program environmentální výchovy v Ústeckém a Karlovarském kraji

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

PKML.
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
ZELENÝ KOMPAS VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ DOVEDNOSTÍ ŠETRNÝCH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ.
Města ČR – orientace na mapě
na EDUCE – Střední odborné škole, s.r.o.
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Jihomoravském kraji
Projekt R E G I O N program environmentální výchovy v Ústeckém a Karlovarském kraji CZ.1.07/1.1.00/ Příjemce: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
 motivace žáků studovat tyto obory na středních školách  podpora řemeslné zručnosti dětí.
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Personální managament
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
Projekty Olomouckého kraje a jeho příspěvkových organizací
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Dynamické rozvozní úlohy
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Program 9:00 – 9:15Úvod (J. Bachoříková) 9:15 – 10:15Veřejné zakázky – nejčastější chyby (J. Zapletal) 10:15 – 10:30Veřejné zakázky – přehled jednotlivých.
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B14 Příkazový řádek: obsah souborů PŘÍKLADY AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková kategorie3.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Animace Demo Animace - Úvodní animace 1. celé najednou.
„Přírodní vědy moderně a interaktivně“ „Natural Sciences in Modern and Interactive Way“ Město Orlová.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Zábavná matematika.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Vlastnosti sčítání a odčítání
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Únorové počítání.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Rozvojový plán statutárního města České Budějovice v oblasti sociálních služeb na období Ing. Martina Kučerová.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Lounky PRO Vratimov, o.s. ( 1 Charitativní sbírka Lounky 06/2013.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
PŘÍLOHY MONITOTROVACÍ ZPRÁVY Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem ČR.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
Úkoly nejen pro holky.
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
END 1.Přítelem 2.Druhem 3.Milencem 4.Bratrem 5.Otcem 6.Učitelem 7.Vychovatelem 8.Kuchařem 9.Elektrikářem 10.Instalatérem 11.Mechanikem 12.Návrhářem 13.Stylistou.
Přednost početních operací
Nejprve provedeme výpočet v závorce
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
PROJEKT R E G I O N PROGRAM ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVY V ÚSTECKÉM A KARLOVARSKÉM KRAJI CZ.1.07/1.1.00/
Krajský akční plán vzdělávání 1 ÚK
Transkript prezentace:

program environmentální výchovy v Ústeckém a Karlovarském kraji R E G I O N program environmentální výchovy v Ústeckém a Karlovarském kraji CZ.1.07/1.1.00/08.0036

R E G I O N program environmentální výchovy v Ústeckém a Karlovarském kraji CZ.1.07/1.1.00/08.0036 Projekt na 30 měsíců, již šest měsíců uběhlo V dubnu k datu 31. 3. 2010 odevzdána monitorovací zpráva, zatím bez odezvy Komunikace s MŠMT Partneři mohou být spolupracující školy Tvůrci učebnic – autorské honoráře Nákup speciálního spotřebního materiálu Jak jsou uzavřeny pracovní smlouvy na jednotlivé pozice – slovo partnerům

R E G I O N ekonomické záležitosti Finanční toky - metodika Osobní náklady (autorská smlouva x DPČ x dodatek pracovní smlouvy, výplata na základě výkazu – kopie smlouvy a výkazy do MZ, výpis z projekt účtu, čestné prohlášení, schvaluje partner, představiteli partnera manažerka) Cestovné (cesťák + zpráva z cesty, schválí partner, kopie do MZ) Spotřební materiál – přes dodavatele UJEP – objednání na www.lento.cz Bankovní poplatky – jen výpisem z účtu Nákup zařízení – centrálně UJEP, přes VŘ, pak podobně jako u spotřebního materiálu Telefony – nutno dokládat podrobný výpis

R E G I O N monitorovací zpráva Do 10. 7. 2010 poslat: Zpráva o realizaci klíčových aktivit iva.wedlichova@ujep.cz Čestné prohlášení - mzdy zaměstnanci Výkazy Blanka Jaegerová, katedra psychologie, PF UJEP, Hoření 13, 400 96 Ústí nad Labem Tvůrci exkurze Tvůrci učebnice Přílohy MZ Jana.Janakova@ujep.cz Soupiska účetních dokladů Přehled čerpání partnera Přehled mzdových výdajů – odborní zaměstnaci – po jednotlivých měsících Přehled cestovních výdajů

Aktivita 1 - tvorba – ekostezky a ekokoutky Stav řešení aktivity – HC Soubor námětů a příkladů Partneři zařazeni – domluva s B. Helešicem a M. Žateckou Střední školy zařazené do projektu Střední odborná škola, Litvínov – Hamr Gymnázium T.G.M. Litvínov SOŠ pro ochranu a obnovu životního prostředí – Schola Humanitas Litvínov Střední škola obchodu a služeb, Ústí nad Labem, Keplerova 7, příspěvková organizace Střední lesnická škola a střední odborná škola sociální Šluknov GSOŠ Klášterec nad Ohří Gymnázium Roudnice nad Labem Soukromé střední odborné učiliště INDUSTRIA, s.r.o. Litoměřice Gymnázium Duchcov, Masarykova 12, p.o. Střední škola zemědělská a ekologická Žatec Střední průmyslová škola strojní a dopravní, Děčín Střední škola diplomacie a veřejné správy s.r.o. Střední odborná škola pedagogická, gymnázuim a vyšší odborná škola SOŠ a SOU Nejdek, Husova 600

