Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0389 Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_BIOLOGIE1_05 Tematická.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strunatci Chordata.
Advertisements

KMEN: STRUNATCI Chordata
plži (Gastropoda) VY_32_INOVACE_3.1.Bi2.16/Li
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
MĚKKÝŠI 2) mlži 3) hlavonožci ZNAKY: žijí ve vodě i na souši
Žížala obecná Kroužkovec Máloštětinatec Opaskovec.
TRIBLASTICA.
KROUŽKOVCI 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
KROUŽKOVCI Válcovité článkovité na koncích zašpičatělé tělo Pokožka
Kmen: Kroužkovci.
Bezobratlí živočichové
MĚKKÝŠI Základní škola a mateřská škola, Tupesy,
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ a MŠ Blatnice pod Sv. Ant.
KROUŽKOVCI - ZÁSTUPCI Rozdělení podle množství a umístění štětin
Kroužkovci Seznámit se s stavbou těla, pozorováním vyvodit znaky, které dokazují přizpůsobení se životu.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavlína Marková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
členovci v říši živočichů
VY_32_INOVACE_9B11 KROUŽKOVCI morfologie a anatomie
Kmen: KROUŽKOVCI Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou a systémem.
ZOOLOGIE KMEN: KROUŽKOVCI
MĚKKÝŠI Měkké tělo, které je (bývalo) chráněno vápenitou schránkou
Kmen: KROUŽKOVCI (Annelida)
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
KROUŽKOVCI (Annelida)
Kmen: Měkkýši /Mollusca/
HLÍSTI (Hlístice – nejpočetnější skupina těchto bezobratlých živ.)
Ploštěnka mléčná Mgr. Helena Roubalová
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
KROUŽKOVCI.
Živočichové rybníka KROUŽKOVCI.
1 Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_BIOLOGIE 2_01 Tematická.
Kroužkovci. stejnoměrně článkované tělo (kroužky) na povrchu pokožka se štětinkami svaly (pohyb) výskyt: v zemi, sladká i slaná voda dělení: MNOHOŠTĚTINATCE.
Opakování učiva Mgr. Pavlína Marková
Škola:. Základní škola Kladruby
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
MLŽI Schránku tvoří dvě lastury spojené svaly
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Měkkyši Berenika Jurková 5.A.
Kmen: Kroužkovci tělo ze stejných článků (kromě prvního a posledního)
kmen: ANNELIDA (kroužkovici)
KMEN: PLOŠTĚNCI.
KROUŽKOVCI Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Kroužkovci.
Kroužkovci.
Ploštěnci, hlístice, vířníci
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_23_16 Název materiáluKroužkovci.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela VY_52_INOVACE_20_Přírodopis 6. ročník_Kroužkovci zástupci Téma: Kroužkovci zástupci CZ.1.07/1.4.00/
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Kmen: Hlísti. Dvouvrstevní živočichové, protáhlé, nečlánkované, k oběma koncům se zužující tělo Na povrchu těla je silná kutikula Mají nepravou tělní.
Název školy:Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace Autor: Datum tvorby: Mgr. Daniela Čapounová Název:VY_32_INOVACE_01A_12_Charakteristika.
2 třídy: 1. Opaskovci – Máloštětinatci(žížala, nítěnka) Pijavice(Pijavka, Chobotnatka) 2. mnohoštětinatci (Nereidka)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
kroužkovci, Annelida, opaskovci, máloštětinatci, mnohoštětinatci
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Bezobratlí Členovci.
CLITELLATA 19. července 2013 VY_52_INOVACE_210218
VY_32_INOVACE_ ROČNÍK Kroužkovci Název školy
Kmen: Měkkýši /Mollusca/
Kmen Ploštěnci.
zpracovaný v rámci projektu
PLOŠTĚNCI Ploštěnka mléčná VY_32_INOVACE_09_23.
Transkript prezentace:

Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_BIOLOGIE1_05 Tematická oblast:Biologie pro střední školy Ročník:2 Dat Anotace:Podpora výukové hodiny, seznámení studentů s třídou kroužkovců Jméno autora:Mgr. Lenka Payerová

KROUŽKOVCI (ANNELIDA)

 červovitý tvar  svalovina podélná a okružní = peristaltika  Vylučování = metanefridie  Cévní soustava uzavřená  Nervová soustava žebříčkovitá  tělo rozděleno na mnoho stejných článků (opakují se orgány)

3 TŘÍDY: MNOHOŠTĚTINATCI MÁLOŠTĚTINATCI PIJAVKY

MNOHOŠTĚTINATCI  pouze mořští  tělo často hustě pokryté štětinkami  na každém tělním článku mají PANOŽKY  dýchají žábrami  gonochoristé  vývoj nepřímý (přes larvu) rozdíl

MÁLOŠTĚTINATCI ► Bez končetin, ale se štětinkami ► Dýchají celým povrchem těla ► Hermafroditi ► Přímý ontogenetický vývoj

STAVBA TĚLA  tělo je zevnitř rozděleno přepážkami na stejnoměrné články  každý článek obsahuje podobné orgány a má stejnou funkci

STAVBA TĚLA  na povrchu POKOŽKA : vylučuje KUTIKULU  z pokožky vyrůstají štětinky: 4 páry na každém článku  pod pokožkou vrstva svaloviny (kožně-svalový vak)

TRÁVICÍ SOUSTAVA  prostředkem celého těla prochází trávicí trubice  na začátku ústní otvor: silné žvýkací svaly  živí se tlejícími zbytky rostlin, půdou  Mají vápenaté žlázy, které vyrovnávají pH pohlcené půdy

DÝCHACÍ SOUSTAVA  dýchá celým povrchem těla Vylučovací soustava  v každém článku dvě nefridie: obrvená nálevka kanálek v následujícím článku

CÉVNÍ SOUSTAVA  tělní tekutina proudí v cévách: hřbetní a břišní v každém článku propojeny spojkami  uzavřená

NERVOVÁ SOUSTAVA  v každém článku dvě nervové uzliny: navzájem propojené nervovými vlákny  po celém povrchu těla jsou HMATOVÉ a SVĚTLOČIVNÉ BUŇKY (faosomy): rozeznávají světlo a tmu

ROZMNOŽOVÁNÍ  pohlavní  hermafroditi  oplozená vajíčka ukládá do kokonu: slizový obal  kokon je vytvářen OPASKEM: několik zduřelých článků pouze dospělé žížaly

VÝZNAM  provzdušňování půdy  tvorba humusu  zvyšují úrodnost půdy  ukazatelé znečištění půdy  potrava pro živočichy

PIJAVKY  na obou koncích těla PŘÍSAVKY  Chitinové čelisti, svalnatý hltan  Hirudin = zabraňuje srážení krve  živí se dravě nebo sají krev živočichů  převážně vodní  nepravé článkování (zmnožená povrchová segmentace)  ektoparazité

ZDROJE Veškeré použité zdroje pocházejí z autorova archívu