Zahrajte si v matematice oblíbenou hru RISKUJ. PRAVIDLA HRY Mgr. Věra Vasiljevičová
100 79 6 200 9 300 63 400 500 29 57 100 3 200 27 300 400 NE 500 10 55 100 200 6 300 21 8 400 500 18 100 51 200 3 9 300 200 300 400 STEJNĚ 500 56 100 25 200 54 300 400 77 15 500
100 (8 x 7) + 23 =
200 45 : 9 = 30 : ?
300 Součin je 72. Jeden činitel je 8. Jaký je druhý činitel?
Které číslo je dělitelné číslem 9 a zároveň číslem 7? 400 Které číslo je dělitelné číslem 9 a zároveň číslem 7?
5 krát mladší. Matka je o 22 let starší než syn. Kolik roků má matka? 500 Otec má 35 let, syn je 5 krát mladší. Matka je o 22 let starší než syn. Kolik roků má matka?
100 (81 : 9) + 48 =
200 6 x ? = 9 x 2
300 Součet je 48. Jeden sčítanec je 21. Jaký je druhý sčítanec?
400 Je větší součin čísel 9 a 6 nebo čísel 8 a 7?
500 Pes a kocour mají dohromady 8 let. Kolik let budou mít dohromady za rok?
100 (7 x 6) + 9 =
200 54 : ? = 36 : 4
300 Rozdíl je 37. Menšenec je 58. Jaký je menšitel?
a potom 80, dostanu 100. Které číslo si myslím? 400 Myslím si číslo. Když k němu nejprve přičtu 12 a potom 80, dostanu 100. Které číslo si myslím?
Kolik hříbků dal bratr sestře? 500 Bratr našel o 36 hříbků víc než sestra. Sestra řekla: ,,Dej mi několik hříbků, abychom měli stejně." Kolik hříbků dal bratr sestře?
100 63 – (64 : 8) =
200 ? x 3 = 72 : 8
300 Sečti podíl čísel 40 a 5 se součinem čísel 6 a 3.
Součet dvou čísel je 500. Jedno číslo je 400 Součet dvou čísel je 500. Jedno číslo je o 100 větší než druhé. Která jsou to čísla?
Hruška je 2 krát dražší než jablko. Co je dražší? 500 Hruška je 2 krát dražší než jablko. Co je dražší? 8 jablek nebo 4 hrušky?
100 47 + (27 : 3) =
200 60 - ? = 5 x 7
300 Činitel je 9. Druhý činitel je 6. Jaký je součin?
Ve sportce byla vylosována čísla 43 21 36 54 49 400 Ve sportce byla vylosována čísla 43 21 36 54 49 Urči součet všech čísel, která jsou násobky 7.
500 Pavel měl 70 Kč. Jirka měl 56 Kč. Pavel utratil 30 Kč. Jirka ještě ušetřil 14 Kč. Kolik musí Jirka půjčit Pavlovi, aby měli stejnou částku?
PRAVIDLA HRY Každý učitel si organizuje hru podle svého uvážení. Mne se osvědčily dvě skupiny po třech žácích – skupina dívek, skupina chlapců + dvě děti jako rozhodčí, ostatní žáci ve třídě si příklady také počítají. Žáci ve skupině se dohodnou, za kolik bodů chtějí odpovídat. Pokud odpoví správně, získají daný počet bodů. Jestliže odpověď není správná, může odpovědět soupeř a pokračuje výběrem svého příkladu. Vyhrává družstvo, které získá větší počet bodů. V prezentaci si vyberete otázku např: za 200 bodů. Kliknete na ovál, přijede vláček s příkladem. Pozor! Po řešení musíte kliknout na červenou šipku vedle vláčku. Vrátíte se původní stránku, kde se vám objeví správný výsledek a můžete vybírat další příklad.
Použité zdroje http://www.clker.com/clipart-9901.html - lokomotiva