Hierarchické řízení dopravy pomocí sítě světelných signalizačních zařízení Jitka Homolová, Ivan Nagy, Miroslav Kárný, Pavla Němcová, Ludvík Tesař, Ferdinand.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ochrany vedení.
Advertisements

Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
OBECNÉ OPTIMALIZAČNÍ MODELY
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 6/14.
Studijní obor Informační a automatizační technika www. fsid. cvut
Téma 3 Metody řešení stěn, metoda sítí.
Metody zpracování fyzikálních měření - 4 EVF 112 ZS 2009/2010 L.Přech.
Řízení polohovacího mechanismu
Kalmanuv filtr pro zpracování signálů a navigaci
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
FORMALIZACE PROJEKTU DO SÍŤOVÉHO GRAFU
Základní verze HRD a co dál ? Jitka Homolová, Pavla Němcová, Petr Gebouský, Ivan Nagy, podpora studentů: FD, FJFI a odborný poradce: Miroslav Kárný.
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
Definování prostředí pro provozování aplikace dosud jsme řešili projekt v obecné rovině aplikace bude ovšem provozována v konkrétním technickém a programovém.
Získávání informací Získání informací o reálném systému
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 9/14.
Řízení dopravy Model pro odhad stavu a optimalizaci Jitka Kratochvílová, Ivan Nagy.
Michal Škop Softwarové zabezpečení průmyslového experimentu (DOE)
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 4/14.
Model dopravní mikrooblasti pro popis a řízení délek kolon v křižovatkách pomocí světelné signalizace.
Nonverbální úlohy - - mechanika Katedrafyziky PF JU Č. Budějovice Katedra fyziky PF JU Č. Budějovice Jiří Tesař KDF MFF UK PRAHA
ROZHODOVACÍ ÚLOHY.
Laboratorní model „Kulička na ploše“ 1. Analytická identifikace modelu „Kulička na ploše“ 2. Program „Flash MX 2004“ Výhody/Nevýhody Program „kulnapl.swf“
Output regulation problem Branislav Rehák ÚTIA AV ČR, Odd. teorie řízení.
Komponent 3 Situační analýza 3.1 Komunikační strategie 3.2 Zlepšování přístupnosti a obsahu informací na Internetu 3.3 Model vzdělávání Podpůrné dokumenty.
Systém pro zadávání a vyzvedávání úkolů
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Fakulta biomedicínského inženýrství, ČVUT v Praze, nám. Sítná 3105, Kladno Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků.
Tato prezentace byla vytvořena
Bezpečnost chemických výrob N Petr Zámostný místnost: A-72a tel.: 4222
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
ISEM INTEROPERABILNÍ SYSTÉM ELEKTRONICKÉHO MÝTNÉHO Základní informace
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ Fakulta technologická Institut informačních technologií Ústav teorie řízení Ing. Petr Chalupa Školitel: prof. Ing. Vladimír.
SITRAFFIC Scala (UTC) SITRAFFIC Concert (TMS)
Fuzzy logika pro řízení světelné signalizace křižovatky
Tab 1. Procesní parametry
Tvorba simulačních modelů. Než vznikne model 1.Existence problému 2.Podrobnosti o problému a o systému 3.Jiné možnosti řešení ? 4.Existence podobného.
Tato prezentace byla vytvořena
Hodnocení efektivnosti zdravotnických zařízení v praxi
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
ŘÍZENÍ DOPRAVY POMOCÍ SW AGENTŮ Richard Lipka, DSS
TZB21- Regulace otopných soustav
Plánování trajektorie pro bezpilotní letoun za účelem sledování pozemních objektů pomocí inerciálně stabilizované kamerové platformy Michal Kreč Vedoucí.
Návrh a implementace algoritmu SLAM pro mobilní robot
Data mining telefonní ústředny Autor: Tomáš Bumba Vedoucí práce: Ing. Jan Jára, Ph.D.
Optimalizace versus simulace 8.přednáška. Obecně o optimalizaci  Maximalizovat nebo minimalizovat omezujících podmínkách.  Maximalizovat nebo minimalizovat.
Fakulta stavební VŠB-TU Ostrava Miroslav Mynarz, Jiří Brožovský
Workshop pro výzkumné pracovníky 16. – , Brno Rozvoj moderních dopravních inteligentních systémů Ing. Petr Holcner, Ph.D. Mikroskopický model.
Ústav technických zařízení budov MĚŘENÍ A REGULACE Ing. Václav Rada, CSc. ZS – 2003/
Dopravní dostupnost obcí v okrese Nový Jičín Prezentace ročníkového projektu Dopravní dostupnost obcí v okrese Nový Jičín Autor: Petr BALA Vedoucí: Dr.Ing.
Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb CW01 - Teorie měření a regulace © Ing. Václav Rada, CSc. ZS – 2009/ reg.
Servopohony. Servopohon Co je to servopohon ? *jsou to motory, u kterých lze nastavit přesnou polohu osy, a to pomocí zpětné vazby nebo koncového spínače.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Statistické metody pro prognostiku Luboš Marek Fakulta informatiky a statistiky Vysoká škola ekonomická v Praze.
Obhajoba maturitní práce Automatizované řízení MSP Filip Došlov DPE4.
Dopravní plánování s mikrosimulačním softwarem S-Paramics Jiří Paukrt SIAS Limited.
1 Diplomová práce Sluneční záření a atmosféra Autor: Tomáš Miléř Vedoucí: Doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. Oponent: RNDr. Jan Hollan BRNO 2007Katedra fyziky,
Katedra řídicí techniky FEL ČVUT1 5. Přednáška. Katedra řídicí techniky FEL ČVUT2 Regulační obvod S … regulovaná soustava R … regulátor (řídicí systém)
Vzorový příklad výpočtu křižovatky se SSZ
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Modelování a řízení dopravních sítí
Projekt - K620 Řízení a modelování silniční dopravy
Telematika (K620TM) Druhotné využití dat systému dálničních mýtných bran * + pattern recognition * z projektu COST OC194 Inteligentní dopravní systémy.
ŘÍZENÍ PROCESU POČÍTAČEM
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Zkušenosti z provozu MKDS v Pardubicích
Geografické informační systémy
Identifikace rizikových faktorů na železničních přejezdech
Transkript prezentace:

