Vypracovali:Filip Beránek-úprava Jirka Plánka-Informace,obrázky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hrádek u Nechanic Anna Vojtěchová.
Advertisements

Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
Autor:Bc. Anna Hana Kučeráková zpracováno: ročník (obor)1.KP E/01 Stravovací a ubytovací služby tematická oblastPřílohy z rýže Předměttechnologie.
Notebook. Notebook je označení pro přenosný počítač Jsou v něm zabudované komponenty, srovnatelné se stolním PC.
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sluneční soustava Dominik Kvapil – ZŠ náměstí Varnsdorf
Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Na poli.
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
Zemědělské plodiny DUM 14/1
Bezpečně do školy. Bezpečně do školy Čím se dopravujeme do školy?
VY_32_INOVACE_Aj.6.10-At school-prezentace
Vypracovaly: Tereza Plžiková, Zuzana Veverková, Zuzana Brožková
Základní škola, Vlašim, Březinská 1702 Znáš pohádky ? EU – OP VK VY_32_INOVACE_STčt20 Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR v rámci projektu EU - OP.
Přírodověda – 4. ročník ZŠ
Fenek berberský Vulpes zerda Pavel Matějovský.
Karolína Jánská, tercie A
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKRZU_EKONOMIKA3_05 Název materiálu:PERSONALISTIKA PODNIKU Tematická oblast:Ekonomika, 3. ročník Anotace:Prezentace vysvětluje.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Název šablony: Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT 32/ Č J10/ , Beranová Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Název výukového.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Jednoděložné rostliny – Čeleď Lipnicovité
Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_338.
Voldán Fabián 2L Školní rok 2013/  ZÁKLADNÍ ŽIVOTNÍ POTŘEBY:POTRAVA VODA KYSLÍK.
Jméno autoraMária Kubešová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
KANADA.
Označení materiálu:. VY_32_INOVACE_JANJA_VYRZARIZENI_T _07
ROMANTIS MUS Umělecký směr Hlavní rysy nového směru : citově povznést člověka, zajímá je duše a cit člověka, prožitek návrat k minulosti, obdivování.
Stanislav Hájek 2.L Školní rok:2013/2014 P ř edm ě t:Biologie Vyu č ující:Mgr.Ludvík Kašpar.
Vypracovali: Tomšů Michaela Pantlík David Novotná Veronika.
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKRZU_EKONOMIKA2_20 Název materiálu:PODNIKÁNÍ DLE OBCHODNÍHO ZÁKONÍKU Tematická oblast:Ekonomika, 2. ročník Anotace:Prezentace.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Václav Hlavinka 1.L Země.
Usa.
FYZIKA 9 ASTRONOMIE ILUSTRACE K TÉMATU SLUNCE Mgr. Eva Smolíková 2013.
Jméno autoraMária Kubešová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKRZU_EKONOMIKA3_09 Název materiálu:HOSPODAŘENÍ S DLOUHODOBÝM MAJETKEM Tematická oblast:Ekonomika, 3. ročník Anotace:Prezentace.
Vypracovala: Patricie.Nejedlá – celá prezentace
Opakování ionty Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková.
Stoletá válka 1337–1453 Spor o Flandry 3 fáze/etapy 1.etapa( )
Světlo Opletal Stanislav Předmět : Biologie Vyučující : Mgr. Kašpar Ludvík.
Škola:. Základní škola Kladruby
Ročníková práce Filip Grábl, VI.B Školní rok 2012/2013.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_JANJA_VYRZARIZENI_T _06 Název materiálu:Stahovací montážní zařízení Tematická oblast:Výrobní zařízení 2. ročník Anotace:Prezentace.
Konstantin I. Veliký (Flavius Valerius Constantinus)
Vypracovala Markéta Langrová
Prezentace Autor : Šimon Ondráček
Základn í škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁN Í PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Břízovité Vypracovali: Vojta Čech – zpracování prezentace, . .
Voda Anna Veselá.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKRZU_EKONOMIKA3_06 Název materiálu:MAJETEK PODNIKU Tematická oblast:Ekonomika, 3. ročník Anotace:Prezentace vysvětluje.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKRZU_EKONOMIKA3_03 Název materiálu:PERSONALISTIKA PODNIKU Tematická oblast:Ekonomika, 3. ročník Anotace:Prezentace vysvětluje.
Petra Janečková a Lucie Zinková C3B
Šalmaj.
Anotace: Na číselné ose čtou čísla, která se postupně objevují.
Základn í škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁN Í PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Amarylkovité Rostliny
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKRZU_EKONOMIKA3_04 Název materiálu:PERSONALISTIKA PODNIKU Tematická oblast:Ekonomika, 3. ročník Anotace:Prezentace vysvětluje.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Jehlan autor VM:Ing. Slánská.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
ROSTLINY POLÍ.
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_17_PŘÍRODOPIS
Lipnicovité.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Rýže. Potravina přírodní / natural – obilky světle hnědé barvy bílá – s obilkami, jež mohou být dlouhozrnné nebo krátkozrnné arborio – kulato-zrnná rýže,
Transkript prezentace:

