Flat shapes - obvod geometrických útvarů - matematika Holasová Alena - ZŠ a MŠ Ostrava - Zábřeh, Kosmonautů 15 Metodické pokyny pro učitele Předmět:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co mám udělat, aby byl příklad po formální stránce správně?
Advertisements

ENEMIES OF THE LATE ROMAN EMPIRE - dějepis Radek Holcepl - EDUCAnet ČB Metodické pokyny pro učitele Předmět: dějepis Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A2.
15.1 Shapes Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk Autor: Zuzana Tonderová.
Převádění jednotek rychlosti - fyzika Chalupníková Rita - ZŠ Slatiňany Metodické pokyny pro učitele Předmět: fyzika Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A1.
Rozlišení rovinných útvarů a těles - matematika Jaroslava Broumová - ZŠ Školní Nové Město nad Metují, Metodické pokyny pro učitele Předmět:
NÁZEV ŠKOLY Gymnázium, Česká Lípa, Žitavská 2969, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU Digitalizace vzdělávání na.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_03_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
The map scale Mathematical Game 7th grade. Metodické pokyny  Autor: Mgr. Markéta Drobečková  Vytvořeno:  Určeno pro 7.ročník  Matematika.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_06_AJ3E Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Kompetence žáka – absolventa Ing. Dana Juchelková
Tasmánie – poslech, práce s textem. Anotace: Žáci si v prezentaci procvičí poslech a čtení, což je podpořeno vizuálně a sluchově. Žáci také pracují s textem.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Pravěkým umělcem - výtvarná výchova Martina Dostálová - ZŠ K
Míchání barev - výtvarná výchova Mgr. Milena Coufalová - ZŠ Sv
Matematika 8. ročník Mgr. Marcela Kubátová
29.1 Síť a povrch kolmého hranolu
Colour shapes Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace
Vikingové - dějepis Dana Buchartova - ZŠ Planá Valy Metodické pokyny pro učitele Předmět: dějepis Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A2 Rok: 2010.
5.1 Měření na centimetry a milimetry
Základní socioekonomické údaje o Spojených státech amerických (basic socioeconomic fact about The United States of America). - zeměpis Mgr. Ivo Dedek.
Zásady zdravé výživy - pestrá strava - pracovní výchova Mgr
Obvody a obsahy rovinných obrazců
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_AJ3E Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_05_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_AJ2V Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Jméno autora:Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_01_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Geometrical shapes - matematika Mgr. Jana Horáková - ZŠ Brno, Antonínská 3 Metodické pokyny pro učitele Předmět: matematika Jazyk: AJ Jazyková úroveň:
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_AJ3E Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Anotace Upevňování tvorby času v anglickém jazyce. Autor Mgr. Ladislava Cagášková Jazyk Angličtina Očekávaný výstup Žáci ovládají tvorbu času. Speciální.
Structures, tunnels - zeměpis Růžena Dryeová - ZŠ SNP HRADEC KRÁLOVÉ Metodické pokyny pro učitele Předmět: zeměpis Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A2 Rok: 2010.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_AJ3E Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Adverbs of frequency Název sady: Project 2 Číslo projektu:
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Obvod rovinných obrazců Pojmenuj geometrické tvary a urči kolik mají.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR:Lenka Hrnčířová VY_32_INOVACE_19_Konverzace v Aj 6. ročník_London Téma:London CZ.1.07/1.4.00/
Matematika pro stavební obory 12. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ To be - otázka Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu: VY_ 32_INOVACE_16_V_M_HŠ_.
Geometrické tvary Matematika a její aplikace (matematika pro 1., 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Geometrie Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
1. Najdi „černou ovci“ obdélník čtverec kosočtverec kružnice
Název projektu: Moderní škola Číslo klíčové aktivity: III/2 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Vráž, okres Beroun Autor: Zuzana Měchurová Název.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Shapes and colours Škola
Sčítání a odčítání do 10 Matematika a její aplikace (matematika pro 1., 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění.
(finanční gramotnost)
MY HOUSE - MY CASTLE Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 2
Výukový materiál VY_22_INOVACE_36_ Numbers. Part 2
Výukový materiál VY_22_INOVACE_30_ Numbers and shapes. Extension
2D SHAPES Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Radomíra Kučerová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Autor: Mgr. Eva Procházková
Obvody a obsahy – prověření 2
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_05_Školní potřeby
Obvody a obsahy 5. - určení z plánu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Mgr. Alena Mátlová The English dates VY_32_INOVACE_Aj.20 prosinec 2012
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_07_Domácí mazlíček
WH-QUESTIONS.
Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Flat shapes - obvod geometrických útvarů - matematika Holasová Alena - ZŠ a MŠ Ostrava - Zábřeh, Kosmonautů 15 Metodické pokyny pro učitele Předmět: matematika Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A1 Rok: 2010

