Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (35. – 45. úloha) X. označení digitálního.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IV. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Přijímací zkoušky na SŠ MATEMATIKA Připravil PhDr. Ivo Horáček, PhD.
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (18. – 24. úloha) VIII. označení digitálního učebního materiálu:
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (19. – 26. úloha) III. označení digitálního.
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (27. – 39. úloha) VIII. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (16. – 25. úloha) VIII. označení digitálního.
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Projekt Moderní škola, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Velké Přílepy, okr. Praha-západ, Pražská 38, Velké.
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Kdo chce být milionářem ?
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
IV. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
X. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
X. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
II. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Zábavná matematika.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (26. – 34. úloha) IX. označení digitálního.
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (36. – 44. úloha) IV. označení digitálního.
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
ODČÍTÁNÍ DO 100 S PŘECHODEM DESÍTKY
Únorové počítání.
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Matematika a její aplikace
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (19. – 24. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
I. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
V. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Gymnázium J. A. Komenského Uherský Brod PZ 2013 SEZNÁMENÍ SE STRUKTUROU A CÍLEM PŘIJÍMACÍCH TESTŮ.
DĚLITELNOST Prvočísla Dělitel Násobek Znaky dělitelnosti Čísla složená.
V. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
IX. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 6. ročník ( úloha) I. označení digitálního učebního.
Matematika a její aplikace Odčítání celých čísel VY_42_INOVACE_32 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (36. – 45. úloha) V. označení digitálního.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (23. – 35. úloha) III. označení digitálního.
I. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) V. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (7. – 12. úloha) VII. označení digitálního učebního materiálu:
Matematika a její aplikace
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Matematika a její aplikace
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (25. – 30. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 9. ročník (19. – 24. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (12. – 18. úloha) II. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (13. – 18. úloha) III. označení digitálního učebního materiálu:
Transkript prezentace:

Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (35. – 45. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu: VY_32_INOVACE_OSP Základní škola a Mateřská škola G. A. Lindnera Rožďalovice projekt EUškola pro život, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/

Metodické pokyny Autor: Mgr. Roman Kotlář Vytvořeno: říjen 2012 Určeno pro 6. ročník Sumář učiva za 1. stupeň Téma: řešení úloh testů Scio Očekávané výstupy: aplikuje logickou úvahu a znalosti dosud osvojeného učiva při řešení úloh testů Scio Forma: žáci pracují samostatně Pomůcky: počítač, dataprojektor Zdroje: zadání testů Scio, obrázky – zdroj uveden přímo v daném slidu Další pokyny: Při práci lze využít hlasovací zařízení a vyhodnotit nejrychlejšího řešitele, který získá nejvíce z možného zisku bodů (Lze pracovat i ve skupinách, kdy můžeme aktivně pracovat s odlišnými pozicemi členů skupiny.). Za podstatnou skutečnost lze považovat odůvodnění zvoleného řešení a pro kontrolu ukázat správné řešení. Hra může mít i více vítězů v případě rovnosti získaných bodů.

Test Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) Společné zadání pro úlohu č V následujících úlohách je vaším úkolem porovnat dvě hodnoty. Úloha č. 35 A) Hodnota vlevo je větší než hodnota vpravo. B) Hodnota vpravo je větší než hodnota vlevo. C) Hodnota vpravo je stejná jako hodnota vlevo. D) Nelze jednoznačně určit, která hodnota je větší. průměrná délka ocasu tygra – 730 mm průměrná délka ocasu koně Převalského – 11 dm Řešení: 730 mm = 7,3 dm a to je méně než 11 dm. Hodnota vpravo je vyšší. Správnou odpovědí je varianta B).

Test Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) Společné zadání pro úlohu č V následujících úlohách je vaším úkolem porovnat dvě hodnoty. Úloha č. 36 V taneční skupině Ondráš je 9 chlapců a dvakrát tolik dívek. Taneční skupina Hajduk má celkem 36 členů, z toho polovinu chlapců. A) Hodnota vlevo je větší než hodnota vpravo. B) Hodnota vpravo je větší než hodnota vlevo. C) Hodnota vpravo je stejná jako hodnota vlevo. D) Nelze jednoznačně určit, která hodnota je větší. počet dívek ve skupině Ondráš počet dívek ve skupině Hajduk Řešení: Ve skupině Ondráš je 2.9=18 dívek. Ve skupině Hajduk je 36:2=18 dívek. Hodnoty vlevo a vpravo se rovnají. Správnou odpovědí je varianta C).

