Světová hospodářská krize

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Krize v ČSR a její důsledky
Advertisements

2.stupeň ZŠ Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Světová hospodářská krize
Světová ekonomika (SE) Proč se tak radikálně změnil svět od poslední třetiny 19.století? Zásadní změny ve světě -dramatický růst efektivity zemědělství.
Člověk a společnost Dějepis Světové války Od zkázy a bídy k rozvoji výroby VY_32_INOVACE_09 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
EKONOMICKÉ VÝRAZY. Změny ve společnosti a ve světové ekonomice, které jsou důsledkem dramatického vzrůstu mezinárodního obchodu a sbližování kultur.
Mezinárodní situace na přelomu 19. a 20. století
Možné dopady strategie Evropa 2020 na malé na malé a střední podniky Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Praha Strategie EVROPA 2020 Nové.
ANTISEMITISMUS A NACIONALISMUS
Světová hospodářská krize
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Jméno autora VMPavlína Gärtnerová Datum vytvoření VM září 2011 Ročník použití VM 9. ročník Vzdělávací oblast/obordějepis Anotace VM Opakování - Powerpoint.
Franklin Roosevelt New Deal
Světová hospodářská krize
Velká hospodářská krize
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Cyklické krize z nadvýroby Dějepis a občanská výchova Milan Šimek.
Krizová spirála – „černý pátek“ – pokles ceny akcií -chudnou bohatí akcionáři – příčina – nadvýroba – řešení? omezit výrobu – důsledek – propouštění.
9. ročník Novověk, moderní dějiny
Teorie státu - pokračování
Makroekonomie Základní východiska zkoumání. O co se snaží makroekonomická teorie? Cílem makroekonomické teorie je v podstatě –Popsat a teoreticky vysvětlit.
Konec prosperity, 1929 začíná hospodářská krize
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
SVĚTOVÁ HOSPODÁŘSK Á KRIZE SVĚTOVÁ.
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
VY_32_INOVACE_2D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Hospodářský a sociální vývoj v ČSR
Česká literatura mezi válkami
Světová hospodářská krize
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Anna Zabranská ČísloVY_62_INOVACE_6021 NázevSvětová hospodářská krize Téma hodinyHospodářství mezi.
Zpomalení růstu na Západě a souvislosti s vývojem ČR Pavel Kohout Property Index, Partners for Life.
Instituce, nositelé a nástroje hospodářské politiky
2. téma: Zákl. teoretické směry sociologie
Mezinárodní vztahy v předvečer 1. světové války
EKONOMIKA BURZY II Ing. Renata Slaná
USA, hospodářská krize Petr Machala.
Trendy ve fyzikálním vzdělávání na základních školách a na gymnáziu Josef Janás Katedra fyziky PdF MU [ Současné trendy našeho základního a středního školství.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Anna Zabranská ČísloVY_62_INOVACE_6021 NázevSvětová hospodářská krize Téma hodinyHospodářství mezi.
Světová hospodářská krize Název sady materiálů: Dějepis pro 9. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_9_2812_Světová_hospodářská_krize Autor: Mgr. Kočíř.
INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ – INVESTICE DO BUDOUCNOSTI PaedDr. LUDVÍK ZIMČÍK, ředitel ZŠ A MŠ BŘEZOVÁ (ŠKOLA NA KONCI SVĚTA)
Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa V roce 2008 začíná světová finanční a hospodářská krize. SVĚTOVÁ HOSPODÁŘSKÁ.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc. Michael RADIMERSKÝ Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_5_ KONTROLNÍ PĚTIMINUTOVKA Č. 5 Číslo projektu:
Příčiny a důsledky hypoteční krize. Finanční krize – příčiny; hypoteční krize pád nadhodnocených akcií internetových firem většina společností.
Světová hospodářská krize
Léta krize v ČSR. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Léta krize v ČSR.
Světová hospodářská krize. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Světová.
VY_32_INOVACE_02A_Velká hospodářská krize - východiska Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor.
Světová hospodářská krize
SVĚTOVÁ HOSPODÁŘSKÁ KRIZE
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Zabranská Číslo
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
ČESKOSLOVENSKO 30. LÉTA 20. STOLETÍ
SSSR mezi světovými válkami
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oborů Technické lyceum,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Základní škola Čelákovice
SVĚTOVÁ HOSPODÁŘSKÁ KRIZE ( )
Velká hospodářská krize
GLOBALIZACE.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Světová hospodářská krize
AUTOR: Kateřina Křížová
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Výkyvy světového trhu v časové ose
VY_32_INOVACE_02B_Velká hospodářská krize - východiska
Transkript prezentace:

Světová hospodářská krize Mgr. Regina Hackenbergová

Materiál je v souladu s ŠVP ZŠ Vrbno pod Pradědem Cíl: seznámit žáky se základními důvody celosvětové hospodářské krize v meziválečném období Očekávané výstupy: žák zná souvislosti mezi jednotlivými válkami a celosvětovou krizi, rozumí situaci v jednotlivých státech a chápe důvody růstu vlivu extremistických skupin Klíčové kompetence: k učení, sociální a personální, občanské

Světová hospodářská krize

V jakých letech dosahuje hospodářství největšího rozmachu? 1926 - 1929

čtvrtek 24. 10. 19__ – „černý _________“ – zhroucení akcií na ____________ burze ↓ počátek nejdelší a nejhlubší hospodářské krize v moderních dějinách 29 newyorské

Křivka hospodářské úrovně

Hlavní příčina celosvětové krize: Finanční krize v USA (dramatický pokles cen akcií na burze) – ta se díky vzájemnému obchodu rychle rozšířila do celého světa (lepší situace byla snad jen ve Velké Británii, Řecku, Španělsku, ...)

Život ve špatných podmínkách Pokles výroby Nezaměst-nanost Život ve špatných podmínkách Stávky, sociální nepokoje a bouře Finanční krize

Kdo byl autorem? Řešení krize Program na řešení krize NEW DEAL Oživení ekonomiky pomocí státních zásahů Omezení nadbytečné výroby, snížit ceny dolaru pro zvýšení amerického vývozu ↓ Ekonomika se začala zlepšovat až v polovině 30. let špatně správně špatně Kdo byl autorem? Adolf Hilter Franklin Roosvelt Stalin

Co to jsou extremistická hnutí? Situace v Evropě Krize zde měla vážnější důsledky – posílila extremistická hnutí, vůdci slibovali vyřešení krize naráz a provždy tím, že namísto demokratického systému zavedou pevný režim. Co to jsou extremistická hnutí?

Extremistická hnutí hnutí či skupiny, které jsou mimo hlavní (střední) proud společnosti porušují či neuznávají etické, právní či jiné společenské standardy bývají spojeny s rasovou, národnostní, náboženskou, třídní nebo jinou sociální nenávistí

Použité zdroje: Galerie clipart MS PowerPoint 2010