Hybridní pohon Vojtěch frajt

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlastislav Tůma šéfredaktor Truck&business
Advertisements

Snižování emisí škodlivin u vznětových motorů
stlačený zemní plyn vs. nafta
Elektromobily Předpokládá se, že elektromobily se budou v budoucnosti stále více využívat. Jejich největší výhodou je převádění energie na pohyb s účinností.
Pohony pro mobilního robota
Centrum výzkumu a využití obnovitelných zdrojů energie (CVVOZE) Regionální výzkumné centrum.
Elektromobily minulosti a budoucnosti
Elektromobil přichází
FOTOVOLTAICKÉ HYBRIDNÍ MODULY
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Vysoká cena ropy mnoha lidem způsobuje značné problémy. U autodopravců nebo jiných firem, které jsou závislé na vysoké spotřebě paliv, může vysoká cena.
Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.
Ing. Jiří Štochl, technický ředitel, TEDOM-VKS s.r.o
Ekologie na silnicích Auta na elektřinu.
Spalovací motory vznětové
ZÁŽEHOVÝ MOTOR.
Konstukční cvičení a metodiky konstruování spalovacích motorů
Vznětový motor Zbyněk Plch, Tercie, 2008.
Tepelné stroje -motory
Pístové spalovací motory
Magazín o budoucnosti dopravy
Michal Lukášek Michal Lukášek 8.A Michal Lukášek.
1. 2 VÝZKUMNÉ CENTRUM JOSEFA BOŽKA Katedra elektrických pohonů a trakce K ČVUT Praha ELEKTROMOBILY A HYBRIDNÍ ELEKTROMOBILY Díl II Prof. Ing. Zdeněk.
SPALOVACÍ MOTORY.
Moje volba – moje budoucnost CZ.1.07/1.1.02/ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Větrná energie.
Tepelné motory.
Tato prezentace byla vytvořena
Hybridní káry Slovem "hybridní" se rozumí kombinace několika zdrojů energie pro pohon jednoho dopravního prostředku.
Elektromobil automobil na elektrický pohon jako zdroj energie
Kvalita benzínu a nafty – oktanové a cetanové číslo
Vznětový motor Přemysl Opálka, David Šebestík, Michal Laška, Vu Thi Bao Ngoc, Klára Helešicová.
Řešení kuželočelní převodovky
Spalovací Turbína.
VY_32_INOVACE_B Účinnost - úlohy
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Střední odborná škola Otrokovice
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Bugatti Veyron Valérie Grodová.
snížit spotřebu paliva
Tramvaje: T3.
Spouštěče s převodem.
snížit spotřebu paliva
Netradiční zdroje elektrické energie
ALTERNATIVNÍ POHONY AUTOMOBILŮ Miroslav Kubíska
Tramvajová vozidla.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_06.
Spalovací Motory Benzínové
Elektromotorky A Vypracoval: Ing. Bc. Miloslav Otýpka Kód prezentace: OPVK-TBdV-IH-AUTOROB-AE-3-ELP-OTY-004 Technologie budoucnosti do výuky CZ.1.07/1.1.38/
Palivová soustava vznětového motoru OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:F8 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Statická optimalizace spalovacího motoru Nalezení optimálního poměru palivo/vzduch pro max. účinnost Nalezení optimálního poměru palivo vzduch pro minimální.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_A_18.
ELEKTROMOBILITA. HISTORIE: Holandsko, profesor Stratingh, první návrh elektromobilu, který byl i realizován 1895 – František Křižík – první elektromobil.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Alternátor – srovnání s dynamem Tematická oblast:Zdroje elektrické energie motorových.
VY_32_INOVACE_AUT1_14 Základní koncepce osobních automobilů.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_B_01.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Stanoviště:Náměstí Republiky
Pohonné hmoty VY_32_INOVACE_25_509
Elektrické točivé stroje
Toyota Prius Poznámky k přednášce.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Tepelné motory - proudové a raketové motory
Skútry pro přepravu osob
Transkript prezentace:

