DÍTĚ PŘED NAROZENÍM.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Antikoncepce Jana fišerová EU-ICT-ČAZ-8-11.
Prenatální vývoj člověka
Biologie dítěte PhDr. Pavla Pikardová.
Fetální období.
ROZMNOŽOVACÍ SOUSTAVA ČLOVĚKA
Jana Fišerová EU- ICT-ČAZ-8-02
Oplodnění (početí) a nitroděložní vývoj
EU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Nemetová. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
SOUSTAVA ROZMNOŽOVACÍ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
SOUSTAVA ROZMNOŽOVACÍ
Vývoj jedince Vývoj → před narozením = nitroděložní (prenatální)
VÝVOJ JEDINCE.
Prenatální a perinatální období
Opakování - vývoj jedince
Vývin nového jedince Filip Bordovský.
Těhotenství, dětství a dospívání
Autor: Mgr. Kateřina Žáková Určení: Tercie
ANTIKONCEPCE.
PS muže a ženy Emma Pecháčková Prenatální vývoj
REPRODUKČNÍ SYSTÉM SCHÉMATA, OBRÁZKY.
Rozmnožovací sousta va Popis a funkce rozmnožovací soustavy
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Těhotenství (gravidita) 8. ročník
Zdraví matky a dítěte Těhotenství a kojení.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: červen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Rozmnožovací soustava
SOUSTAVA VYLUČOVACÍ Vylučovacím ústrojím savců jsou párové ledviny
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Ženská pohlavní soustava
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Rozmnožovací soustava
POHLAVNÍ SYSTÉM ŽENY.
Využití cytogenetických metod v reprodukční medicíně
Rozmnožovací soustava 5. ročník
LÁSKA ANO – DĚTI JEŠTĚ NE!
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Riskuj Lidské tělo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Monika Dudová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_P8_31 Sada DUMPřírodopis 8 Předmět Přírodopis Název materiáluAntikoncepce Anotace Žáci mají přehled o základních.
POHLAVNÍ ORGÁNY ŽENY.
Ženské pohlavní ústrojí
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
N ÁZEV ŠKOLY : ZŠ Š TĚTÍ, O STROVNÍ 300 A UTOR : M GR. Š TĚPÁNKA B ERANOVÁ D ATUM : Č LOVĚK A JEHO SVĚT, ČLOVĚK A JEHO ZDRAVÍ. N ÁZEV MATERIÁLU.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_17_PŘÍRODOPIS.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Biologie člověka pro 8. ročník Název materiálu VY_52_INOVACE_18_Porod Autor Mgr. Tereza Pasecká.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Bláhová Eva Název: VY_32_INOVACE_4A_16_Rozmnožovací soustava ženy Téma:
Ontogenetický vývoj. cílová skupina: střední školy anotace : charakteristické znaky prenatálního období klíčová slova : koncepce, morula, blastocysta.
Vývoj jedince Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_17_Vývoj jedince Téma: Přírodověda.
Těhotenství Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_14_Těhotenství Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
V ÝVOJ PLODU V DĚLOZE Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Novorozenecké období. Od narození – do 6. – 8. týdne Od narození – do 6. – 8. týdne Vývojový mezník na počátku období Vývojový mezník na počátku období.
VY_32_INOVACE_PŘČL.13 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
Pohlavní soustava - žena
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_33_01_rozmnožování člověka.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_12_PRENATÁLNÍ VÝVOJ JEDINCE.
Ovulační a menstruační systém
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Zdeněk Ogrodník NÁZEV: Rozmnožovací soustava - žena TÉMATICKÝ CELEK:
Kožní soustava.
Období lidského života
Pohlavní soustava ženy
Název: VY_52_INOVACE_PR_17 Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Transkript prezentace:

DÍTĚ PŘED NAROZENÍM

Dítě od oplození do porodu Prenatální vývoj Dítě od oplození do porodu

Prenatální období Trvá asi 280 dní (10 lunárních měsíců po 28 dnech) Začíná oplozením a končí porodem Většinu této doby je dítě v děloze

Prenatální období Dítě je uloženo v plodových obalech v plodové vodě (vhodné prostředí pro vývoj). Výměna látek (výživa, vylučování, dýchání) mezi krví dítěte a krví matky probíhá přes placentu. Krev matky a dítěte se však nemísí. (Cévy matky a dítěte jsou v placentě vedle sebe a látky se filtrují přes jejich tenkou stěnu. S placentou je dítě spojeno pupeční šňůrou.

