VY_32_INOVACE_M.5.20-Zlomky-prezentace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_M.5.19-Desetinná čísla-prezentace
Advertisements

VY_32_INOVACE_M.8.20-Thaletova věta-prezentace
VY_32_INOVACE_M.6.01-Převody jednotek délky – PL
VY_32_INOVACE_M.6.02-Převody jednotek hmotnosti – PL
VY_32_INOVACE_M.6.03-Převody jednotek obsahu – PL
VY_32_INOVACE_M.1.05-Numerace v číselném oboru 0-10-prezentace název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 1. ročník –
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
VY_32_INOVACE_M.1.07-Numerace v číselném oboru prezentace název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 1. ročník –
1.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:4. ročník – Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk a literatura – Slovesný.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Goniometrické funkce autor.
VY_32_INOVACE_M.3.16_Násobení a dělení č.7_prezentace
VY_32_INOVACE_M.3.17_Násobení a dělení č.8_prezentace
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:5. ročník – Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk a literatura – Rozvíjející.
Zlomky Porovnávání zlomků..
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
5.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Znalostio zlomcích.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
NázevZlomky – úvod Předmět, ročník Matematika, sekunda (2. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Cílem prezentace.
Zlomky Porovnávání zlomků.
Základní škola Soběslav, tř. Dr. Edvarda Beneše 50 Tř. Dr. E. Beneše 50/II, Soběslav, IČO: tel: Vzdělávací.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Zlomky Matematika VY_32_INOVACE_100 – 5.sada, M Anotace
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_65.
název šablony: zaměření VM: autor VM: období vytvoření VM: anotace:
Vy_32_INOVACE_M.1.08-Sčítání a odčítání v oboru do 20-prezentace název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 1. ročník.
VY_42_INOVACE_88_POROVNÁVÁNÍ ZLOMKŮ Jméno autora VMIng. Miroslava Lačná Datum vytvoření VMčervenec 2011 Ročník použití VM7. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:2. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Násobení a dělení autor.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Ploskovice, p.o., okr. Litoměřice Číslo projektuCZ.1.7/1.4.00/ Název projektu „Zlepšení kvality vzdělávání.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:8. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Pythagorova věta autor.
VY_32_INOVACE_M.2.10_Geometrické tvary-prezentace
VY_32_INOVACE_Př.5.06_Krtek obecný-prezentace
Název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 1. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika - Numerace v číselném oboru.
Matematika a její aplikace
Název Zlomky – porovnávání Předmět, ročník
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Porovnávání.
5.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Matematika a její aplikace Základní tvar zlomku VY_42_INOVACE_14 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T.
Název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 1.ročník – Matematika a její aplikace - Matematika -Numerace v číselném oboru.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:3. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Násobení a dělení autor.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:3. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Násobení a dělení autor.
VY_32_INOVACE_M.2.12 _Násobení a dělení č.3_ prezentace
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Jehlan autor VM:Ing. Slánská.
VY_42_INOVACE_87_ZÁKLADNÍ TVAR ZLOMKU Jméno autora VMIng. Miroslava Lačná Datum vytvoření VMčerven 2011 Ročník použití VM7. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Absolutní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva Papežová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:8. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Mocniny s přirozeným mocnitelem.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Goniometrické funkce autor.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Goniometrické funkce autor.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Zlomky Porovnávání zlomků..
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Zlomky Čísla smíšená..
Základní škola Čelákovice
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Základní škola Čelákovice
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
* Porovnávání zlomků Matematika – 7. ročník *
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Zlomky (5) Porovnávání zlomků
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
* Zlomky Matematika – 7. ročník *.
Zlomky (4) Smíšená čísla
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_M.5.20-Zlomky-prezentace název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 5. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika - Zlomky autor VM: Bc. Jan Růžička období vytvoření VM: duben 2012 anotace: Výukový materiál je určen pro žáky 5.ročníku vzdělávacího oboru Matematika, tematického okruhu Zlomky. Formou prezentace zpracovává téma Zlomky.

𝟏𝟕 𝟗 𝟑 𝟏 𝟒 𝟏𝟐 Zlomky 𝟏𝟎 𝟏𝟎 𝟏𝟐 𝟐 𝟏 𝟓 𝟖 𝟔

𝟑 𝟒 Zlomky čitatel zlomková čára jmenovatel zlomek vyjadřuje část celku nebo rozděluje celek na části !!! zlomek se skládá ze 3 částí: Čitatel (číslo nad zlomkovou čárou) Zlomková čára (odděluje čitatele a jmenovatele) Jmenovatel (číslo pod zlomkovou čárou) Příklad: Jak zlomky čteme? Vždy od shora dolů, tedy tři čtvrtiny. čitatel 𝟑 𝟒 zlomková čára jmenovatel

Zlomky – čitatel a jmenovatel Čitatel (číslo nad zlomkovou čárou) určuje počet dílů Jmenovatel (číslo pod zlomkovou čárou) určuje z kolika dílů se skládá celek Vztah čitatele a jmenovatele: Čitatel je větší než jmenovatel, např. Čitatel je menší než jmenovatel, např. Čitatel a jmenovatel se rovnají, např. 3 2 Zlomek je větší než 1 4 7 Zlomek je menší než 1 6 6 Zlomek se rovná 1

Zlomky – porovnávání I • = < 𝟓 𝟖 𝟑 𝟖 𝟔 𝟗 𝟖 𝟗 𝟐 𝟏𝟎 𝟑 𝟓 𝟐 𝟐 𝟔 𝟏𝟎 𝟐 𝟏𝟎 Zlomky lze porovnávat: mezi sebou navzájem s celými čísly (1,2,3,4,5,…) Porovnávání zlomků mezi sebou Zlomky mají stejného jmenovatele potom platí, že větší je ten zlomek, který má větší číslo v čitateli příklad: > < Zlomky mají odlišného jmenovatele je třeba převést oba zlomky na společného jmenovatele postup: • = 𝟓 𝟖 𝟑 𝟖 𝟔 𝟗 𝟖 𝟗 𝟐 𝟏𝟎 𝟑 𝟓 𝟐 𝟐 𝟔 𝟏𝟎 𝟐 𝟏𝟎 𝟔 𝟏𝟎 <

Zlomky – porovnávání II Porovnávání zlomků s celými čísly je nutné převést celé číslo na zlomek se stejným jmenovatelem postup: > Číslo 1 se zapíše zlomkem jako: ; ; ; ……. ……. Číslo 2 se zapíše zlomkem jako: ; ; ; ……... …… Číslo 3 se zapíše zlomkem jako: ; ; …………. 2 𝟏𝟎 𝟖 𝟏𝟔 𝟖 𝟏𝟎 𝟖 1 1 2 2 3 3 4 4 8 8 2 1 4 2 6 3 8 4 16 8 3 1 6 2 9 3

1 < > > > > < 2 1 Zlomky - příklady 𝟒 𝟕 𝟖 𝟕 𝟗 𝟏𝟎 𝟐 𝟑 Porovnej pomocí znamének > ; < ; = < > = < > > > > < A jak je to správně? 𝟒 𝟕 𝟖 𝟕 1 𝟗 𝟏𝟎 𝟐 𝟑 𝟒 𝟔 2 𝟑 𝟐 𝟗 𝟐 𝟕 𝟓 𝟓 𝟒 𝟔 𝟖 1 𝟖 𝟗 𝟓 𝟗 𝟑 𝟒 𝟖 𝟗 𝟑 𝟑

Zlomky To je vše … Děkuji za pozornost. 