Vypracovali:Filip Beránek-úprava Jirka Plánka-Informace,obrázky

 Jednoděložné trávy.  Jsou jednoleté, dvouleté nebo vytrvalé.  Mohou to být i dřeviny.  Vyskytují se po celém světě (kromě zaledněných oblastí)  Některé druhy mají oddenky nebo hlízy.  Listy jsou jednoduché s celokrajnou čepelí.  Využívají se v potravinářství.

 Ječmen setý  Pšenice setá  Oves setý  Žito seté  Kukuřice setá  Rýže divoká  Lipnice  Proso

 Je jednoděložní rostlina  Má přibližně 20 druhů  Jedna z nejstarších rostlin  Pochází z jihozápadní Asie  mají duté stéblo  Kvítek v klásku je 2 až 5  Pšenice, u kterých přirůstá obilka k pluše a plušce, jsou nazývány pšenicemi pluchatými  Barva vzcházejích rostlin je zelená

 Velká jednoletá tráva,dorůstá až tří metrů  Jednopohlavní květy  Má tři tyčinky a dva samičí květy  Opylovaní větrem  Pěstuje se na semeno,siláž,olej nebo výrobu plastů

 Má 25 druhů planého ječmene a jeden druh kulturní  některé plané druhy jsou víceleté  Ječmen patří mezi nejstarší zemědělské plodiny.  Na naše území přinesly ječmen stěhovavé národy z jihozápadní Asie asi před pěti tisíci lety.  Využívá se v potravinářství

 Rýže je jednoděložná rostlina  Původ má v tropických oblastech Afriky a Asie.  V botanice se rozlišuje přes 20 druhů, kulturních forem jsou desetitisíce.  Celkově rýže pokrývá asi dvacet procent kalorické spotřeby lidské populace  Je jednoletá či víceletá rostlina. Nejpěstovanější druh rýže setá je jednoletá bylina.  Plodem je obilka, která bývá po stranách smačklá s různě barevným oplodím. Je obalena pluchou a pluškou.  Jednotlivé kvítky vyrůstající v klasech a sdružují se v laty různého uspořádání. Latu obvykle tvoří 40–500 jednokvětých klásků

 jsou jednoleté, dvouleté či vytrvalé byliny  Jednoděložné trávy  Využívají se hlavně v hospodářství a potravinářském průmyslu  Rozšířeny po celém světě  Jednoduché dvouřadě uspořádané listy  Zástupci: Kukuřice setá Ječmen setý Rýže divoká Pšenice setá Lipnice Oves setý

