Akrylová malba „alla prima“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POPIS Popis VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.13.
Advertisements

Tónování barev Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Nicol Stavělová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT.
©c.zuk ©c.zuk Obchodní akademie a Střední odborná škola,
32_09_22: Výtvarné materiály: Jak? Na co?
Identifikátor materiálu: EU – ICT2- 1/34 Název materiálu:Obrázky z rukou Autor:Monika Bezdíčková Vzdělávací oblast: Umění a kultura Předmět: Výtvarná výchova.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
VÝTVARNÉ TECHNIKY Temperová malba Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o., Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 27 Číslo.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Bezručova 293, Rožnov pod Radhoštěm ČESKÁ REPUBLIKA Tvorba mapy ČR Autor: Mgr. Pavel Sedlák Vytvořeno: září 2013.
ČESKÁ REPUBLIKA Můj erb Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
Jméno autora Zdeňka Sudová název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony III/2 Inovace.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
VÝTVARNÉ TECHNIKY Tisk z koláže
VÝTVARNÉ TECHNIKY Enkaustika Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
Figurální malba pomocí projekce
Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Bezručova 293, Rožnov pod Radhoštěm STAROVĚKÉ STAVITELSTVÍ Autor: Mgr. Jana Valchářová Vytvořeno: červen 2013.
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 27 Číslo.
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Vzhled a přizpůsobení I
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
32_09_21: Výtvarné materiály: Jak? Čím?
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Březinová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Březinová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Body art - ruce Název školy
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník: 8. Datum vytvoření:Březen.
VÝTVARNÉ TECHNIKY Papírořez Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
VÝTVARNÉ TECHNIKY Akční malba Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
PERFOROVANÁ A RYTÁ ALU-FOLIE
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Malba akrylovými barvami
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI _ VV, DUM 6
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Březinová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
CZ.1.07/1.1.10/ Design VV, 8.ročník Mgr. Zdenka Meškánová ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana.
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Postimpresionismus – Cézanne, Gauguin Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
3. Kompozice ve výtvarném umění
Impresionismus Název školy
Technika pro člověka Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Motivace praktické výuky uměním, společenskými a.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Pavel Gabrhel ak. soch. Název prezentace (DUMu): 9) Základy malby, techniky a postupy Název sady: Výtvarná příprava.
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Abstraktní umění Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Design Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Vedení našich speciálních pedagogů pořádá pro naše klienty aktivity prostřednictvím výtvarné a pracovní výchovy Tématika se zaměřením na podzim a zimu.
Leonardo da Vinci Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Graffiti Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Teplé a studené barvy Název školy
Piet Mondrian Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Tónování barev Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, Akční malba Autor: Mgr. Olga Pasovská Název.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Transkript prezentace:

Akrylová malba „alla prima“ Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Bezručova 293, 756 61 Rožnov pod Radhoštěm VÝTVARNÉ TECHNIKY Akrylová malba „alla prima“ Autor: Mgr.Veronika Mičolová Květen 2013 Název: VY_32_INOVACE_Vv_05_19_Výtvarné techniky Vzdělávací oblast: Umění a kultura Projekt Sedmikráska CZ.1.07/1.4.00/21.3812

AKRYLOVÁ MALBA „ALLA PRIMA“ Téma: Zátiší Vzdělávací obor: Výtvarná výchova, 2.st. ZŠ anotace: Prezentace nabízející učitelům VV metodický i technologický postup. Obsahuje ukázky detailů i celek prací žáků 7.třídy.

AKRYLOVÁ MALBA „ALLA PRIMA“ Zátiší

DEFINICE + HISTORIE ZÁTIŠÍ = Záměrně aranžovaná, popřípadě nalezená kompozice jednoho nebo více předmětů. U zátiší využíváme pozadí, které neruší a nepoutá pozornost. Historie – Nejstarší známá zátiší pocházejí z nástěnných maleb v Pompejích a Herkulaneu. Potom se zátiší téměř vytratilo a znovu se objevilo až v 15.století, zejména mezi holandskými malíři. Vrchol zažilo v 17. století, v období baroka. Akrylové barvy = vodou ředitelné barvy Malba „alla prima“ = způsob, kdy obraz namalujeme najednou, tedy bez podmalby a zasychání podkladových vrstev = malba „za mokra“.

MOTIVACE Co je to zátiší? Víte něco o jeho vzniku a historii? Co víte o barevném spektru? Co jsou to barvy doplňkové? Prohlédněte si s žáky výtvarnou publikaci s různými styly zátiší a pohovořte o možných způsobech dosažení daných efektů.

POMŮCKY A MATERIÁL Budeme potřebovat vyvýšený stolek, jednobarevnou látku a neutrální pozadí. Dále tři různě tvarované předměty pro tvorbu zátiší, přičemž jeden z nich by měl být dominantní (výškou, tvarem, strukturou…). Čtvrtku formátu A3, akrylové barvy, různě široké štětce, paletu, nádobku s vodou, podložku. Výtvarné publikace použitelné k tématu zátiší.

TECHNOLOGICKÝ A METODICKÝ POSTUP Žáci si s pedagogem prohlédnou donesené publikace a diskutují o metodách dosažení různých efektů malby. Prohlédnou si vyobrazení barevného spektra a vyberou si základní barevnost pro již postavené zátiší. (Pro toto téma byla doporučena možnost nevázat se na konkrétní barevnost zobrazovaných předmětů, ale vybrat si barevnost vlastní). Žáci zvolí mezi barevností doplňkovou (kontrastní zátiší) nebo barevností tonální (příbuzné odstíny jedné barvy). Mohou využít pouze tři až čtyři odstíny barev. Na čtvrtce formátu A3 vytvoří žáci podmalbu pozadí jednou barvou + nechají zaschnout. Dále už pokračují malbou tzv. „olejovou technikou“ – to znamená, že barvy jsou nanášeny bez ředění, v husté formě a také technikou „alla prima“ – barvy kladou přes sebe i vedle sebe – za mokra.

ZÁTIŠÍ

Nebyly použity obrázky z externích zdrojů, pouze vlastní fotografie prací žáků.