Klasifikace hydroxyderivátů Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výpočty z rovnic II. CH-4 Chemické reakce a děje DUM č. 6
Advertisements

Obsazování orbitalů CH-1 Obecná chemie, DUM č. 8 Mgr. Radovan Sloup
Metabolismus I. CH- 4 Chemické reakce a děje , DUM č. 10
Reakce organické chemie
Chemie kyslíku CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 8 Mgr. Radovan Sloup
REAKCE VÝROBY ŽELEZA CH-4 Chemické reakce a děje, DUM č. 3
Digitální učební materiál
Galvanické články CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 15
Vlastnosti lipidů CH-4 Chemické reakce a děje, DUM č. 15
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 11 Prima – kvarta osmiletého studia
Dusíkaté deriváty, opakování
ISOPRENOIDY CH-2 Organická chemie, DUM č. 19 Mgr. Radovan Sloup
ISOPRENOIDY II. CH-2 Organická chemie, DUM č. 20 Mgr. Radovan Sloup
Sacharidy opakování CH-2 Organická chemie, DUM č. 9 Mgr. Radovan Sloup
Prvky symbolika Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-1 Anorgaická.
Reakce anorganické Chemie I
Elektronová konfigurace
Excitovaný stav CH-1 Obecná chemie, DUM č. 11 Mgr. Radovan Sloup
Kvantová čísla CH-1 Obecná chemie, DUM č. 7 Mgr. Radovan Sloup
Zkrácený elektronový zápis
Řada napětí kovů, zákonitosti reakcí
Halogenderiváty Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-2 Organická.
Výpočty z rovnic I. Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-4 Chemické.
Radioaktivita CH-1 Obecná chemie, DUM č. 13 Mgr. Radovan Sloup
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2012/2013 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Stavba atomu CH-1 Obecná chemie, DUM č. 3 Mgr. Radovan Sloup
Vzorce organických sloučenin
Kyslík, sloučeniny CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 9
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Reakce arenů CH- 4 Chemické reakce a děje , DUM č. 14
Alkalické kovy CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 2 Mgr. Radovan Sloup
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Reakce alkynů CH- 4 Chemické reakce a děje , DUM č. 12
Deriváty karboxylových kyselin Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Aminy, klasifikace a názvosloví
Reakce anorganické chemie II.
Chemie dusíku CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 6 Mgr. Radovan Sloup
Lipidy Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-2 Organická chemie,
Kyslíkaté deriváty uhlovodíků: Hydroxyderiváty - Alkoholy
Hydroxyderiváty CH-2 Organická chemie, DUM č. 2 Mgr. Radovan Sloup
Klasifikace karboxylových kyselin Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání.
Dopočítávání rovnic II.
Aminy, vznik, vlastnosti
Metabolismus III. Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH- 4 Chemické.
Aldehydy názvosloví CH-2 Organická chemie, DUM č. 6 Mgr. Radovan Sloup
alkalických zemin - cvičení
Makromolekulární látky Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-1 Obecná.
REAKCE CHEMIE ŽELEZA CH-4 Chemické reakce a děje, DUM č. 5
Elektrochemie, úvod Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-1 Obecná.
Metabolismus cvičení Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH- 4 Chemické.
Karboxylové kyseliny, vznik a chemické vlastnosti
Dopočítávání rovnic I. Mgr. Radovan Sloup
Kyslíkaté deriváty uhlovodíků Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Názvosloví oxidů a sulfidů CH-1 Obecná chemie, DUM č. 1
ALKOHOLY I. charakteristika, názvosloví, rozdělení
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II Mgr. Luboš Káňa Gymnázium Sušice kvinta osmiletého studia a první.
Karboxylové kyseliny názvosloví
Chemická vazba, elektronová konfigurace
Elektrochemie, články CH-1 Obecná chemie, DUM č. 18 Mgr. Radovan Sloup
Acidobazické reakce CH-4 Chemické reakce a děje, DUM č. 9
Řada napětí kovů Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-3 Anorganická.
OPAKOVÁNÍ CHEMIE PRVKŮ BLOKU p CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 12
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_151.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Věcné učení Hodiny, určování času
Reakce alkanů CH- 4 Chemické reakce a děje , DUM č. 8
Karboxylové kyseliny, vznik a chemické vlastnosti
Transkript prezentace:

Klasifikace hydroxyderivátů Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-2 Organická chemie, DUM č. 4 třetí ročník čtyřletého studia

Kolik bylo na předchozí straně alkoholů? 6

H │ H — C — OH │ H H H H │ │ │ H — C — C — C — H │ │ │ H OH H Klasifikace hydroxyderivátů H CH 3 H │ │ │ H — C — C — C — H │ │ │ H OH H OH vázána na alifatický zbytek = alkoholy OH OH vázána přímo na aromatický zbytek = fenoly

Klasifikace hydroxyderivátů OH CH 2 OH fenoly alkohol!!!

H │ H — C — OH │ H H H H │ │ │ H — C — C — C — H │ │ │ H OH H Klasifikace hydroxyderivátů H CH 3 H │ │ │ H — C — C — C — H │ │ │ H OH H primární sekundárníterciární

H │ H — C — OH │ H H H │ H — C — C — H │ OH OH Klasifikace hydroxyderivátů H H H │ │ │ H — C — C — C — H │ │ │ OH OH OH jednosytný dvojsytný trojsytný OH

H H │ H — C — C — H │ OH H Klasifikace hydroxyderivátů H H │ C = C │ H OH nasycenýnenasycený !nenasycené alkoholy jsou nestabilní v případě, že násobná vazba sousedí s OH skupinou - přesmyk!

Klasifikace hydroxyderivátů napiš vzorce těchto hydroxyderivátů a správně je zařaď:

Klasifikace hydroxyderivátů napiš vzorce těchto derivátů a správně je zařaď, řešení: H H H │ │ │ H — C — C — C — OH │ │ │ H H H primární nasycený jednosytný

Klasifikace hydroxyderivátů napiš vzorce těchto derivátů a správně je zařaď, řešení: H H H │ │ │ H — C — C — C — H │ │ │ OH OH OH nasycený trojsytný

Klasifikace hydroxyderivátů napiš vzorce těchto derivátů a správně je zařaď, řešení: H H │ H — C — C — H │ OH OH primární nasycený dvojsytný

Klasifikace hydroxyderivátů napiš vzorce těchto derivátů a správně je zařaď, řešení: H H H │ │ │ H — C — C — C — H │ │ │ H OH H sekundární nasycený jednosytný

KLASIFIKACE HYDROXYDERIVÁTŮ Vytvořeno v rámci projektu Gymnázium Sušice - Brána vzdělávání II Autor: Mgr. Radovan Sloup, Gymnázium Sušice Předmět: Chemie (organická chemie) Třída: třetí ročník čtyřletého studia Označení: VY_32_INOVACE_Ch-2_04 Vytvořeno: Anotace a metodické poznámky Prezentace slouží k prohloubení znalostí o klasifikaci hydroxyderivátů a opakování. V úvodním slidu je postřehové cvičení. Nechte jej jen tak mimochodem asi dvě minuty nastavené a pak přepněte na otázku. Žáci by si měli vybavit co nejvíce modelů. Zdůrazněte rozdíl mezi fenolem a alkoholem, popište a vysvětlete na příkladech primární, sekundární, terciární, jednosytný a vícesytný, nasycený i nenasycený alkohol. Předpokladem zadání cvičení v této prezentaci je předchozí práce žáků s učebnicí. Vzorce alkoholů nemusejí být jen strukturní, lze uznat i vzorce racionální. Molekulové vzorce jsou v tomto případě nevhodné. Použité materiály: Honza, J.; Mareček, A.; Chemie pro čtyřletá gymnázia (3.díl). Olomouc: DaTaPrint, 2000;ISBN obrázky jsou dílem autora prezentace Vše je vytvořeno pomocí nástrojů Power Point 2003, Word (WordArt) 2003, Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.