Cíle aktivity Obsahové cíle: Žáci vypočítají obvod rovnoběžníku a trojúhelníku. Jazykové cíle: Žáci rozumí a aktivně používají základní terminologii: rectangel, square, triangle, angle, perimetr, side, long - length, wide - width, centimetre, millimetre, How long...? to measure. Žáci odborné vyrazy správně vyslovují a zapisují. k řešení problémů: žák samostatně řeší problémy a volí vhodné způsoby řešení k učení: žák operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly Pomůcky: Pracovní list, pravítko, tužka, interaktivní tabule (tabule)

Pracovní postup aktivity 1 Pracovní postup aktivity 1. Učitel napíše na tabuli anglické názvy útvarů, se kterými žáci budou pracovat - square, rectangle, triangle. Žáci odhadují významy. Společně vyvozují přiřazení na základě vlastní zkušenosti, např. triangle je hudební nástroj, jaký má tvar? Square je náměstí, jaký by to mohl být tvar? Lze kombinovat Aj a Čj. 2. Učitel rozdá pracovní listy. Žáci si dokreslí tvar nebo zapíší český význam vyvozených slov do listu. Žáci si přečtou definice útvarů a společně je vysvětlí nebo přeloží. Do textu si žáci zaznamenají význam tučně vytištěných slov side, angle. Slovo length je podstatné jméno ke slovu long, žáci odhadují význam tohoto slova, zapíší do textu. Učitel nakreslí na tabuli obdélník a názorně ukáže. Pak se zeptá na význam slova width a opět ukáže na obrázku. 3. Žáci si zopakují popisování stran útvarů, především u trojúhelníku. Žáci popíší strany útvarů v pracovním listu. 4. Žáci změří délky stran a zapíší do pracovního listu - úloha 1. Společná kontrola (How long is the side a?), pak žáci převedou na mm a zaokrouhlí. Učitel dbá na správné čtení zápisu desetinných čísel. 5. Učitel zopakuje vzorce pro výpočet obvodu, zapíše na tabuli a použije názorný příklad. 6. Žáci přečtou a přeloží/ vysvětlí difinici obvodu v angličtině, vyvodí význam slova perimeter a zapíší do pracovního listu. 7. Žáci vypočítají obvody zadaných útvarů - úlohy 2 a 3. Proběhne společná kontrola. 8. Žáci společně vymýšlí zadání dalších úkolů, např. What is the perimeter of your textbook? apod.

Použitá literatura, zdroje: P. Patilla Použitá literatura, zdroje: P. Patilla. Oxford first Maths dictionary, Oxford University Press, Oxford 2001 Rady / tipy z praxe: Je vhodné nechat žáky, aby matematické termíny vyvozovali z nákresů.

Pracovní postup pro žáky Předmět: matematika Název aktivity: Flat shapes - obvod geometrických útvarů Jazyk: AJ Instrukce žákům v cílovém jazyce: What can you see on the board? What are the names of the sides? Where is the length? Point at it. Where is the width? Point at it. Measure all the sides and write it down. How long is side "a" of the square in your worksheet? How long is side "b" of the rectangle? How many millimetres? How many centimetres? How long is side "c" of the triangle? What is the perimeter of the square/rectangle/triangle?