Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím ICT Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Autor: PhDr. Ing. Stanislav Hamerský Tematická oblast: Biochemie Název DUMu: Peptidy Kód: VY_32_INOVACE_CH.2.10 Datum: Cílová skupina: Žáci středních škol Klíčová slova:Peptidy, aminokyseliny, peptidická vazba Anotace: Tato prezentace slouží k procvičení učiva o peptidech. Do výuky je vhodné ji zařadit v rámci opakování probraného učiva.
1.Vyberte správnou možnost: Vznik peptidické vazby je doprovázen vznikem: a) alkoholu b) amoniaku c) vody d) primárního aminu Peptidická vazba vzniká při reakci: a) esterifikační b) hydrolytické c) kondenzační d) hydrogenační
Správné řešení: Vznik peptidické vazby je doprovázen vznikem: a) alkoholu b) amoniaku c) vody d) primárního aminu Peptidická vazba vzniká při reakci: a) esterifikační b) hydrolytické c) kondenzační d) hydrogenační
2.Napište chemické vzorce dipeptidů: a) tyrosylfenyalanin b) alanylhistidin c) methionylserin
Správné řešení: a) b) c)
3.Pojmenujte:
Správné řešení: arginylmethionylglutamin (arg-met-gln)
4.Která z látek nepatří mezi peptidy? a)insulin b)kortisol c)oxytocin d)antidiuretický hormon e)penicilin
Správné řešení: a)insulin b)kortisol (jedná se o steroidní lipid) c)oxytocin d)antidiuretický hormon e)penicilin
Tento digitální učební materiál byl vytvořen pomocí software: 1.Microsoft Ofiice ACD ChemSketch (Freeware) Použitý zdroj: VODRÁŽKA, Zdeněk. Biochemie. 2. oprav. vyd. Praha: Academia, 2002, Přer. str. ISBN Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.