1 20. hodina 31.01.2012 FYZ2/20 Učební blok: Fyzika atomu Učivo: Laser Cíle vzdělávání: Žák: -vysvětlí činnost laseru Studijní materiály: učebnice Fyzika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní experimenty s lasery
Advertisements

Vliv konceptu zelených budov na provozní fázi výstavbového projektu Ing. Jiří Dobiáš LEED AP.
Zdroje záření tepelný zdroj výbojky elektroluminiscenční diody lasery.
Měření charakteristik pevnolátkového infračerveného Er:YAG laseru
16. Světlo Číslo a název projektu
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Model atomu.
PN přechod v el. poli.
Fyzika atomového obalu
projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ předpověď počasí na 13. května 2014.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
Měření laserinterferometrem
Odraz a lom na rovinném rozhraní Změna fáze a vlnové délky na rozhraní
předpověď počasí na 14. května 2009 OBLAČNOST 6.00.
Elektromagnetické vlnění
44 zdroje světla Jan Klíma.
referát č. 20: ČINNOST LASERU
Pavel Jiroušek, Ondřej Grover
Pevnolátkové lasery Jan Berka1, Július Horváth2, Jan Kraček3
Fotoelektrický jev Jeden z mechanizmů přeměny primárního záření (elektromagnetické) na sekundární (elektronové = beta) Dopadající foton způsobí ionizaci.
Optické metody.
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_STEIV_FYZIKA2_19  Název materiálu: Fyzika elektronového obalu atomu.  Tematická oblast:Fyzika 2.ročník  Anotace:
OPTICKÁ EMISNÍ SPEKTROSKOPIE
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Laser (Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation) zesilování světla stimulovanou emisí záření Tadeáš Trunkát 2.U.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Test – vlnové vlastnosti světla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012 VY_32_INOVACE_6C-17.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Elektromagnetické záření a vlnění
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
OPTIKA II.
Ohyb světla, Polarizace světla
Paprsková optika Světlo jako elektromagnetické vlnění
Prezentace 2L Lukáš Matoušek Marek Chromec
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Elektronické dálkoměry
Polovodičová dioda a její zapojení
Vlastnosti elektromagnetického vlnění
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Tato prezentace byla vytvořena
Atomová spektroskopie Petr Zbořil. Možnosti absorbce Počet energetických hladin je omezen, jednoduché částice, disperze nevýznamná Dovolené přechody (H)
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_01 Tematická.
Měkké rentgenové záření a jeho uplatnění
K čemu vede rozladění laserového rezonátoru
Laserový telefon Otto Hartvich Michal Farník Dagmar Bendová.
Princip laseru Zdrojem energie (např. výbojka) je do aktivního média dodávána energie. Ta energeticky vybudí elektrony aktivního prostředí ze zákl. energetické.
Laser (Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation) zesilování světla stimulovanou emisí záření.
Fyzikální seminář 2014 Jak zapálit bublinu?? Laserem! Ondřej Tyle.
10. Elektromagnetické pole 10.3 Střídavé obvody
Parametry záření z laserové zubní vrtačky a její použití Vypracoval : Filip Janda Garant : Ing. Michal Němec Ph.D.
FYZIKÁLNÍ METODY OBRÁBĚNÍ
Zdroje světla.
Lasery.
Lasery made by Aleš Glanc and Vlastimil Zrůst.
Základní experimenty s lasery Danica Ž ilková Ond ř ej Pleticha Ladislav Hustý.
L A S E R Y kvantové generátory světla LASERY Michal Svoboda & Ľuboš Bednárik.
Princip laseru Deexcitace elektronu Excitace elektronu Spontánní emise
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Tiskárna 2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_13 Název materiáluLaser AutorMgr.
Přenosová média OB21-OP-EL-ELN-NEL-M Zapojení optického spoje zdroj světla přijímací optický systém modulátor vysílací optický systém zpracování.
Model atomu. Ruthefordův experiment Hmota je prázdný prostor Rozměry atomu jádro (proton, neutron) průměr m průměr dráhy elektronu (elektronový.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
CO2 laser v kufříku Vypracovali: Ondřej Hladík, Matouš Vondrák, Jindřich Šafran, Pavel Souček, Michal Werner.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Fyzika 2.D 17.hodina 01:06:36.
Miniprojekt 8 Základní experimenty s lasery
Transkript prezentace:

1 20. hodina FYZ2/20 Učební blok: Fyzika atomu Učivo: Laser Cíle vzdělávání: Žák: -vysvětlí činnost laseru Studijní materiály: učebnice Fyzika II, str. 255 až 257

2 Laser -Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation -zesílení světla pomocí stimulované emise záření

3 Spontánní emise - Vybuzení elektronu na vyšší energetickou hladinu a - následný neuspořádaný přeskok zpět na nižší energetickou hladinu.

4 Stimulovaná emise - Vybuzení elektronu na vyšší energetickou hladinu, - sestup na metastabilní a - následný uspořádaný přeskok zpět na nižší energetickou hladinu

Stimulovaná emise 5

6

Plynový laser 1. Aktivní prostředí 2. Zdroj záření (výbojka) 3. Odrazné zrcadlo 4. Polopropustné zrcadlo 5. Laserový paprsek 7

Plynový laser Hélium – neonový laser. 8

Vlastní vodivost 9

Nevlastní vodivost typu N 10

Nevlastní vodivost typu P 11

Polovodičový přechod

Závěrný a propustný směr

Polovodičový laser 14

15 Vlastnosti - Světlo je z laseru vyzařováno ve formě úzkého svazku, - na rozdíl od světla přirozených zdrojů je koherentní (vlnění o stejné frekvenci, stejného směru kmitání a stejné fázi nebo fázového rozdílu), - monochromatické (záření o stejné vlnové délce).

16 Použití laseru

17 Bezpečnostní rizika Lasery jsou rozděleny do 4 bezpečnostních tříd.

18 Děkuji za pozornost.