Hierarchické řízení dopravy pomocí sítě světelných signalizačních zařízení Jitka Homolová, Ivan Nagy, Miroslav Kárný, Pavla Němcová, Ludvík Tesař, Ferdinand Kraffer - ÚTIA AV ČR Jiří Řehák, Tomáš Tichý - ELTODO DS Pavel Doubek, Tomáš Šemnický, Tomáš Jícha, Jiří Cihlář - FD ČVUT Jan Zeman, Tomáš Zima - FJFI ČVUT

Zadání úlohy, výsledky Etapa 1: rešerše, výběr řešení Etapa 2: lokální regulátor Etapa 3: koordinační regulátor Výsledek: splněno Dokumentace: rešerše, 2 zprávy, software pro lokální i koordinační regulátor

Základní pojmy mikrooblast: detektory, SSZ data: intenzita a obsazenost dopravního proudu řídící veličina: poměr zelené, délka cyklu charakteristiky oblasti: saturované toky, směrové vztahy stav křižovatky: délky kolon v ramenech křižovatky - průměr za periodu vzorkování

lineární stavový model pro délky kolon Dva základní vztahy kolona roste s příjezdy aut a zkracuje se s jejich odjezdy přes křižovatku obsazenost na strategickém detektoru je přímo úměrná délce kolony lineární stavový model pro délky kolon

optimalizace pomocí lineárního programování Lokální optimalizace Lineární model Lineární kriterium (vážený součet délek kolon v mikrooblasti) optimalizace pomocí lineárního programování

Koordinace Model - formálně stejný, jako pro mikrooblast (analogie: křižovatka - mikrooblast) stejné algoritmy jednoduchost, robustnost Řízení - nastavuje omezení (okno) pro lokální regulátor

Experimenty Odhad délek kolon - bez poruch Obr 1: Kolony a jejich odhady.

Odhad délek kolon - - porucha: ztráta starších stavů Obr 2: Odhady kolon bez a se zpětnou vazbou.

Odhad délek kolon - - porucha: chyby v měření intenzit Obr 3: Odhady kolon bez a se zpětnou vazbou.

Řízení kolon - kompenzace počáteční vodorovné preference Obr. 4: Neřízené a řízené kolony v mikrooblasti.

Řízení kolon - pokračování Obr. 5: Optimální řízení v mikrooblasti.

Adaptivní řízení kolon - - větší mikrooblast Obr. 6: Mikrooblast bez odhadování a řízení. D=251

Adaptivní řízení kolon - - větší mikrooblast Obr. 7: Mikrooblast s odhadováním a řízením. D=159

Hierarchické řízení kolon - - dvě mikrooblasti Bez poruch Ø kolona dvě mikrooblasti, bez řízení 367 dvě mikrooblasti s lok. řízením 164 dvě mikrooblasti s nadraz. říz. 166 spojené mikroobl. s lok. řízením 149 S poruchou lok. řízení bez Kalmana 206 lok. řízením s Kalmanem 180 lok. na spojené oblasti s Kalmanem 181 lok. + nadraz. řízení s Kalmanem 163

Hierarchické řízení kolon - - dvě mikrooblasti s poruchami Poruchy, uvažované v předchozím srovnání

Hierarchické řízení kolon - - ukázka řízení Řízení v prvém a druhém rameni 1. mikrooblasti

Závěr Byl vytvořen model mikrooblasti vhodný pro odhad délek kolon a optimalizaci odhadování: Kalmanův filtr optimalizace: lineární programování model oblasti vhodný pro koordinaci analogie z mikrooblasti volná formulace strategie Oba modely i algoritmy pro odhadování a optimalizaci byly úspěšně testovány na simulovaných soustavách.

Ústředna ELS-AREA – stav 2004

Ústředna ELS-AREA – vize 2006

Pokračování Další spolupráce na tématu Výzkumné centrum UTIA UTIA->ELTODO algoritmy řízení ELTODO->UTIA praktické aplikace Výzkumné centrum UTIA Podávaný grant AVČR na FD Je potřeba včas podat společný grant ! (ČR, EVROPA ?)