Hybridní pohon Vojtěch frajt

OBSAH Historie Hybrid Přenos výkonu Technické řešení Výhody Nevýhody

První elektromobil před 177 lety 1828 sestavil slovák Jedlík první model s elektromotorem 1832 - 1839 sestavil skotský obchodník Robert Anderson první elektrické vozidlo Nizozemský prof. Sibrandus Stratingh a jeho asistent Christopher Becker sestavili první elektromobil v roce 1835

Fotovoltaické elektromobily mají 100 let První elektromobil postavený v USA, 1893 Baker electric z roku 1912, sluneční články na střeše

Elektromobil Františka Křižíka 1895 (3,7 kW) Třetí Křižíkův elektromobil byl plugin-hybrid se dvěma motory na zadních kolech. Později na něj navázal Ferdinand Porche Elektromobil Thomase Edisona 1913

Překonání 100 km/h před 110 lety 17 ledna 1899 Belgičan Camille Jenatzy elektromobilem Jamais Contente (Nikdy spokojená) překonal jako první vozidlo na světě 100km/h

Hybridní Automobil Slovem "hybridní" se rozumí kombinace několika zdrojů energie pro pohon jednoho dopravního prostředku.

Hybrid . Hybridní pohon je označení pro kombinaci několika zdrojů energie pro pohon jednoho dopravního prostředku. Nejčastěji se má na mysli kombinace elektrické trakce jako u elektromobilu a spalovacího motoru. Hybridní pohony jsou využívány především v silniční a železniční dopravě . Auto s hybridním pohonem představuje vozidlo, které při svém pohonu využívá více než jeden zdroj energie. U hybridního pohonu lze využívat výhody jednotlivých pohonů. U elektropohonu nízkou hlučnost, žádné výfukové zplodiny a vysokou účinnost elektromotoru asi 90 %

Elektrický přenos výkonu . Spalovací motor pohání elektrický generátor, který vyrábí elektrickou energii, jež je přenášena do dalších elektromotorů (spolu s energií z akumulátorů), které přímo pohánějí danou nápravu nebo dokonce jednotlivá kola. Toto řešení, které neobsahuje převodovku ani spojku, umožňuje, aby spalovací motor pracoval v optimálních otáčkách (nezávisle na rychlosti vozidla) a tím zvyšuje efektivitu motoru i prodlužuje jeho životnost. Energie, která se ztratí mezi elektrickým generátorem a elektromotorem, je kompenzována úsporami mechanických ztrát 

Technické řešení full-hybrid. Klasická hybridní vozidla vždy obsahují spalovací motor, elektromotor, nádrž na benzín či naftu, palivo a chemické akumulátory . full-hybrid. Má elektromotor o vyšším výkonu, který je sám schopen dodat automobilu dostatečný výkon po delší dobu. Díky tomu může mít spalovací motor nižší výkon. Akumulátory mají vyšší kapacitu a často se nemusejí spoléhat jen na nabíjení při brzdění (rekuperace), ale dají se nabít přímo z elektrické sítě. Toto řešení přináší ještě vyšší úsporu energie. Příkladem zmiňované varianty je Toyota Prius s 57 kW benzínovým motorem a 50 kW elektrickým. 

Na obrázku je znázorněno schéma hybridního automobilu seriové koncepce.

Motor

Výhody jednoduchá mechanická konstrukce možnost koncepce v žážehové i vznětové verzi na 100 ujetých km spotřebuje běžný osobní automobil 4–10 litrů benzínu či nafty (40 litrová nádrž vydrží na 400–1000 km jízdy). dostupnost infrastruktury Naproti tomu elektromotor umí využít energii při brzdění Vysoká účinnost elektromotoru (až 90 %) a velký točivý moment při nízkých otáčkách je výhodou při rozjezdech ekologie

Nevýhody vyšší hmotnost vozidla (díky akumulátorům a dvěma motorům) menší zavazadlový prostor vyšší cena nutnost využití složité řídicí elektroniky