13.1 Kořen, stonek, list Rostliny mohou vypadat různě – malé, velké.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny, rostlinné orgány
Advertisements

Urči, o kterou rostlinu se jedná
16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
20.1 Malá násobilka - násobení
29.1 Cukry a jiné příbuzné látky
Aktivita č.4: Biologie pod mikroskopem
ORGÁNY ROSTLIN-KOŘEN A STONEK
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
1.1 Vznik a vývoj života Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis Autor: Mgr. Petra.
Víte, jak vypadá rostlina uvnitř?
Orgány vyšších semenných rostlin
Rostlinná pletiva.
Stavba a typy stonků Bohumil Bareš.
LIST.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.15 Anotace: Prezentace popisuje stavbu těla, vývoj kořene a stonku. Vzdělávací oblast: Krytosemenné rostliny, stavba těla, kořen,
37.1 Ekologie – vztah organismus x prostředí
5.1 Řasy a lišejníky lišejníky řasy
2.1 Viry, bakterie Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku nebo neštovice?
60.1 Základy mikroskopování
Třídění rostlin - stonek
18.1 Obratlovci Kdo jsou obratlovci?
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
Elektronická učebnice - I
Rostlinné orgány - list
VY_52_INOVACE_PŘ. 7.13_Botanika , test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis.
Rostlinné orgány - stonek
Co jsou nahosemenné rostliny?
21.1 Malá násobilka - dělení
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
31.1 Aminokyseliny, bílkoviny
34.1 Dusíkaté organické sloučeniny
14.1 Květ, plod, semena plody květy semena
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Elektronická učebnice - II
rostlinné orgány složeny z vyskytují se u rozdělení: vegetativní
Elektronická učebnice - II
Listy Přírodopis VY_32_INOVACE_175, 9. sada, Př3 ANOTACE
39.1 Vznik a vývoj druhů na Zemi
Stonek autor: David Hainall.
Opakování stonek, list Pro 7. třídy.
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
ČÁSTI TĚLA KVETOUCÍCH ROSTLIN
Stavba rostlinného těla Stonek
Elektronická učebnice - II
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Elektronická učebnice - I
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Stonek Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
STONEK. Stonek2 STONEK Nadzemní rostlinný orgán Vegetativní orgán Stonek3.
STONEK ROSTLINY.
BOTANIKA Procvičování pojmů
Vegetativní orgány Stonek
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Vegetativní rostlinné orgány
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
BOTANIKA.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Vegetativní rostlinné orgány
Význam Druhy stonků Byliny, dřeviny Přeměny
Stonek.
1.1 Vznik a vývoj života Co je to život?
Transkript prezentace:

13.1 Kořen, stonek, list Rostliny mohou vypadat různě – malé, velké. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis 13.1 Kořen, stonek, list Rostliny mohou vypadat různě – malé, velké. Mohou to být stromy, byliny nebo keře. Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku, nebo neštovice? Autor: Mgr. Petra Křivánková

13.2 Co už víš o stavbě rostlinného těla? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis 13.2 Co už víš o stavbě rostlinného těla? Základní části rostlin Kořen – drží rostlinu v zemi Stonek – nese listy a květ Listy – umožňují fotosyntézu květ stonek list Plody kořen

13.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 13.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Typy stonků STROM LODYHA STÉBLO KEŘ STVOL koruna koruna článek uzlina kolénko kmen Kořenová soustava Stavba listu čepel čepel listová žilnatina pochva listu Hlavní kořen s kořeny postranními Svazčité kořeny náhradní řapík PŘISEDLÝ ŘAPÍKATÝ

13.4 Co si řekneme nového? Kořen je tvořen z pletiv 2 typy: Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis 13.4 Co si řekneme nového? Kořen je tvořen z pletiv 2 typy: - hlavní s postranními kořínky svazčité kořeny náhradní Další tvary a funkce kořene: zdužnatělé – zásobní funkce – mrkev, petržel, hlízy vzdušné - liány parazitické – jmelí Kořen roste díky dělivému pletivu ve špičce kořenu – chráněn kořenovou čepičkou. Stonek z článků a uzlin (místo, kde vyrůstá list) 2 typy: byliny – dužnatý stonek dřeviny – dřevnatý stonek Další tvary a funkce stonku: trny – ochranná funkce – akáty, plané švestky oddenky – podzemní stonek, přečkávají zimu hlízy – zásobní funkce – kedluben, brambory šlahouny – plazivé stonky - jahodník List zajišťuje fotosyntézu a regulaci vody jsou tvořeny systémem pletiv - 2 části – čepel a řapík přisedlé (bez řapíku) nebo řapíkaté (s řapíkem) Další funkce listů: zásobní – zdužnatělé listy - cibule ochranná – trny – akát, šupiny – kryjí pupeny, úponky – hrách setý

13.5 Procvičení a příklady Ke každému obrázku přiřaď správný termín. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis 13.5 Procvičení a příklady Ke každému obrázku přiřaď správný termín. přeslenité listy lodyha stéblo strom stvol vstřícné listy keř přisedlý list střídavé listy

13.6 Něco navíc pro šikovné Pokožka listu s průduchy Kořen Typy listů Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis 13.6 Něco navíc pro šikovné Pokožka listu s průduchy Kořen 2 rohlíčkovité svěrací buňky Pokožka průduchová skulina otevřená Vodivé pletivo Typy listů Základní pletivo Jednoduchá čepel Složená čepel Kořenové vlásky dlanitě složená čepel nečleněná čepel sudozpeřená čepel Dělivé pletivo kořenové čepičky lichozpeřená čepel členěná čepel Kořenová čepička

13.7 CLIL Plant anatomy Photosynthesis flower Solar energy stem leaf Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Biology 13.7 CLIL Plant anatomy Photosynthesis flower Solar energy stem leaf leaf Release of oxygen Carbon dioxide absorption glucose root Absorption of water

13.8 Test znalostí 1. Jakou základní funkci má kořen? Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 13.8 Test znalostí 1. Jakou základní funkci má kořen? a/ umožňuje fotosyntézu b/ pomocí průduchů reguluje příjem vody c/ drží rostlinu v zemi d/ nese květ 3. Z jakých částí je tvořen list? a/ řapík, stvol, pletiva b/ úponky, šupiny, čepel c/ řapík, čepel, žilnatina d/ čepička, pokožka, pletiva 2. Jakou funkci mají průduchy? a/ umožňují fotosyntézu b/ regulují příjem a výdej vody c/ chrání rostlinu před škůdci d/ mají zásobní funkci 4. Co jsou oddenky? a/ podzemní stonky b/ plazivé stonky c/ parazitické kořeny d/ vzdušné kořeny Správné odpovědi: c b a Test na známku

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis 13.9 Použité zdroje, citace http://casti-rostlin.atlasweb.cz/pampeliska.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/31/Primula_veris_0x.JPG/450px-Primula_veris_0x.JPG http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ee/Sipkovy_ker.jpg/220px-Sipkovy_ker.jpg http://media1.picsearch.com/is?lqCfz3bHiYqwKKRedg57ifVIXEOel8GUlG4oycMtENo http://fotografroku.ifotovideo.cz/photos/p/pokorna-tereza/2010-90-leknin.jpg http://dendro.mojzisek.cz/fotookje5/ginkgo_b.jpg http://biomach.wz.cz/img_bot_koren-rez.jpg http://botanika.wendys.cz/foto/O771_4.jpg http://www.virginiagarden.com/holly/shrub.jpg http://rostliny.prirodou.cz/obrazky/scan/lamium-purpureum-164.jpg http://www.stromy.cz/_images/akat1.gif Obrázky z databáze klipart

13.10 Anotace Autor Mgr. Petra Křivánková Období 07 – 12/2011 Ročník Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis 13.10 Anotace Autor Mgr. Petra Křivánková Období 07 – 12/2011 Ročník 7. ročník Klíčová slova Lodyha, stéblo, stvol, kořenová soustava, čepel, řapík Anotace Prezentace popisující stavbu těla krytosemenných rostlin – kořen, stonek, list, květ, typy stonků a listů.