KLASICISMUS.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název Klasicismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník
Advertisements

Evropská kultura na prahu moderní doby
Významné památky ČR.
ROMÁNSKÉ umění.
PRAVĚKÉ UMĚNÍ.
KLASICISMUS Sestavil: 2012 Klasicismus je umělecký směr, který se inspiruje hlavně středověkými vzory a zdůrazňuje střízlivý rozum, uměřenost a pravidelný.
KLASICISMUS Mgr. Eliška Handšuhová ZŠ Oblačná Liberec
ROKOKO.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_4 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Opakování Prověřování znalostí
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ROMANTISMUS.
19. století Klasicismus.
Empír - (z lat. empire = císařství )
Umělecké slohy a moderní umění 3. Rokoko a Klasicismus
Klasicistní malířství
Název materiálu Označení materiálu: VY_32_INOVACE_01_ Klasicismus.ppt Vzdělávací oblast, vzdělávací obor, tematický okruh, téma: Umění a kultura, Výtvarná.
Charakteristika umělecké památky
GOTIKA Vznik a vývoj gotiky Pojem "gotický" poprvé použili v 15. století italští humanisté Filarete a Manetti a po nich v 16. století Vasari k označení.
Klasicismus Umění 19. století.
Obecná charakteristika Architektura
Nejstarší starověké státy
Antický ŘÍM.
Závěr 18. století – poč. 19. století
Raně středověké umění.
Rokoko, klasicismus - 1 Označení materiálu:
RENESANCE A HUMANISMUS
Antika I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_6 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Renesance a humanismus
REALISMUS.
Klasicismus Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_9 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_11_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Klasicismus Empír.
Umění 1. poloviny 19. století
Starověké ŘECKO.
Klasicismus a empír 18. – 19. století.
Rokoko, klasicismus - 2 Označení materiálu:
Umělecké směry 19. století
Evropská kultura na prahu moderní doby
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
17. stol. - ve znamení vědy a pokroku na evropském území nedochází k velkým válkám myslitelé vystupující proti velkému vlivu šlechty a církve na královskou.
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
KLASICISMUS A EMPÍR od poloviny 18.století k počátku 19. století.
Klasicismus Charakteristika uměleckého slohu ve výtvarném umění.
Empír Charakteristika uměleckého směru. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
ARCHITEKTONICKÉ SLOHY
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Klasicismus VY_32_INOVACE_46_933
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_20 Klasicismus
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
VY_32_INOVACE_
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Klasicismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Renesance a humanismus
Klasicismus Konec 18. stol. Autor: Lenka Mulačová
Umění starověkého Říma
KLASICISMUS Přelom 18./19. STOLETÍ.
Rokoko, klasicismus Označení materiálu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Transkript prezentace:

KLASICISMUS

KLASICISMUS Rozvoj: 2. pol. 18. stol. Konec: s nástupem romantismu kol. 1830 Objevuje současně: Itálie Anglie Francie Snaží se o ctnostné rozjímání nad krásou a o obdiv ke STAROVĚKU.

Charakteristiky Znovuobjevení řecko-římské tradice (vliv: objevení Herculanea a 1748 Pompejí), návrat k JEDNODUCHOSTI, čistotě stylu, SYMETRIE, jasnost záměru autora, patrný vliv ANTIKY např. architektura  sloupy, uplatnění i v MÓDĚ.

ARCHITEKTURA Znaky: návaznost na římskou antiku, strohé SLOUPOVÉ řády, ploché fasády, trojúhelníkový štít, SYMETRIE, spojení s přírodou: typický tzv. FRANCOUZSKÝ PARK.

FRANCOUZSKÝ park

Typy staveb: zámky letohrádky komponované zahrady a parky parkové stavby: altány, věže, umělé zříceniny,… městské bytové domy nádraží a další železniční stavby

Pantheon, Paříž

Vítězný oblouk, Paříž

nám. Charlese de Gaulle

Kostel La Madeleine, Paříž

Palais Bourbon, Paříž (dnes Fr. nár. shromáždění)

National Gallery, Londýn

British Museum, Londýn

Somerset House, Londýn

Somerset House, Londýn

Brandenburská brána, Berlín

Glyptotéka, Mnichov

Walhalla u Řezna

Ermitáž – Zimní palác, Petrohrad Celý komplex Ermitáže sestává z pěti budov - Zimního paláce, Malé, Staré a Nové Ermitáže a Divadla Ermitáže.

Kapitol, Washington

White House

MALÍŘSTVÍ Znaky: důraz na kresbu, střídmější barevná škála, časté klasické antické náměty. Postavy: ušlechtilé rysy, ztráta expresívnosti, přesná anatomie, drapérie.

Jacques Louis DAVID (1748 – 1825) Francouzský malíř Dvorním malířem Napoleona (řada portrétů) Patřil k malířům aktuálního dění Ve své tvorbě byl fascinován: starověkem, fr. republikou, Napoleonem.

Únos sabinek

Smrt Sókratova (1787)

Zavražděný Marat (1793)

Napoleonova korunovace (1805-07)

Napoleonova korunovace – detail

Portrét Napoleona

Jean Auguste Dominique INGRES (1780 – 1867) Davidův žák Ve své tvorbě hledal harmonii studií proporcí skutečných modelů. Patří k vůdčím představitelům tzv. neoklasicismu (umění v době 2. císařství ve Francii).

Napoleon na trůnu (1806)

Turecká lázeň (1862)

UŽITÉ UMĚNÍ Uplatnění klasicismu i v oblasti: módy dekorace nábytku Někdy označení EMPÍR = umění období 1799 – 1815 (= doba vlády císaře Napoleona)

Empír

Literatura BAUER, Alois. Dějiny výtvarného umění. Olomouc : Rubico 2002, s. 132 – 137. ODEHNALOVÁ, Alena. Vybrané kapitoly z dějin kultury. Brno : CERM 2005, s. 183 – 189. HEROUT, Jaroslav. slabikář návštěvníků památek. Helena Rejtharová – TVORBA