Mocniny a Odmocniny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MOCNINY s přirozeným exponentem
Advertisements

Logaritmus Podmínky používání prezentace © RNDr. Jiří Kocourek 2013
DESETINNÁ ČÍSLA.
Interpretovaná Matematika
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená.
Obvod a obsah rovnoběžníků
Vzorce na umocnění.
Algebraické výrazy – početní operace
9 CELÁ ČÍSLA
Mnohočleny a algebraické výrazy
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.01 Druhá mocnina
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Druhá mocnina a odmocnina
Dělitelnost přirozených čísel
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
OBSAHY ROVINNÝCH ÚTVARŮ
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
PYTHAGOROVA VĚTA příklady
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Vlastnosti čtyřúhelníků v příkladech
Zábavná matematika.
Název Číselné výrazy Předmět, ročník
* Poměr – příklady Matematika – 7. ročník *
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
86.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 8
19_Obvody a obsahy rovinných obrazců
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
ProcvičujemenásobilkuProcvičujemenásobilku Klikni na libovolné číslo, objeví se.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Počítáme s celými čísly
Únorové počítání.
Procvičování vzorce.
Poměr.
Základní škola Ostrava – Hrabová Microsoft Office PowerPoint 2003
Logaritmus vlastnosti logaritmů dekadický a přirozený logaritmus
Druhá mocnina rozdílu (a – b)2.
Celá čísla Dělení.
VY_42_INOVACE_102_DRUHÁ MOCNINA Jméno autora VMIng. Miroslava Lačná Datum vytvoření VMsrpen 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Jednotky obsahu km2 ha a m2 dm2 cm2 mm2.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Mocniny s přirozeným mocnitelem
Přednost početních operací
ČÍSELNÉ VÝRAZY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Celá čísla Násobení.
MOCNINY s přirozeným exponentem
Obsah obdélníku a čtverce, jednotky obsahu. Za předpokladu použití psacích a rýsovacích potřeb.
* Druhá odmocnina Matematika – 8. ročník *
* Druhá mocnina Matematika – 8. ročník *
* Třetí odmocnina Matematika – 8. ročník *
* Třetí mocnina Matematika – 8. ročník *
* Číselné výrazy Matematika – 8. ročník *
Druhá mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
MOCNINY.
Faktoriál. V matematice je faktoriál č ísla n č íslo, rovnématematice sou č inu všech kladných celých č ísel menších nebokladnýchcelých č ísel rovných.
Mocniny - úvod Mgr. Jiřina Sirková.
Odmocniny Mgr. Jiřina Sirková.
ČÍSELNÉ VÝRAZY = výrazy, v nichž se vyskytují pouze čísla a početní operace mezi nimi. Hodnotu číselného výrazu určíme, provedeme-li všechny početní.
2.4 Odmocniny Mgr. Petra Toboříková.
Transkript prezentace:

Mocniny a Odmocniny

Mocniny Zjednodušují zápis násobení. Neučí nás tedy nic nového, ale naučí nás se neupsat.

Přesněji Součin 2.2.2.2.2.2 napíšeme zkráceně 26 čili 26=2.2.2.2.2.2

Obecně Nechť a je jakékoliv celé číslo, n je jakékoliv kladné celé číslo. Pak zápisem an rozumíme zápis a.a.a.a.a.a…… v němž se číslo a vyskytuje n-krát.

22 čteme DVĚ NA DRUHOU 25 čteme DVĚ NA PÁTOU 47 čteme ČTYŘI NA SEDMOU atakdáleatakdále….. OBECNĚ an čteme a na n-tou

Příklady 33 = 3.3.3 = 27 45 = 4.4.4.4.4 = 1024 (-7)4 = (-7).(-7).(-7).(-7) = 2401 106 = 10.10.10.10.10.10 = 1000000 (-8)2 = (-8).(-8) = 64

33 = a) 9 b) 12 c) 27 43 = a) 12 b) 16 c) 64 (-7)2 = a) 49 b) (-49) c) (-14) 103 = a) 100 b) 1000 c) 10000 (-8)2 = a) 64 b) 16 c) (-16)

Odmocniny Odmocňování je opačná operace k umocňování. Hledáme-li odmocninu ze známého čísla, pak hledáme takové číslo, které musíme umocnit, abychom získali toto číslo.

Takto: 52 = 5.5 = 25 25 = 5 32 = 3.3 = 9 9 = 3 42 = 4.4 = 16 16 = 4 Na další příklady jistě přijdete sami.

Známe-li obsah, můžeme vypočítat délku jeho strany použitím odmocniny. Obsah čtverce vypočítáme jako součin délek jeho stran. Čtverec má obě strany stejně dlouhé, proto násobíme délku samu sebou. S = a.a = a2 Známe-li obsah, můžeme vypočítat délku jeho strany použitím odmocniny. Příklad S = 36cm2 a = 36 = 6 Strana čtverce má délku 6cm.

Zkuste to sami. = 64 = 121 = 81 = 100 = 9 a) 12 10 a) 9 50 b) 7 b) 6 c) 6 c) 8 c) 9 c) 7 c) 20

Už je vám to jasné? Konec Nebo v tom stále létáte?

Zkus to lépe. Odmocniny Mocniny

Nashledanou