  set%C3%BD&gs_l=img.3..0j0i24l c.1.9.img.dv39yErPHN4&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv ,d.bGE &fp=a06e95067ed3600b&biw=1680&bih=955&imgrc=kB9MgT5PsOxTPM%3A%3Bxv1YUy5QXNLtLM%3Bhttp%253A%252F%252Fselgen.cz%252Fsprava%252Fwp- content%252Fuploads%252F2012%252F01%252FWEBSG_Campill.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fselgen.cz%252Fobiloviny%252Fjecmen- ozimy%252Fcampill%252F%3B640%3B480 set%C3%BD&gs_l=img.3..0j0i24l c.1.9.img.dv39yErPHN4&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv ,d.bGE &fp=a06e95067ed3600b&biw=1680&bih=955&imgrc=kB9MgT5PsOxTPM%3A%3Bxv1YUy5QXNLtLM%3Bhttp%253A%252F%252Fselgen.cz%252Fsprava%252Fwp- content%252Fuploads%252F2012%252F01%252FWEBSG_Campill.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fselgen.cz%252Fobiloviny%252Fjecmen- ozimy%252Fcampill%252F%3B640%3B480   set%C3%BD&gs_l=img.3..0j0i24l c.1.9.img.dv39yErPHN4&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv ,d.bGE &fp=a06e95067ed3600b&biw=1680&bih=955&imgrc=5wzFnXn7bjI0WM%3A%3BIqq0P1XKiRVLSM%3Bhttp%253A%252F%252Fekolist.cz%252Ffotobanka%252Falbums%2 52Fuserpics%252F10006%252Fz_jecmen.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fpoznavacka-rostliny.blog.cz%252F%3B350%3B286 set%C3%BD&gs_l=img.3..0j0i24l c.1.9.img.dv39yErPHN4&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv ,d.bGE &fp=a06e95067ed3600b&biw=1680&bih=955&imgrc=5wzFnXn7bjI0WM%3A%3BIqq0P1XKiRVLSM%3Bhttp%253A%252F%252Fekolist.cz%252Ffotobanka%252Falbums%2 52Fuserpics%252F10006%252Fz_jecmen.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fpoznavacka-rostliny.blog.cz%252F%3B350%3B286  set%C3%BD&gs_l=img.3..0j0i24l c.1.9.img.dv39yErPHN4&fp=1&biw=1680&bih=955&cad=b&bav=on.2,or.r_ qf.&sei=TF1tUe_HJYnnswb26YGgBw&imgrc=znu6KAt9NHNKXM%3A%3BdWqbKO_hzAHMoM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.dietologie.cz%252Fvyziva%252Fpotraviny -wiki%252Fobiloviny-obilniny%252Fjecmen-sety-hordeum-vulgare-l%252Fjecmen_sety.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.dietologie.cz%252Fvyziva%252Fpotraviny- wiki%252Fobiloviny-obilniny%252Fjecmen-sety-hordeum-vulgare-l%252F%3B349%3B262 set%C3%BD&gs_l=img.3..0j0i24l c.1.9.img.dv39yErPHN4&fp=1&biw=1680&bih=955&cad=b&bav=on.2,or.r_ qf.&sei=TF1tUe_HJYnnswb26YGgBw&imgrc=znu6KAt9NHNKXM%3A%3BdWqbKO_hzAHMoM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.dietologie.cz%252Fvyziva%252Fpotraviny -wiki%252Fobiloviny-obilniny%252Fjecmen-sety-hordeum-vulgare-l%252Fjecmen_sety.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.dietologie.cz%252Fvyziva%252Fpotraviny- wiki%252Fobiloviny-obilniny%252Fjecmen-sety-hordeum-vulgare-l%252F%3B349%3B262   ac.1.9.img.uT0D7G9hnJw&q=R%C3%BD%C5%BEe%20set%C3%A1#imgrc=dwGKFKgPwuKW-M%3A%3Btw- Qn4tMStvnBM%3Bhttp%253A%252F%252Ffiles.ryze-seta.webnode.cz%252Fsystem_preview_detail_ a2342b- public%252Fr%25C3%25BD%25C5%25BEe2.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fryze-seta.webnode.cz%252Falbum%252Ffotogalerie%252Fryze2- jpg1%252F%3B440%3B ac.1.9.img.uT0D7G9hnJw&q=R%C3%BD%C5%BEe%20set%C3%A1#imgrc=dwGKFKgPwuKW-M%3A%3Btw- Qn4tMStvnBM%3Bhttp%253A%252F%252Ffiles.ryze-seta.webnode.cz%252Fsystem_preview_detail_ a2342b- public%252Fr%25C3%25BD%25C5%25BEe2.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fryze-seta.webnode.cz%252Falbum%252Ffotogalerie%252Fryze2- jpg1%252F%3B440%3B330      Učebnice   ac.1.9.img.PugxrMzykis#imgrc=R5jQpqZjHLIs7M%3A%3BDtxoFZNWCVD9zM%3Bhttp%253A%252F%252Fi.lidovky.cz%252F10%252F091%2 52Flngal%252FHEV35ab55_psenice.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fbyznys.lidovky.cz%252Fpsenice-zdrazi-ukrajina-zakaze-vyvoz-d82-%252Ffirmy- trhy.asp%253Fc%253DA121024_173331_firmy-trhy_ape%3B460%3B ac.1.9.img.PugxrMzykis#imgrc=R5jQpqZjHLIs7M%3A%3BDtxoFZNWCVD9zM%3Bhttp%253A%252F%252Fi.lidovky.cz%252F10%252F091%2 52Flngal%252FHEV35ab55_psenice.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fbyznys.lidovky.cz%252Fpsenice-zdrazi-ukrajina-zakaze-vyvoz-d82-%252Ffirmy- trhy.asp%253Fc%253DA121024_173331_firmy-trhy_ape%3B460%3B307  ac.1.9.img.PugxrMzykis#imgrc=ag1UBXNEieDFrM%3A%3BB8X9F5CjrljFKM%3Bhttp%253A%252F%252Fdata.gate2biotech.com%252Feditor _images%252FImage%252Fpsenice.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.gate2biotech.cz%252Fproblemova-psenice%252F%3B300%3B ac.1.9.img.PugxrMzykis#imgrc=ag1UBXNEieDFrM%3A%3BB8X9F5CjrljFKM%3Bhttp%253A%252F%252Fdata.gate2biotech.com%252Feditor _images%252FImage%252Fpsenice.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.gate2biotech.cz%252Fproblemova-psenice%252F%3B300%3B200