Oplození

Oplození Spermie pronikne do vajíčka. Spojením jader vznikne nová buňka. Obsahuje všechny potřebné informace pro každý detail lidského vývoje - pohlaví dítěte, barvu vlasů a očí, výšku, odstín pleti, atd.

První měsíc

První měsíc Oplozené vajíčko se během zhruba 24 hodin rozdělí a další dělení potom následují v několika hodinových intervalech. Embryo, zatím jen malá skupina buněk, postupuje vejcovodem k děloze. Děložní sliznice je připravena na zahnízdění embrya. Embryo doputuje do dělohy ve stáří sedmi až osmi dní a v té době je tvoří asi sto buněk. Zde dojde k zahnízdění (nidaci) embrya.

První měsíc

První měsíc 20. den - základy mozku 21. den začíná fungovat srdce 28. dne základy kostí, svalů, očí, uší, rukou a nohou.

Druhý měsíc 7 týdnů

Druhý měsíc 8 týdnů

Druhý měsíc Zřetelné prsty na končetinách Funguje mozek Vyvíjejí se všechny důležité orgány V osmi týdnech se vyvíjejícímu dítěti začíná říkat "plod" (fetus)

Třetí měsíc

Třetí měsíc Jedinečné otisky prstů Oční víčka srůstají. Otevřou se znovu koncem 7. měsíce. Pohyby Uchopovací reflex Fungují všechny orgány

Čtvrtý měsíc

Čtvrtý měsíc Měří asi 14 cm Slyší, vnímá matčin hlas a tlukot jejího srdce i vnější zvuky. Matka začíná vnímat pohyby svého dítěte.

Pátý měsíc

Pátý měsíc Na silný zvuk reaguje rychlým pohybem. Je již možné přežití při předčasném porodu.

Šestý měsíc

Šestý měsíc Fungují potní a mazové žlázy. Jemnou kůži dítěte chrání tukový povlak - mázek.

Sedmý měsíc

Sedmý měsíc Dítě využívá zrak, sluch, chuť a hmat. Je schopno rozeznat matčin hlas.

Osmý měsíc

Osmý měsíc Často má škytavku. Ve střevech je primitivní stolice (smolka).

Devátý měsíc Ke konci měsíce je dítě připraveno na porod. Devět měsíců po porodu se ještě dělí mozkové buňky a dozrávají smyslové orgány.

Škodlivé vlivy v těhotenství

Alkohol, kouření a další drogy

Léky

Nemoci matky

Další rizika Stres a nevhodný životní styl Zvedání těžkých břemen Sport Potrava

Antikoncepce Mechanická Mužská Ženská Kondom Malá spolehlivost Částečně chrání i proti pohlavním chorobám Přerušení pohlavního styku Ukončení koitu před ejakulací Nespolehlivé Ženská Nitroděložní tělísko Brání nidaci Zabíjí počatý život

Hormonální Pomocí preparátů s pohlavními hormony reguluje žena své cykly Častá je „pojistka“, která zabíjí počaté dítě, pokud antikoncepce selže. Spolehlivá je vysoce, ale ne na 100%

Potrat Umělé přerušení těhotenství Zabití počatého dítěte Velká zdravotní rizika (stoupají s věkem plodu)

Přirozené plánování rodičovství Náročná metoda, při dodržení pravidel stejně spolehlivá jako hormonální antikoncepce Založeno na výpočtech plodných a neplodných dní Důležité je určit přesně datum ovulace Je potřeba sledovat více faktorů Hlen v pochvě Klidová teplota Děložní čípek

Před použitím této metody je třeba nastudovat literaturu a nejlépe absolvovat i kurz