Test Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) Společné zadání pro úlohu č V následujících úlohách je vaším úkolem porovnat dvě hodnoty. Úloha č. 37 Písmena abecedy byla obodována následujícím způsobem: A = 1 bod, E = 2 body, I = 3 body, O = 4 body, U = 5 bodů. Všechna ostatní písmena dostala 0 bodů. A) Hodnota vlevo je větší než hodnota vpravo. B) Hodnota vpravo je větší než hodnota vlevo. C) Hodnota vpravo je stejná jako hodnota vlevo. D) Nelze jednoznačně určit, která hodnota je větší. počet bodů ve slově MAKARONpočet bodů ve slově MALINA Řešení: MAKARON= =6 bodů. MALINA= =5 bodů. Hodnota vlevo je vyšší. Správnou odpovědí je varianta A).

Test Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) Společné zadání pro úlohu č V následujících úlohách je vaším úkolem porovnat dvě hodnoty. Úloha č. 38 Marek a Ondřej si koupili losy do tomboly. Marek pak 10 svých losů věnoval rodičům, zbylo mu jich 7. Ondřej naopak 8 losů dostal a měl jich poté 25. A) Hodnota vlevo je větší než hodnota vpravo. B) Hodnota vpravo je větší než hodnota vlevo. C) Hodnota vpravo je stejná jako hodnota vlevo. D) Nelze jednoznačně určit, která hodnota je větší. počet losů koupených Markempočet losů koupených Ondřejem Řešení: Markovi zbylo 7 losů, když jich 10 věnoval rodičům, tedy původně jich měl 7+10=17. Když Ondřej 8 losů dostal, měl jich celkem 25, tedy původně jich měl 25-8= 17. Hodnoty se rovnají. Správnou odpovědí je varianta C).

Test Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) Společné zadání pro úlohu č V následujících úlohách je vaším úkolem porovnat dvě hodnoty. Úloha č. 39 Pro stromy v aleji platí, že: – buk je vyšší než lípa, – dub je vyšší než buk. A) Hodnota vlevo je větší než hodnota vpravo. B) Hodnota vpravo je větší než hodnota vlevo. C) Hodnota vpravo je stejná jako hodnota vlevo. D) Nelze jednoznačně určit, která hodnota je větší. výška dubuvýška lípy Řešení: Když je dub vyšší než buk, který je vyšší než lípa, pak také dub bude vyšší než lípa. Hodnota vlevo je vyšší. Správnou odpovědí je varianta A).

Test Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) Společné zadání pro úlohu č V následujících úlohách je vaším úkolem porovnat dvě hodnoty. Úloha č. 40 Ignác a Jitka slavili narozeniny. Dohromady jim bylo 26 let, přičemž Ignácovi ještě nebylo ani 12 let. A) Hodnota vlevo je větší než hodnota vpravo. B) Hodnota vpravo je větší než hodnota vlevo. C) Hodnota vpravo je stejná jako hodnota vlevo. D) Nelze jednoznačně určit, která hodnota je větší. věk Ignácevěk Jitky Řešení: Dohromady je dětem 26 let. Pokud Ignácovi ještě nebylo 12, je Jitce minimálně 26-12=14 let. Hodnota vpravo je vyšší. Správnou odpovědí je varianta B).

