Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Český jazyk 6. ročník Branšovská Věra
Předmět je rozvíjející větný člen. Ptáme se na něj všemi pádovým i otázkami kromě 1. pádu. Př.: Vidím slona. ( 4. pád)
Předmět bývá vyjádřen: podstatným jménem zájmenem označuje: osobu zvíře věc nebo jev
Předmět může být rozvit dalšími členy. Př.: Petr píše dlouhý dopis.
Doplň do vět předměty. Dědeček vzpomínal na__________________. Určitě _______________ zatelefonuj_______________.
Doplň do vět předměty. Napij se_____________, ať nemáš____________ Zakroutil_______________ na znamení, že __________ nerozumí.
Doplň do vět předměty. Už se dlouho těším na ____________________. __________ přemýšlíš?
Najdi ve větách předměty. Sport je prospěšný zdraví._______________________ Trenér nebyl spokojený s výkonem mužstva.______ _________________
Najdi ve větách předměty. Byla vždycky chtivá peněz.__________________________ Nikdy jsme nebyl žárlivý na jeho úspěchy._____________
Najdi ve větách předměty Pes nám byl vděčný za každé slovo.__________________ Všichni byli na něho zvědavi._______________________
Rozhodněte, zda vyznačená slova jsou podmětem nebo předmětem. To kolo jsem dostal od babičky._____________________ Rozbilo se ti kolo?_____________________
Rozhodněte, zda vyznačená slova jsou podmětem nebo předmětem. Miluješ červené růže? __________________________ Na zahrádce krásně voní růže.___________________
Rozhodněte, zda vyznačená slova jsou podmětem nebo předmětem. Blesk proťal oblohu._______________________ Mohutný strom zasáhl blesk._________________
Zdroje: UČEBNICE Český jazyk pro 6. ročník ZŠ SPN a. s. Praha 2004 Použití obrázků z klipartu MS Office