INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Advertisements

Podříše: Mnohobuněční živočichové
PLOŠTĚNCI – ŽIVOČICHOVÉ S PLOCHÝM TĚLEM
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ŽAHAVCI VY_inovace_32_PR6_18
Živočichové rybníka Žahavci.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Kmen: Ploštěnci mají zploštělé, oboustranně souměrné tělo
MĚKKÝŠI 2) mlži 3) hlavonožci ZNAKY: žijí ve vodě i na souši
KROUŽKOVCI Válcovité článkovité na koncích zašpičatělé tělo Pokožka
Bezobratlí živočichové
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_BIOLOGIE1_05 Tematická.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Obr. 1 Obr. 2 Opakování Žahavci.
ŽAHAVCI Žijí ve sladké i slané vodě Většina žije trvale přisedle
Kmen: Žahavci vodní mnohobuněční živočichové sladké i slané vody
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
HLÍSTI (Hlístice – nejpočetnější skupina těchto bezobratlých živ.)
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Ploštěnka mléčná Mgr. Helena Roubalová
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Žahavci Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př4
Žahavci.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
kmen. Žahavci vodní mnohobuněční živočichové
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Oddělení: TRIBLASTIKA PRVOÚSTÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Mnohobuněčné organismy
ŘÍŠE: živočichové (bezobratlí)
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
Stavba těla  tělo tvořeno řadou speciálních buněk, netvoří ani tkáně ani orgány  pohárek s mnoha drobnými otvory = póry (ostie) ve stěnách, které nasávají.
ŘÍŠE ŽIVOČICHOVÉ. výživa: ……………………….. …………….. – …………… – ……………. – …………………………….. – ………………………. rozdělení: obratlovci: ……………………., ……………………………., ……………………….….,
Ploštěnci Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Obecná charakteristika, polypovci. NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_7A_11_TEMA.
ŽAHAVCI - ŽAHAVÍ DRAVCI (po výkladu si zapiš do sešitu)
VY_32_INOVACE_31_Žahavci – 1.část Šablona Identifikátor školy:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Žahavci – žahaví dravci
Podříše: Mnohobuněční živočichové
Kmen : HOUBOVCI Nejprimitivnější živočichové.
Kmen: Ploštěnci Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou ploštěnců.
Přírodopis: ŽAHAVCI.
Žahavci.
zpracovaný v rámci projektu
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
NEZMAR OBECNÝ Žahavci VY_32_INOVACE_08_23.
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Odpověz na otázky v pracovním listu:
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Kmen Ploštěnci.
PLOŠTĚNCI Ploštěnka mléčná VY_32_INOVACE_09_23.
Transkript prezentace:

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání CZ.1.07/1.1.10/01.0063 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana

Stavba a činnost těl bezobratlých živočichů Přírodopis 7. ročník Jana Míková

Obsah Kvíz Žahavci Ploštěnci Úkoly

Zopakuj si: Které z organel neobsahuje živočišná buňka: jádro, mitochondrie, chloroplast, ribozomy, vakuola, lysozomy Skupina jednobuněčných živočichů se nazývá ________ a mezi jejich zástupce patří ______ Doplň skupiny bezobratlých živočichů: Měkké tělo: __________ Článkované končetiny: __________ Tělo složeno z kroužků: _________ Žahavé buňky hlavně na chapadlech: _______

Stavba těla mnohobuněčných živočichů buňky → tkáně → orgány → orgánové soustavy → organismus Tkáně – soubory specializovaných buněk ??? Jak se tyto soubory buněk nazývají u rostlin? Jaké znáš typy???

Žahavci Zopakuj si stavbu těla nezmara Od čeho je odvozen název skupiny žahavci? Jací další živočichové patří do skupiny žahavců? www.guh.cz

Tělo tvoří dvě vrstvy buněk: vnější povrchová vrstva – kryje tělo vnitřní – vystýlá dutinu láčku v obou vrstvách svalové buňky Trávicí soustava buňky vnitřní vrstvy specializované na trávení láčka s jedním otvorem slouží jako ústní i vyvrhovací otvor Dýchací soustava kyslík přijímají celým povrchem těla

Vylučovací soustava Nervová soustava Rozmnožování odpadní látky a přebytek vody vylučuje do okolního prostředí Nervová soustava rozptýlená=nervové buňky tvoří síť Rozmnožování nepohlavní – pučení pohlavní v chladné vodě na podzim na jednom jedinci se vytvářejí vajíčka i spermie=obojetník www.zoology.cz

Ploštěnci Tělo Výskyt zploštělé dvoustranně souměrné povrch krytý pokožkou, pod ní svalovina lze rozlišit přední a zadní část těla Výskyt vodní prostředí a vlhko někteří vnitřní parazité www.guh.cz

Ploštěnka mléčná Trávicí soustava Dýchací soustava Vylučovací soustava přijímací otvor na vychlípitelném hltanu na břišní straně potrava rozváděna a strávena v rozvětvené trávicí dutině vyvrhování přijímacím otvorem Dýchací soustava dýchá celým povrchem těla Vylučovací soustava tvoří ji plaménkové buňky ústící do odvodního kanálku

www.giobioobrazky.ic.cz

Smysly – reaguje na světlo a vnímá chuť Rozmnožování Nervová soustava provazcovitá dvě uzliny v přední části těla navzájem propojeny z uzlin vybíhají nervové provazce Smysly – reaguje na světlo a vnímá chuť Rozmnožování nepohlavní – regenerací pohlavní obojetníci dva jedinci si vyměňují spermie – vývin přímý

Úkoly: Jaký je rozdíl v nervové soustavě nezmara a ploštěnky? Co znamená pojem regenerace a obojetník? Jaké mají ploštěnka s nezmarem společné znaky trávicí soustavy a v čem se liší?