Test Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) Úloha č. 41 Lukáš napíše na klávesnici 240 znaků za minutu, Martin pouze 150 znaků za minutu. Kolik znaků napíší oba chlapci dohromady celkem za 5 minut nepřerušeného psaní? A) 750 znaků B) 1200 znaků C) 1590 znaků D) 1650 znaků E) 1950 znaků Úloha č. 42 Adéla se chystá postavit silnici pro modely aut ze stavebnice. Každý čtverec, ze kterého silnici postaví, má rozměry 3 x 3 cm. Jakou nejdelší silniční dráhu může Adéla postavit z 24 čtverců? A) 24 cm B) 30 cm C) 33 cm D) 62 cm E) 72 cm Úloha č. 43 Kolik obydlených bytů je v šestipatrovém domě, jestliže je na každém patře 12 bytů, v přízemí je jen kočárkárna a v celém domě je 10 bytů prázdných? A) 2 byty B) 12 bytů C) 22 bytů D) 62 bytů E) 72 bytů

Test Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) Úloha č. 41 Lukáš napíše na klávesnici 240 znaků za minutu, Martin pouze 150 znaků za minutu. Kolik znaků napíší oba chlapci dohromady celkem za 5 minut nepřerušeného psaní? A) 750 znaků B) 1200 znaků C) 1590 znaků D) 1650 znaků E) 1950 znaků Řešení: Za jednu minutu napíší oba chlapci =390 znaků. Za 5 minut oba napíší 5.390=1950 znaků. Správnou odpovědí je varianta E).

Test Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) Úloha č. 42 Adéla se chystá postavit silnici pro modely aut ze stavebnice. Každý čtverec, ze kterého silnici postaví, má rozměry 3 x 3 cm. Jakou nejdelší silniční dráhu může Adéla postavit z 24 čtverců? A) 24 cm B) 30 cm C) 33 cm D) 62 cm E) 72 cm Řešení: Strana čtverce má 3 cm a maximální počet čtverců je 24, tj. 3.24=72 cm. Správnou odpovědí je varianta A).

Test Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) Úloha č. 43 Kolik obydlených bytů je v šestipatrovém domě, jestliže je na každém patře 12 bytů, v přízemí je jen kočárkárna a v celém domě je 10 bytů prázdných? A) 2 byty B) 12 bytů C) 22 bytů D) 62 bytů E) 72 bytů Řešení: 6 pater po 12 bytech dává 6.12=72 bytů. Po odečtení 10 prázdných bytů dostaneme =62 obydlených bytů. Správnou odpovědí je varianta D).

Test Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) Úloha č. 44 Babička chce osadit záhonky mrkví. Na záhon o výměře 3 m 2 spotřebovala 1 a půl sáčku semínek. Kolik sáčků spotřebuje na záhon o výměře 5 m 2 ? A) dva a půl sáčku B) tři sáčky C) tři a půl sáčku D) čtyři sáčky E) pět sáčků Úloha č. 45 V útulku pro pejsky a kočičky jsme napočítali dohromady 36 kočičích tlapek. Celkový počet všech ocásků v útulku je 19. Víme, že všechna zvířátka v útulku mají správný počet tlapek i ocásků, nic nechybí ani nepřebývá. Kolik pejsků je v útulku? A) 9 B) 10 C) 17 D) 18 E) 19

Test Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) Úloha č. 44 Babička chce osadit záhonky mrkví. Na záhon o výměře 3 m 2 spotřebovala 1 a půl sáčku semínek. Kolik sáčků spotřebuje na záhon o výměře 5 m 2 ? A) dva a půl sáčku B) tři sáčky C) tři a půl sáčku D) čtyři sáčky E) pět sáčků Řešení: Na záhon o výměře 3 m 2 spotřebovala 1 a půl sáčku semínek, tedy na 1 m 2 potřebuje 1,5:3=0,5 sáčku. Na 5 m 2 pak bude potřebovat 5.0,5=2,5 sáčku. Správnou odpovědí je varianta A).

Test Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) Úloha č. 45 V útulku pro pejsky a kočičky jsme napočítali dohromady 36 kočičích tlapek. Celkový počet všech ocásků v útulku je 19. Víme, že všechna zvířátka v útulku mají správný počet tlapek i ocásků, nic nechybí ani nepřebývá. Kolik pejsků je v útulku? A) 9 B) 10 C) 17 D) 18 E) 19 Řešení: Když je kočičích tlapek 36, pak je kočiček 36:4=9. pokud je počet všech ocásků 19, pak je pejsků 19-9=10. Správnou odpovědí je varianta B).