základní školy zařazené do projektu Základní škola, Most, Svážná 2342, příspěvková organizace Základní škola, Most, Okružní 1235, příspěvková organizace Základní škola a Mateřská škola Litvínov, Ruská 2059 Základní škola Meziboří Sportovní soukromá základní škola s.r.o. 7. Základní škola Jakuba Arbese ZUŠ Moskevská 13, Most, příspěvková organizace Základní škola a Mateřská škola Braňany Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace Základní škola speciální a Mateřská škola, Ústí nad Labem, Pod Parkem 2788, příspěvková organizace ZŠ Anežky České, Ústí nad Labem  ZŠ J. Vohradského Šluknov  ZŠ Karla IV., Ústí nad Labem ZŠ Ústí nad Labem, Hluboká 150 ZŠ a MŠ Tisá Základní a mateřská škola Povrly

 Základní škola a Mateřská škola Nové Sedlo, okres Louny, příspěvková organizace Základní škola Měcholupy  Základní škola Rudolfa Koblice, Kadaň  Základní škola Údlice  ZŠ A. Sochora Duchcov ZŠ s RVCJ Metelkovo náměstí 968, Teplice Masarykova ZŠ a MŠ Krupka ZŠ Dr. Miroslava Tyrše Děčín II  Dům dětí a mládeže Ústí nad Labem  Základní škola a Mateřská škola Žalany ZŠ Marie Curie-Sklodowské a MŠ Jáchymov, Husova 992 ZŠ Nejdek, Karlovarská 1189 ZŠ Dukelských hrdinů, Moskevská 25, Karlovy Vary  ZŠ a MŠ Regionu Sadov, Sadov 32 ZŠ Rotava, Nová Plzeň 673 ZŠ Františkovy Lázně, Česká 39/1 ZŠ a MŠ Plesná, Školní 254 ZŠ Hranice, Husova 414  ZŠ praktická Bochov, Okružní 367,  ZŠ Sokolov, Běžecká, Běžecká 2055, 356 01 Sokolov

Aktivita 1 – tvorba exkurzí – témata/autoři Přírodní ekosystém – Zš a Mš Povrly Odpady – DDM UL Voda – Zš a Mš Povrly 1 volné téma – Českosaské Švýcarsko – DDM UL Doprava - Zš a Mš Povrly Zemědělství a lesnictví - PCUL - S. Štýs Kulturní krajina – PCUL – S. Štýs Přeměna krajiny a rekultivace – PCUL – V. Kořen Sídla – PCUL - S. Štýs Ochrana krajiny a památek – PCUL - KV Ovzduší – Schola Humanitas Ochrana rostlin a živočichů – PCUL – KV Průmysl a těžba – Schola Humanitas Ústecko – DDM UL Půda – PCUL – V. Kořen Karlovarsko – PCUL KV Přírodní zdroje - PCUL – V. Kořen Mostecko – Schola Humanitas Jaký je záměr? Jak jsme daleko? Co potřebujeme?

Aktivita 1 – tvorba vzdělávacího kurzu pro učitele Bude vytvářen v součinnosti se vznikajícími exkurzemi

Aktivita 2 – pilotní realizace, ověření a korekce vzdělávacích aktivit Kdy je možno vyjet na první exkurze ? Je reálný podzim 2010 - jaro 2011 či lépe jaro 2011 – podzim 2011 ? K jakému termínu směrovat zahájení kurzu pro učitele?

Aktivita 3 - tvorba interaktivních učebnic Voda ZŠ POVRLY – JAROSLAVA NAJMONOVÁ Ovzduší - pan NEPRAŠ Půda - ROMAN KROUFEK Přírodní ekosystémy - JAN ŠAMATA Přírodní zdroje, průmysl a těžba SCHOLA HUMANITAS – MICHAL TARANT Zemědělství a lesnictví - ROMAN KROUFEK Doprava DDM – JAN EICHLER Odpady - pan HLÁVKA Kulturní krajina, sídla - JAN ŠAMATA Přeměna krajiny a rekultivace pan NEPRAŠ Ochrana krajiny a památek, Ochrana rostlin a živočichů PCKV – JAN ŠAMATA Jak jsme daleko? Co potřebujeme? Koho potřebujeme z expertního týmu?

Aktivita 3 – tvorba dalších materiálů Metodika budování a provozování ekostezek a ekokoutků Metodika environmentální výchovy v terénu Ekologické exkurze v Ústeckém a Karlovarském kraji

Aktivita 4 - vytváření vzdělávacího webu Zřízena a zaplacena doména www.enviregoin.cz Odkazy na stránky partnerů a opačně Zadat na stránky přes Blanku Jaegerovou (bjaeger@seznam.cz)

R E G I O N - závěry, úkoly Úkoly: !!! vždy do 5. v měsíci elektronicky výkazy práce !!! vždy do 15. v měsíci poštou výkazy práce Věcné a ekonomické podklady pro MZ1 – do 10.7.2010 První verze exkurzí – do 15. 9. 2010 První verze témat učebnic – do 15. 9. 2010 Termín další schůzky : 22. 9. 2010 v 11.00h Schola Humanitas - Litvínov

DĚKUJEME ZA POZORNOST