Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
opakovací školení z materialní části a ovládání Dynona pro piloty
FM-250 Vampire II OK-RUL96 opakovací školení z materialní části a ovládání Dynona pro piloty LKSN
2
FM-250 Vampire II – (OK-RUL96)
ROTAX 912 ULS AERO K1750 DRAK – (OK-RUL96) GALAXY GRS 6/473 SD B8 Becker AR6201-(0002) FID AVIONICS TK100 Dynon Avionics Flight DEK-D180
3
ROTAX 912 ULS – (OK-RUL96) Čtyřválcový čtyřtaktní motor o objemu 1352 cm3 s protilehlými válci, jeden centrální vačkový hřídel, rozvod OHV Kapalinou chlazené hlavy válců a vzduchem chlazené válce Mazání se suchou skříní se samostatnou nádrží Pohon vrtule integrovaným reduktorem (2,43 : 1) se smyslem otáčení doleva (přední pohled) ULS .... necertifikovaný motor Ovládání motoru NAPŘÍMO
4
ROTAX 912 ULS – (OK-RUL96) PROVOZ
Všeobecná kontrola motoru – netěsnost, výfuky, z kabiny karburátory a sytič Kontrola chladicí kapaliny Kontrola množství oleje
5
ROTAX 912 ULS – (OK-RUL96)
6
ROTAX 912 ULS – (OK-RUL96)
7
ROTAX 912 ULS – (OK-RUL96) OMEZENÍ Otáčky motoru: 5800, 5500, 1400
Olej tlak: 0.8, 2-5, 7 bar Olej teplota: 50, (100), 130 °C Hlavy teplota: max. 135 °C Palivo tlak: 0.15, 0.3, 0.4 bar Spouštění 10 sec, 2 min chladit Tlak oleje max. do 10 sec, zvyšovaní otáček nad 2 bar
8
ROTAX 912 ULS – (OK-RUL96) MOTOROVÁ ZKOUŠKA
Po spuštění cca 2 min 2000 ot, pak prohřívat na 2500 ot a čekat na teplotu oleje 50 °C Zkouška plného plynu pak ochladit Zkouška zapalování 4000 ot Pokles max. 300 ot Rozdíl A a B max. 115 ot
9
ROTAX 912 ULS – (OK-RUL96)
10
ROTAX 912 ULS – (OK-RUL96)
11
AERO K1750 – (OK-RUL96) Kompozitová, třílistá, pravotočivá
Průměr mm
12
AERO K1750 – (OK-RUL96) Vliv sešikmení proudu Gyroskopický moment
13
DRAK – (OK-RUL96) VŠEOBECNĚ
Letadlo kategorie UL(a) pod LAA ČR, k tomu odpovídající druh provozu a obraty Oválný trupu je sendvičové kompozitové konstrukce. Křídlo je lichoběžníkového tvaru, skořepinové konstrukce s hlavním a pomocným nosníkem s uhlíkovými pásnicemi. Hlavní nosníky jsou napojeny na centrální části trupu a spojeny čepy. Křídlo je vybaveno odklápěcí vztlakovou klapkou. Integrální palivové nádrže jsou umístěné v křídlech a pojmou 110l benzinu. Ocasní část je klasického uspořádání s VOP v ose trupu. Pevný tříkolový podvozek příďové konstrukce je vybaven hydraulickými kotoučovými brzdami na hlavních kolech. Brzda je ovládaná pákou na řídící páce levého pilota, která slouží po zajištění i jako parkovací brzda. Hlavní podvozkové nohy jsou kompozitové, přední kolo je řízené a odpružené. Kola jsou vybavená aerodynamickými kryty. Kabina se odklápí dopředu, proti směru letu, a v otevřené poloze je jištěna plynovou vzpěrou. Kabina má možnost větrání a topení. V zadní části kabiny se nachází zavazadlový prostor. Elektrická síť je 12V. Letoun je vybaven tažným zařízením pro vleky kluzáků.
