Konference NIDM k uznávání neformálního vzdělávání Praha, 2. a 3. listopadu 2011
… „referenční nástroj pro srovnávání úrovní kvalifikací v různých systémech kvalifikací a pro podporu jak celoživotního vzdělávání, tak i rovných příležitostí ve znalostní společnosti a další integrace evropského trhu práce při zohlednění různorodosti vzdělávacích systémů jednotlivých států“ kvalifikace = „formální výsledek hodnocení a validace, který je získán v okamžiku, kdy příslušný subjekt stanoví, že jedinec dosáhl výsledků učení podle daných standardů“
2005: Pracovní návrh Evropské komise Inspirace pro zpracování tezí v systémovém projektu MŠMT (NSK) : Konzultační proces k EQF Zajištění konzultačního procesu (NÚOV) Účast v odborné skupině pro tvorbu deskriptorů EQF Účast NÚOV v mezinárodních projektech : Referenční proces v ČR Jednání, podkladové studie, semináře Mezinárodní konference (účast zahraničních expertů) Národní přiřazovací zpráva ČR (schválena vládou v červenci 2011)
Doporučení k zavedení Evropského rámce kvalifikací pro celoživotní učení: Sepsání národní zprávy je jedním z požadavků vyjádřených v souboru kritérií a postupů pro přiřazování národních úrovní kvalifikací k EQF. Zpráva byla zpracována s cílem přehledně a srozumitelně popsat přiřazení úrovní českých kvalifikací k úrovním EQF.
Kapitola 1: Úvod Kapitola 2: Popis národního vzdělávacího a kvalifikačního systému základní, střední, terciární další vzdělávání (pouze rámcově; podrobněji ve vztahu k NSK) Kapitola 3 Naplňování referenčních kritérií (celkem 10; klíčová kritéria 2 a 4, 5) Kritérium 2: Prokazatelné spojení mezi úrovněmi EQF a národních kvalifikací Kritérium 4: Transparentnost začleňování kvalifikací do vzdělávacího a kvalifikačního systému Kritérium 5: Zajišťování kvality a soulad s evropskými zásadami
prosinec 2011 – představení zprávy EK navazující grant EK NCP-EQF 2 pokračování aktivit k „národnímu rámci kvalifikací“ PR Kontakty: Koordinační centrum pro EQF, NÚV Děkuji za pozornost. Jitka Pohanková Děkuji. Jitka Pohanková