Studijní opory pro distanční vzdělávání z hlediska pedagoga Jitka Komárková Ústav systémového inženýrství a informatiky Fakulta ekonomicko-správní Univerzita Pardubice
2 Obsah podpora vzdělávání technologiemi, Learning Management System, LMS eDoceo, studijní opora pro předmět Internaktivní prezentace dat – praktické zkušenosti a poznatky.
3 Podpora vzdělávání technologiemi Instructional System Design – 70. léta 20. stol., Computer Based Training, Computer Assisted Learning, Web Based Training,.. „new learners“ svoboda studujícího x vyšší zodpovědnost a motivace.
4 Learning Management System programový nástroj pro řízení a správu celého systému elektronického vzdělávání, vstup studujícího, teoretická a praktická výuka, kontrola studijních výsledků, klasifikace, komunikace s vyučujícím a spolužáky, prostředek pro přípravu kurzů, volba LMS – obdoba volby informačního systému.
5 eDoceo + Autor česky, příznivější cena než u jiných produktů, uživatelské role: administrátor, manažer, tutor – lektor, student, příprava kurzů v prostředí Autora z již hotových materiálů.
6
7 Předmět Interaktivní prezentace dat nový předmět – zatím 2 x vyučován pro řádnou formu studia, dopředu připraven obsah kurzu v samostatných souborech - HTML, volba jen elektronická nebo elektronická i tištěná publikace, zajištění praktických cvičení – eDoceo nestačí.
9
10
11
12
13 Závěr Bez informačních a komunikačních technologií se výuka dnes neobejde: multimedia, komunikace,... Požadavek na větší svobodu studujících. Využití ICT s rozvahou, jinak práci komplikuje, nikoli usnadňuje.
Děkuji za pozornost