus = teorie o nadřazenosti lidských ras a etnických skupin; nenávist k lidem určité rasy Vychází z předpokladu, že lidská plemena nejsou stejně hodnotná, přičemž se zpravidla zdůrazňují přednosti vlastní rasy. Rasisticky motivované jednání může mít jemné, skryté podoby, podoby společenského odstupu, šikanování a diskriminace, může však nabýt až násilných forem majících za následek smrt. Rasismus a jeho projevy, uveď příklady. Pro zájemce: http://www.odmaturuj.cz/politologie/rasismus-2/

Lidské rasy Europoidní Mongoloidní Negroidní Je vše správně? Vypozoruj charakteristické shodné X odlišné znaky skupin…

Počet obyvatel na Zemi Neustálý růst Současnost? 6,843 miliard nárůst obyvatel na světě - hodiny Neustálý růst Současnost? Více než 6 miliard population clock video: růst obyvatel 6,843 miliard

Obyvatelstvo – shrnutí Většina v hospodářsky méně rozvinutých zemích Hodně dětí, mladistvých Afrika, Latinská Amerika, Asie Hospodářsky vyspělé státy Dožívají se vyššího věku S Amerika, Z a S Evropa Pomalý růst -> úbytek obyvatelstva Vyrovnávání ztrát - přistěhovalci

Podle mapy urči řídce a hustě osídlená místa Podle mapy urči řídce a hustě osídlená místa. Jaké přírodní podmínky hrály při osidlování planety roli?

ρ Hustota zalidnění Udává kolik obyvatel žije na 1 km2 daného území Neukazuje kolik obyvatel kde žije K zamyšlení: Může být hustota zalidnění závislá na vzdálenosti od moře? Nadmořské výšce? Zeměpisné šířce? Nejvíce do 200 km od moře Nejvíce do výšky 500 m n. m.

Jazykové rozšíření na světě … aneb kolik řečí znáš, tolikrát jsi člověkem

arabské anglické portugalské čínské ruské inuité francouzské španělské menší skupiny

Světová náboženství

Urbanizace = proces stěhování obyvatel do měst Aglomerace = seskupování většího počtu sídel kolem většího města Obr. Chicago Konurbace (souměstí) = stůstání několika měst v jednu souvisle zastavěnou plochu

Stěhování obyvatel (migrace) Pokud sis v této hodině něco zapamatoval/a, pak dokážeš hovořit o následujících pojmech. Zamysli se a pokus se ověřit své nové poznatky. Důležité pojmy: Lidské rasy Rasismus Počet obyvatel Stěhování obyvatel (migrace) Hustota zalidnění Světové jazyky Světová náboženství Urbanizace Aglomerace konurbace

Seznam použitých zdrojů: CHALUPA, Petr; DEMEK, Jaromír; RUX, Jaromír. Zeměpis 8 : Lidé a hospodářství. 2. vydání. Praha : SPN, 2009. 87 s. ISBN 978-80-7235-439-9. ABZ: slovník cizích slov [on-line]. Dostupný na WWW: <http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/hledat?typ_hledani=prefix&cizi_slovo=rasismus>. [cit. 13.9.2010]. Department of Mathematics [on-line]. Dostupné na WWW: <http://math.berkeley.edu/~galen/popclk.html>. [cit. 13.9.2010]. Youtube.com [on-line]. Dostupné na WWW: <http://www.youtube.com/watch?v=XRh-XwZlsKc&feature=related>. [cit. 13.9.2010]. Poodwaddle.com [on-line]. Dostupné na WWW: <http://www.poodwaddle.com/worldclock.swf>. [cit. 13.9.2010]. Webová alba aplikace Picasa [on-line]. Dostupná na WWW: <http://lh4.ggpht.com/_3s_aYdX1C4E/Rzr0CNs5KZI/AAAAAAAAC9o/SQ7JKHWHtyo/DSC01970.JPG>. [cit. 13.9.2010]. Zeměpis.com [on-line]. Dostupný na WWW: <http://www.zemepis.com/images/tmapy/huz.jpg>. [cit. 13.9.2010]. Stifter-centrum.info [on-line]. Dostupné na WWW: <http://www.stifter-centrum.info/images/CRW_1492.jpg>. [cit. 13.9.2010]. Vodim.info [on-line]. Dostupné na WWW: <http://vodim.info/filmy/filmy_080617_65.jpg>. [cit. 13.9.2010]. Otevřená encyklopedie Wikipedie [on-line]. Dostupná na WWW: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/06/RaceMugshots.jpg>. [cit. 13.9.2010]. Leccos.com[on-line]. Dostupné na WWW: <http://leccos.com/pics/pic/plemena_lidska-_europoidni.jpg>. [cit. 13.9.2010]. Leccos.com[on-line]. Dostupné na WWW: <http://leccos.com/pics/pic/plemena_lidska-_mongoloidni.jpg >. [cit. 13.9.2010]. Leccos.com[on-line]. Dostupné na WWW: <http://leccos.com/pics/pic/plemena_lidska-_negroidni.jpg>. [cit. 13.9.2010].

Otevřená encyklopedie Wikipedie [on-line] Otevřená encyklopedie Wikipedie [on-line]. Dostupná na WWW: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/25/Meyers_b11_s0476a.jpg/756px-Meyers_b11_s0476a.jpg>. [cit. 13.9.2010]. Translation Blog Trusted Translations [on-line]. Dostupný na WWW: <http://translation-blog.trustedtranslations.com/wp-content/uploads/world_map_no__1___languages_by_vicfieger.jpg>. [cit. 13.9.2010]. Srhabay.wikispaces.com/[on-line]. Dostupný na WWW: <http://srhabay.wikispaces.com/file/view/world_language_map_transparent.gif/39172980/world_language_map_transparent.gif>. [cit. 13.9.2010]. Istockphoto.com [on-line]. Dostupné na WWW: <http://srhabay.wikispaces.com/file/view/world_language_map_transparent.gif/39172980/world_language_map_transparent.gif>. [cit. 13.9.2010]. Clipartpal.com [on-line]. Dostupné na WWW: <http://srhabay.wikispaces.com/file/view/world_language_map_transparent.gif/39172980/world_language_map_transparent.gif>. [cit. 13.9.2010]. Otevřená encyklopedie Wikipedie [on-line]. Dostupná na WWW: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a6/Religion_distribution.png>. [cit. 13.9.2010]. Město.navajo.cz [on-line]. Dostupná na WWW: <http://mesto.navajo.cz/mesto-3.jpg>. [cit. 13.9.2010]. How-to-draw-cartoons-online.com [on-line]. Dostupné na WWW: <http://www.how-to-draw-cartoons-online.com/image-files/cartoon-people-figure.gif >. [cit. 13.9.2010].