14
DRAK – (OK-RUL96) PALIVOVÁ INSTALACE Levá nádrž Pravá nádrž
Palivový filtr Palivový ventil Elektrická palivová pumpa Motor Zpětná větev (do levé nádrže) Objem palivové nádrže 2 x 55 litrů Nevyužitelné množství paliva 1 litr na nádrž Min. množství paliva potřebné pro vzlet 8 litrů na nádrž
15
DRAK – (OK-RUL96) PROVOZNÍ OMEZENÍ – Rychlosti
Vne 270 km/h Nepřekročitelná rychlost Vno 240 km/h Maximální cestovní rychlost Vb 187 km/h Maximální rychlost pro let v turbulenci Va 156 km/h Maximální rychlost při které je možné plně ovládat řízení Vfe 120 km/h Maximální rychlost s vysunutými klapkami Vs 78 km/h Pádová rychlost (při max. váze) Vso 65 km/h Pádová rychlost s vysunutým podvozkem a klapkami (při max. váze)
16
DRAK – (OK-RUL96) PROVOZNÍ OMEZENÍ – Meteo
Venkovní teplota +50 °C, -25 °C Složky větru – čelní 10 m/s Složky větru – boční 6 m/s Složky větru – zadní 2 m/s Den VFR (VMC mimo oblačnost) IFR, oblačnost, námraza - ZAKÁZÁNO
17
DRAK – (OK-RUL96) PROVOZNÍ OMEZENÍ – hmotnosti, přetížení
Maximální vzletová hmotnost 472,5 kg Maximální přistávací hmotnost 472,5 kg Maximální zatížení sedadla 100 kg Maximální hmotnost v zav. prostoru 8 kg Násobky , -2 G Video
18
DRAK – (OK-RUL96) Prázdná hmotnost 288 kg
Maximální vzletová hmotnost 472,5 kg Možné zatížení ,5 kg 1 litr paliva naturalu kg Povolený rozsah těžiště % SAT Prázdné letadlo má 25% SAT, piloti i palivo posouvají těžiště dozadu.
19
DRAK – (OK-RUL96)
20
DRAK – (OK-RUL96)
21
DRAK – (OK-RUL96) VÝKONY Délka vzletu 140 m
Délka vzletu přes 15m překážku 300 m Délka přistání s použitím brzd 100 m Délka přistání bez použitím brzd 180 m Dolet km Klouzavost bez motoru 10 Klouzavost na volnoběhu
22
DRAK – (OK-RUL96) VLEKY Max. hmotnost Vampíra 450 kg
Posádka pro vlek 1 pilot Max. hmotnost kluzáku kg Min. rychlost vlečení km/h Max. rychlost vlečení km/h Optimální rychlost vlečení km/h Délka vzletu do 15m, krátká suchá tráva 600 m
23
DRAK – (OK-RUL96) Páčka vypínače magnet směrem dolů = MAGNETO VYPNUTO
Nemějte zapnutou radiostanici při spouštění a vypínání motoru. Přepínání palivových nádrží se děje přes CLOSED/zavřenou polohu, motor při přepínání nevysadí. Vzlet se provádí na nádrž LEVÁ a je třeba ZAVŘÍT sytič. Nádrže mají obsah 55 litrů každá, cca pod 50 litrů v nádrži lze věřit palivoměrům, ale v HORIZONTU.
24
GALAXY GRS 6/473 SD B8 – (OK-RUL96)
Vrchlík GRS je vytažen z letounu v krátkém speciálním kompaktním kontejneru do vzdálenosti 15-18m od letounu. V tomto bodě se napne celý závěsný systém od vrchlíku až k letounu, zámek kontejneru se uvolní a vrchlík se může okamžitě naplnit
25
GALAXY GRS 6/473 SD B8 – (OK-RUL96)
Minimální výška pro otevření: min. 80 km/h / 473 kg GRS 6-473SD …….. 80 m (240 ft) nad zem Pro aktivaci systému platí zásada: - V neřešitelných situacích, nebo srážce bez ohledu na výšku aktivuj systém okamžitě !!! - Po upoutání do kabiny vždy odjisti systém GRS !!! - Nacvič si pohyb k aktivační rukojeti záchranného systému GRS !! - Měj na vědomí, kdo rychle zatáhne, může si zachránit život ! Postup při odpálení jednotky GRS !!! 1. Vypni motor, vypni zapalování. 2. Silně trhni za aktivační páku v délce min. 10 cm. 3. Máš-li čas, dotáhni pásy. 4. Chraň tělo (zakryj obličej a drž končetiny při sobě). Video
26
Becker AR6201-(0002) – (OK-RUL96)
Radiostanice s kanálovým rozestupem 8.33kHz K funkci radiostanice je nutné mít zapnuté jističe MASTER a RADIO na palubní desce POZOR – Nemějte radiostanici zapnutou při spouštění a vypínání motoru
27
FID AVIONICS TK100 – (OK-RUL96)
28
FID AVIONICS TK100 – (OK-RUL96)
29
Přestávka
30
Dynon Avionics Flight DEK-D180 – (OK-RUL96)
31
Dynon Avionics Flight DEK-D180 – (OK-RUL96)
Video Nastavení výškoměru Přepínání obrazovek Menu
33
Jaroslav Malínský Facebook: Cjs Malinsky Youtube: jardamalda Web:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.