Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Advertisements

Hrátky s elektřinou Vypracovala: Anna Doležalová Datum:
ENERGETICKÉ SUROVINY - ELEKTRÁRNY
Člověk a energie Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ELEKTRÁRNY Denisa Gabrišková 8.A.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
HOSPODÁŘSTVÍ U: s. 52 – 53 Použitá literatura: Chalupa, P.: Světový oceán. Evropa. Práce, Praha 1999.ISBN INDUSTRIALIZACE = přeměna země.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.71 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
BRAZÍLIE.
ČESKÁ REPUBLIKA – ENERGETIKA
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
NázevVýroba elektřiny Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník Tematická oblast Sociální prostředí AnotacePrezentace na téma výroby elektřiny, obsahuje otázky.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
ALTERNATIVNÍ ZDROJE ENERGIE
PŘÍRODNÍ ZDROJE A ENERGIE Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ AKADEMIE, 17. listopadu.
Elektrická energie V současnosti nejvíce strojů a nástrojů pohání elektrická energie. Získává se přeměnou jiného druhu energie. Základem pro její výrobu.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ZDROJE ENERGIE Chemie 9. ročník
Sekundární sektor Průmyslová výroba.
Energetika.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Jsou zásoby přírodních zdrojů na Zemi omezené?
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_352
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_251_Průmyslová odvětví AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.28 Téma: Zeměpis - ČR Číslo.
Zdroje energie v ČR a koncepce energetiky do budoucnosti Vypracoval: Michal Zelenský.
Přírodní zdroje Česka Anotace
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ENERGETIKA A TĚŽKÝ PRŮMYSL
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Odvětví průmyslu Česka
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Zásoby surovin Řešení pro budoucnost A. Rybárová 4.A.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Těžký průmysl Energetika.
Autor – Vlastimil Knotek Závěrečná práce.  Elektrická energie je schopnost elektromagnetického pole konat elektrickou práci. Čím větší energii má elektromagnetické.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_05_32_ČLOVĚK A ENERGIE. Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové, opakovací učivo Autor: Mgr. Martin Palát Jazyk: Čeština.
Energetický průmysl. Co to je? Energetika je průmyslové odvětví, které se zabývá získáváním, přeměnou a distribucí(rozdělování) všech forem energie Jedná.
Jaderná zařízení a jejich dopad na okolní prostředí
Sekundární sektor Průmyslová výroba.
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST BIOLOGIE A EKOLOGIE - PRŮŘEZOVÉ TÉMA
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk Lecián Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Transkript prezentace:

Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

Energetika Zeměpis – 9. ročník Mgr. Robert Soukup ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

Energetika Elektrická energie je pro chod naší společnosti nepostradatelná. V dnešní době ji považujeme za samozřejmost. Elektrická energie je pro chod naší společnosti nepostradatelná. V dnešní době ji považujeme za samozřejmost. Nejvíce vyrobené el. energie mají nejvyspělejší státy (USA, Japonsko). Nejvíce vyrobené el. energie mají nejvyspělejší státy (USA, Japonsko). Výroba elektřiny je finančně velmi náročná a značně poškozuje životní prostředí. Výroba elektřiny je finančně velmi náročná a značně poškozuje životní prostředí. Do začátku 19. století užívali lidé převážně obnovitelných zdrojů paliv a energie (biomasa, práce zvířat, lidí, voda, vítr, sluneční záření). Posun od obnovitelných k neobnovitelným zdrojům je výsledek průmyslové revoluce a vědeckotechnického rozvoje v 19. a 20. století. Do začátku 19. století užívali lidé převážně obnovitelných zdrojů paliv a energie (biomasa, práce zvířat, lidí, voda, vítr, sluneční záření). Posun od obnovitelných k neobnovitelným zdrojům je výsledek průmyslové revoluce a vědeckotechnického rozvoje v 19. a 20. století. ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

Obnovitelné energetické zdroje Neobnovitelné energetické zdroje ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

Energetika Energetické zdroje: Energetické zdroje: - Neobnovitelné - fosilní paliva: černé uhlí, hnědé uhlí, lignid, ropa, zemní plyn - uran - Obnovitelné - vodní energie - biomasa - větrná - sluneční - geotermální energie ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

Typy elektráren: 1)tepelné (62 %) 1)tepelné (62 %) - spalování fosilních paliv (černé a hnědé uhlí, ropa, zemní plyn) - nevýhoda: značné znečišťování ovzduší - ve světě: uhlí (Čína, Rusko, Austrálie, Polsko), ropa (Perský záliv, USA) 2)vodní (20 %) 2)vodní (20 %) - přehrady na vodních tocích - nevýhoda: malý výkon, zanášení přehrad - ve světě: Norsko, Brazílie, Rakousko, v Číně je největší ( MW) 3)jaderné (18 %) 3)jaderné (18 %) - štěpení uranu, plutonia - nevýhoda: riziko katastrofy, skladování vyhořelého paliva, jsou drahé - ve světě: Francie, Belgie, Litva 4)další jsou: 4)další jsou: - geotermální (Island) - sluneční - větrné - přílivové - spalování biomasy ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

přílivová Poznej správný typ elektrárny jaderná geotermální

ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana sluneční větrnávodní tepelná Poznej správný typ elektrárny

ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Co víš o vodní elektrárně Dlouhé Stráně? Čím je zajímavá?

ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Největší vodní elektrárna na světě – Tři soutěsky. Její výkon činí MW (což stejně jako 9 Temelínů). Přehrada se nachází v Číně na její největší řece Jang-c'-tiang a v provozu je od roku Druhá největší vodní elektrárna světa Itaipú se nachází na řece Paraná mezi státy Brazílie a Paraguay. Její výkon je MW a zprovozněna byla již roku 1984.

Zdroje obrázků: ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana