Název Převody jednotek délky Předmět, ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
* Měřítko plánu, mapy Matematika – 7. ročník *
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Převody jednotek délky objemu hmotnosti času
Násobení, dělení, převody jednotek
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Převody jednotek Jednotky délky Autor Mgr. Vladimír Žůrek Ověřil Datum
VY_32_INOVACE_M.6.01-Převody jednotek délky – PL
VY_32_INOVACE_M.6.03-Převody jednotek obsahu – PL
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Zápis čísla v desítkové soustavě
Kdo chce být milionářem ?
Opakování – převody jednotek, příklady
Opakování – převody jednotek, příklady
Jednotky délky a jejich převody 5. ročník
PŘEVODY JEDNOTEK DÉLKY, OBSAHU, OBJEMU, HMOTNOSTI A ČASU
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
Vedlejší jednotky objemu
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Název Rozklad mnohočlenů na součin – vytýkání Předmět, ročník
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Název Číselné výrazy Předmět, ročník
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Obsah, jednotky obsahu 5. ročník
Název Převody jednotek času Předmět, ročník
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
75.1 Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
NázevPřevody jednotek objemu Předmět, ročník Matematika, prima (1. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Cílem.
13..
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_61.
Obvody a obsahy obrazců
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_163
Název Řešení soustavy rovnic dosazovací metodou Předmět, ročník
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
NázevZlomky – úvod Předmět, ročník Matematika, sekunda (2. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Cílem prezentace.
Název Rovnice s neznámou ve jmenovateli Předmět, ročník
Objem krychle, kvádr - úvod
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění.
NázevNásobení mnohočlenů Předmět, ročník Matematika, tercie (3. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Výkladová.
Jednotky obsahu km2 ha a m2 dm2 cm2 mm2.
Za předpokladu použití psacích potřeb
Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 1 Předmět, ročník
NázevSoustava 2 rovnic o 2 neznámých Předmět, ročník Matematika, kvarta (4. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace.
Převody jednotek délky
Název Zlomky – porovnávání Předmět, ročník
Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 2 Předmět, ročník
Matematika Objemy těles.
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_162
Jednotky objemu 1 Základní jednotky.
Název Řešení soustavy rovnic sčítací metodou Předmět, ročník
Název Převody jednotek obsahu Předmět, ročník
Převody jednotek Jednotky délky.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_M4_06
Převody délkových jednotek
Zopakujeme si jednotky délky, které už znáš.
Převody jednotek délky
Jednotky délky Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Převody jednotek délky
Transkript prezentace:

Název Převody jednotek délky Předmět, ročník Matematika, prima (1. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Cílem prezentace je seznámit žáka se základními převodními vztahy mezi jednotkami délky Klíčová slova Kilometr, metr, decimetr, centimetr, milimetr, násobení a dělení 10, 100, 1000, ……. Autor Radomír Dědek Datum Vytvořeno – únor 2014, ověřeno 4. 3. 2014 Škola Gymnázium Jana Opletala, Litovel, Opletalova 189 Projekt EU peníze středním školám, reg. č.: CZ.1.07/1.5.00/34.0221

Převody jednotek Jednotky délky

Tabulka převodních vztahů Jednotka mm cm dm m Km 0, 1 0, 01 0, 001 0, 000001 10 0, 00001 100 0, 0001 1000 1 000 000 100 000 10 000 1 000

Využití tabulky Převeď na cm: 12,3 dm = 12,3 . 10 = 123 0,23 m = 0,23 . 100 = 23 125 mm = 125 . 0,1 = 12,5 = 125 : 10 = 12,5 0,5 km = 0,5 . 100 000 = 50 000 Nápověda: dm = 10 cm; násobíme 10 m = 100 cm; násobíme 100 mm = 0,1 cm; násobíme 0,1 nebo cm = 10 mm; dělíme 10 km = 100 000 cm; násobíme 100 000

1 235 cm (m) 12, 35 m ANO 1, 235 m N E 0, 1235 m 123, 5 m

0, 73 dm (cm) 7 300 cm ANO 73 cm N E 730 cm 7, 3 cm

3,24 km (m) 324 000 m ANO 32 400 m N E 3 240 m 32, 40 m

12 475 mm (dm) 124 ,75 dm ANO 12, 475 dm N E 1 247, 5 dm 1, 2475 dm

125 456 mm (m) 1 254, 56 m ANO 12 545, 6 m N E 1, 25456 m 125, 456 m

57, 56 m (dm) 5 756 dm ANO 575, 6 dm N E 0, 5756 dm 57 560 dm

1 542 dm (m) 154, 2 m ANO 15 420 m N E 15, 42 m 1, 542 m

17, 8 dm (mm) 1, 78 mm ANO 17 800 mm N E 1 780 mm 178 mm

15, 6 cm (dm) 1, 56 dm ANO 156 dm N E 15 600 dm 0, 156 dm

145, 8 cm (mm) 14, 58 mm ANO 1 458 mm N E 145 800 mm 1, 458mm

85 326 m (km) 8 532, 6 km ANO 8, 5326 km N E 853, 26 km 85, 326 km

0, 0245 m (cm) 24, 5 cm ANO 0, 245 cm N E 2, 45 cm 245 cm

Zdroje: Vlastní tvorba autora