Název šablony: Inovace ve fyzice52/F34/10.5. 2013,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Optické čočky Autor: Bc.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Advertisements

19. Zrcadla a čočky Číslo a název projektu
Čočky (Učebnice strana 110 – 114)
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
GÁBINA HRABÁČKOVÁ IVANA KUKULOVÁ
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Název šablony:Inovace výuky AJ II/2/ Miloš Demel Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Název výukového materiálu: Food Autor: Miloš.
Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Digitální učební materiál
Zobrazování optickými soustavami
Dalekohledy (Učebnice strana 121 – 123)
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Z Vyjmenovaná slova po VY_32_INOVACE_Čj z 2
Digitální učební materiál
Optické přístroje.
Zobrazení zrcadlem a čočkou
Světelné jevy Optika II..
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F29/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Keplerovy zákony Autor:
Spojka a rozptylka ZŠ Rajhrad Ing. Radek Pavela
FY_084_ Světelné jevy_Lom světla
19. Zobrazování optickými soustavami
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F03/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Skládání sil různého směru.
zpracovaný v rámci projektu
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F13/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Síla Autor: Bc. Jana Slabá.
Fyzika Čočky.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Digitální učební materiál
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F25/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Plynné planety Autor: Bc.
Oko spojná optická soustava obraz komorová tekutina oční čočka sklivec
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F19/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Magnetismus Autor: Bc. Jana.
Aneta Trkalová Petra Košárková
Název šablony: Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT 32/ Č J , Beranová Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Název výukového.
zpracovaný v rámci projektu
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_615_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
OPTIKA ZRCADLA A ČOČKY VY_32_INOVACE_17 - ZRCADLA A ČOČKY.
Obrazy (geometrická optika)
Autor:Ing. Jiří Šťastný Předmět/vzdělávací oblast:Fyzika Tematická oblast:Optika Téma:Optické čočky Ročník:4. Datum vytvoření:Prosinec 2013 Název:VY_32_INOVACE_ FYZ.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_608_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F18/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Atom aneb co o něm už vím.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_612_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Optické čočky.
Zobrazení zrcadlem a čočkou
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - rozptylky
Geometrická optika. Geometrická optika je částí optiky, která se zabývá studiem šíření světla v prostředí, jehož rozměry jsou velké ve srovnání s vlnovou.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_15 Fyzika - optické přístroje subjektivní Autor:
Aplikovaná optika I: příklady k procvičení celku Geometrická optika
Čočky a zrcadla Mirek Kubera.
Optické přístroje VY_32_INOVACE_59_Optické přístroje
Souhrnné otázky, Světelné jevy
Dalekohled Optické přístroje Název školy
ČOČKY Mgr. Kamil Kučera.
Čočky Spojky a rozptylky VY_32_INOVACE_53_Spojky a rozptylky
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F03/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Skládání sil různého směru.
Obrazy (geometrická optika)
Transkript prezentace:

Název šablony: Inovace ve fyzice52/F34/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Optické čočky Autor: Bc. Jana Slabá Janoutová P ř edm ě t: Fyzika T ř ída: VII. Tématický okruh: Sv ě telné jevy Téma: Optické čočky Druh výukového materiálu: prezentace Pou ž ití ICT:interaktivní tabule,interaktivita Didaktické,metodické poznámky (popis pou ž ití výukového materiálu ve výuce): výklad je v ě nován optickým č o č kám v č etn ě druh ů a pou ž ití. Pomocí samostudia – vyhledání informací na doporu č ovaných internetových stránkách si osvojí své poznatky na n ě kolika otázkách s následnými odpov ěď mi.Výklad navazuje na u č ebnici Fyzika FRAUS str Pou ž ité zdroje:

Optické čočky

Optická čočka je optická soustava dvou centrovaných kulových je optická soustava popř. jedné kulové a jedné rovinné plochy je tvořena z průhledného materiálu ÚKOL: Z kterých průhledných materiálů je tvořena čočka? …………………………………………… Sklo, plast.

Použití optických čoček ÚKOL: Kde se používají optické čočky: ……………………………………………………………………………………………… ………………………… brýle pro korekci zraku lupa fotografické přístroje dalekohledy a menší astronomické přístroje mikroskopy mechanika pro čtení CD a DVD (používají plastové čočky) měřicí přístroje (teodolit, heliograf a další)

Najdi použití následujících přístrojů Heliograf slouží pro měření délky denního svitu heliograf-jak-se-meri-slunecni- svit.html heliograf-jak-se-meri-slunecni- svit.html Teodolit na přesné měření a vytyčování vodorovných a výškových úhlů teodolity se používají v zeměměřictví (geodézii)

Ověření poznatků ze samostudia Je heliograf nazýván slunoměr? Ano/ne. Je propalován registrační pásek průchodem slunečních paprsků koulí? Ano/ne. Vyměňuje se pásek každé ráno v 7:00 hod nebo 19:00 hod večer? Ráno/večer. Pro přesné měření a vytyčování vodorovných a výškových úhlů se používá heliograf nebo teodolit? Heliograf/teodolit.

Druhy optických čoček spojky spojné čočky jsou uprostřed silnější než na okrajích a mají jeden vypuklý povrch druhy spojek: rozptylky rozptylné čočky jsou uprostřed tenčí než na okrajích a mají jeden povrch dutý druhy rozptylek:

Použití spojky a rozptylky k odstranění očních vad Krátkozrakost špatná viditelnost postiženého na vzdálené předměty napravuje brýlemi s čočkou rozptylkou Dalekozrakost špatná viditelnost postiženého na blízko umístěné předměty napravuje se brýlemi s se spojnou čočkou

Použité zdroje Dka_(optika) Dka_(optika) %9B%C5%99ic%C3%AD_p%C5%99%C3%ADstr oj) %9B%C5%99ic%C3%AD_p%C5%99%C3%ADstr oj) cocky 0-cocky