Cessna 152 Cessna 152 je dvoumístný jednomotorový celokovový hornoplošník s tříkolovým podvozkem s příďovým kolem. Letoun byl jeho konstruktéry speciálně.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví
Advertisements

představení JÁ a PATRIK
Změny v AIP ČR k Jeneč Tomáš Navrátil
VYHLÍDKOVÉ LETY v roce 2011 a 2012.
Tabulka funkce: V balíku je šest lahví kofoly. Jedna stojí 25 Kč. Sestav tabulku závislosti celkové ceny na počtu zakoupených lahví z jednoho balíku kofoly.
Vzdušný prostor ČR, SR a Polska
Používání neřízených letišť pro IFR provoz v Evropě
Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
vlastnosti kapalin a plynů I. Hydrostatika
Vysokorychlostní vlaková jednotka Velaro E
Výroba CAS 20/4800/400-S2R Tatra 815 Terrno 4x4.2 pro JSDHO Přeštice
Škoda 110 Super Sport „Ferat“. Škoda 110 Super Sport „Ferat“
Letiště Praha Ruzyně Úvod: Obsah prezentace:
P R E Z E N T A C E Auto Salač s.r.o.
opakovací školení z materialní části a ovládání Dynona pro piloty
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
LPS BRNO Seminář ŘLP ČR a AeČR IATCC Jeneč 2012 Jaroslav Vašík.
AIRBUS A380 Zvuk Myš, Enter.
Ochrana letišť Zákon 49/1997 o civilním letectví Pro výkon státní správy ve věcech civilního letectví je zřízen Úřad pro civilní letectví se sídlem v Praze.
Speciální vozidla Dle předpisu SŽDC (ČD) S8
NAŘÍZENÍ KOMISE (ES) č. 2042/2003 ze dne 20. listopadu 2003.
Základní nařízení komise (ES) 1592/2002
NAŘÍZENÍ KOMISE (ES) č. 1702/2003 ze dne 24. září 2003.
Co vás tady čeká??? V 1.ročníku získáte základní informace o všech druzích dopravy.
Provoz a ekonomika dopravy
F – 22 RAPTOR – první představení. Lockheed Martin Aeronautics Boeing Defense, Space & Security VÝROBCE.
Výcvik a školení JPO Plnění letadla LHS
Označení materiálu: Vy_32_INOVACE_JANJA_VYRZARIZENI_T_02
Airspace Management Jeneč 2014 Ivan Beneš Oddělení ASM.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Označení materiálu:. VY_32_INOVACE_JANJA_VYRZARIZENI_T _14
PRO MILOVNÍKY STARÝCH STROJŮ
Graf pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
B – 17 Flying Fortress Radek Teč.
Hybridní pohon Vojtěch frajt
Předmět: Odborný výcvik Ročník: 2. a 3. Téma: Pěstování Rostlin
VRTACÍ DLABAČKY.
K R B O V É V L O Ž K Y.
Označení materiálu:. VY_32_INOVACE_JANJA_VYRZARIZENI_T _20
FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC
Rovnoměrný přímočarý pohyb
Produktová prezentace
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
Zvyšování bezpečnosti letecké dopravy
Otevírací doba (duben - říjen) po , út - ne , LETECKÉ MUZEUM KUNOVICE.
Návrh navigačního a komunikačního MFD (zobrazení a ovládání navigačních, komunikačních a identifikačních zařízení na palubě letounu) České vysoké učení.
ZVÝŠENÍ BEZPEČNOSTI CIVILNÍHO LETECTVÍ LUDMILA CRHOVÁ
Fyzikální veličiny.
Bugatti Veyron Valérie Grodová.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU –10-1
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
PRAVIDELNÉ TECHNICKÉ PROHLÍDKY SILNIČNÍCH VOZIDEL.
Vložení výuky hydraulických systémů
VY_32_INOVACE_AUT1_15 Požadavky na karoserii z hlediska bezpečnosti.
Úřad pro civilní letectví
Třídimenzionální radary Základní takticko-technické údaje radarů:
Matěj Kukuča 5. ročník ZŠ Nezdenice
Úřad pro civilní letectví
Jednotky délky, hmotnosti, obsahu
PROVĚRKY Převody jednotek (délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Digitální učební materiál
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Mechanika VY_32_INOVACE_05-16 Ročník: VI. r. VII. r. VIII. r. IX. r.
FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC
Převody jednotek – shrnutí, procvičení
Převody jednotek – 2. část
Interaktivní test na jednotky základních fyzikálních veličin
Třída 3.B 8. hodina.
Boeing Dreamliner.
Transkript prezentace:

Cessna 152 Cessna 152 je dvoumístný jednomotorový celokovový hornoplošník s tříkolovým podvozkem s příďovým kolem. Letoun byl jeho konstruktéry speciálně vyvinut za účelem poskytování základního výcviku pilotů (PPL-licence soukromého pilota letounů). Díky jednoduchosti jeho ovládání a vysoké bezpečnosti letu je využíván drtivou většinou předních leteckých škol. Letou je díky svému hornoplošníku uspořádání vhodný také na pozorovací a fotografické lety. Obdobně jako typ Cessna 172 vyniká svými nadprůměrnými letovými vlastnostmi. Letoun s imatrikulací OK-GED je vybaven pro VFR lety (lety za viditelnosti země) a je vybaven základní avionikou včetně odpovídače sekundárního radaru umožňujícího lety v řízených vzdušných prostorech nejvyšší třídy a VORu (navigační zařízení). Využívané palivo je letecký benzín AVGAS 100 LL.Cessna 172 Technická data Výrobce Cessna Aircraft copany, USAProvozní omezení Maximální vzletová hmotnost1670 liber (757,5 kg)Hmotnost prázdného letounu1109 liber (503 kg)Objem palivových nádrží26 galonů (98 litrů)RychlostiMaximální nepřekročitelná rychlost149 KIAS (276 km/h)Maximální strukturální cestovní rychlost111 KIAS (206 km/h)Hrubé pohyby v řízení jsou povolené do rychlosti104 KIAS (192 km/h)Maximální přípustná rychlost s vysunutými vztlakovými klapkami85 KIAS (157km/h)Pádová rychlost – klapky zasunuty, volnoběh40 KIAS (74 km/h)Pádová rychlost – klapky vysunuty, volnoběh35 KIAS (65 km/h)MotorTyp motoručtyřválec typu boxer Označení motoruO-235-L2CVýrobce motoruAvco Lycoming, USAObjem motoru3,8 litruMaximální výkon82 kW (110 koní)Maximální otáčky2550 otáček/min.VrtuleTyp vrtuledvoulistá pevná kompozitová vrtuleVýrobceMcCauley Accessory Division, USAOznačení vrtule1A103 / TCM 6958Průměr vrtule69 palců (175 cm)VýkonyDélka vzletu přes 15 metrovou překážku1340 stop (408 metrů)Delka přistání přes 15 metrovou překážku1200 stop (366 metrů)RozměryRozpětí10,17 mDélka6,56 mVýška2,11 m Schéma

Cessna 172 Cessna 172 je čtyřmístný jednomotorový celokovový hornoplošník. Letoun vyniká nadprůměrnými letovými vlastnostmi, jednoduchostí pilotáže a zejména vysokou bezpečností letu. Z těchto důvodů se stal jedním z nejrozšířenějších typů provozovaných na celém světě. Letoun je díky svému hornoplošnému uspořádání vhodný mimojiné na pozorovací, fotografické a vyhlídkové lety. Letoun s imatrikulací OK-HKD umožňující VFR lety (lety za viditelnosti země) ve dne i v noci. Letoun je po generální opravě a je vybaven základní avionikou včetně odpovídače sekundárního radaru umožňujícího lety v řízených vzdušných prostorech nejvyšší třídy a sdruženého přístroje Garmin GNC 430, který zajišťuje funkci GPS, rádia a VORu. Letoun je certifikován v kategorii Normální a Cvičná. Využívané palivo je letecký benzín AVGAS 100 LL. Technická data Výrobce Cessna Aircraft copany, USAProvozní omezení Maximální vzletová hmotnost2300 liber (1043 kg)Hmotnost prázdného letounu1379 liber (626 kg)Objem palivových nádrží43 galonů (163 litrů)RychlostiMaximální nepřekročitelná rychlost160 KIAS (296 km/h)Maximální strukturální cestovní rychlost128 KIAS (237 km/h)Hrubé pohyby v řízení jsou povolené do rychlosti97 KIAS (180 km/h)Maximální přípustná rychlost s vysunutými vztlakovými klapkami85 KIAS (157km/h)Pádová rychlost – klapky zasunuty, volnoběh47 KIAS (87 km/h)Pádová rychlost – klapky vysunuty, volnoběh41 KIAS (76 km/h)MotorTyp motoručtyřválec typu boxer Označení motoru H2ADVýrobce motoruAvco Lycoming, USAObjem motoru4,4 litruMaximální výkon119 kW (160 koní)Maximální otáčky2700 otáček/min.VrtuleTyp vrtuledvoulistá pevná kompozitová vrtuleVýrobceMcCauley Accessory Division, USAOznačení vrtule1C160 / DTM 7557Průměr vrtule74 palců (188 cm) neno 75 palců (190 cm)VýkonyDélka vzletu přes 15 metrovou překážku1440 stop (439 metrů)Delka přistání přes 15 metrovou překážku1250 stop (381 metrů)RozměryRozpětí10,92 mDélka8,20 mVýška2,59 m Schéma Důležité odkazy Půjčovna letounů Vyhlídkové lety Letecké práce Galerie

konec Jiří ječmen