Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Po převozu do nemocnice lékař konstatoval smrt pacienta, ale to jsme tušili, už když jsme ho našli na třech místech v lese. Pachatel odcizil ze zásuvky.
Advertisements

To je Tvůj dům 1. Přicházíme dnes Ti chválu vzdát.
MOUDRÁ ZAMYŠLENÍ A CITÁTY
Jak na to, aniž bychom se zničili
Není člověk ten, který by se líbil lidem všem…
Jednoho dne jistý nevidomý muž seděl na schodech před budovou s kloboukem na nohou a tabulí s nápisem: "Jsem slepý. Prosím, pomozte mi."
Přátelství.. .. je něco hezčího ? ...
Myšlenky na podzim.
Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová,
Skuteční přátelé jsou vše co v životě máš!
Interkulturním vzděláváním a prožitkem k toleranci
Představitel skupiny lumírovců
PODSTATNÁ JMÉNA EU-OP VK- III/2 ICT DUM 441, zpracovala Petra Šmídová.
S E N E K A R A D Í Nevyhnutelné snášej s klidnou myslí.
Piaget, Kohlberg, Selman, Gilliganová
Song presentations. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
která se různě píší, ale stejně vyslovují
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 4 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 47.
SLOVO SOUSLOVÍ FRAZÉMY
U holiče Jeden muž šel, stejně jako každý jiný měsíc, k holiči. Začali spolu hovořit o různých věcech....a najednou... hovořili o Bohu.
Jakou roli hraje kvantita samohlásek? Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 307.
Základní škola a mateřská škola T.G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Poznámky pro výuku Předmět: Vlastivěda
Při vysvětlování nepoužívejte slova příbuzná!
PŘÍSLOVÍ, POŘEKADLO, RČENÍ, PRANOSTIKA Mgr. Michal Oblouk
Prosím zapněte si zvuk a klikněte na ikonku
Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová,
Každý den jsme trochu starší…
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace HONZA A HOLIČ Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU-
Zpracovala Mgr. Jindra Chejnová,
Ne že by se mi líbily rozhovory v takovýchto momentech
Zeptej se sám sebe: „Mám utéct?“.
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Inovace výuky v PrŠ Horní Česká Šablona - název/číslo: III/2 Inovace.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_16 Tematická.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
PŘÍSLOVCE a jejich stupňování 7. ročník.
Zájmena Mgr. Renata Nogolová
SLOVNÍ DRUHY OHEBNÉ x NEOHEBNÉ
Fáze poradenského procesu
Český jazyk 3. ročník ZŠ „Slovesa“
Naše skutečná a online identita - bezpečný internet ZŠ a MŠ Město Touškov.
SVOBODA je vaše životní právo ( Z knihy: Sanaya Roman ŽÍT S RADOSTÍ )
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Jaroslava Lioliasová NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_LIDOVÁ_SLOVESNOST TEMA: Rčení, pořekadlo, přísloví,
Víš, co znamená, když se řekne...? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Tamara Juřicová. Dostupné z Metodického portálu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá Autor: Mgr. Vilkusová Anna Název: VY_32_INOVACE_16_První pomoc Číslo a název klíčové aktivity: III/2.
Proč rád žiješ? Když chceš, aby se Ti splnily sny, nesmíš dlouho spát...
Pořekadlo VY_32_INOVACE_20 Sada 2 Čtení a literární výchova ZŠ a MŠ Dešná IT ve škole 1622/21/7.1.4/2010.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.3.4 příslovce Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
Hudba: Floyd Cramer – Unchained melody Nepřítel zabírá v naší hlavě víc místa, než přítel v našem srdci.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VY_32_INOVACE_ČJ.3.01 Tato prezentace je vytvořena výuku literatury.
SLOVO SOUSLOVÍ FRAZÉMY
VY_32_INOVACE_26_Slovni_druhy_uvod Jazyk a jazyková komunikace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
PŘÍSLOVÍ, POŘEKADLO, RČENÍ, PRANOSTIKA Mgr. Michal Oblouk
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.1.Bal.14_Lidské_chování_a_vlastnosti.
Ochrana člověka za mimořádných situací – první pomoc
Čím chci být až vyrostu M. Krátká.
Time management. Time management Time management řízení času soubor dovedností pro lepší využití svého času k dosažení produktivity.
HODNĚ ČTI CHYBOVAT JE LIDSKÉ SENECA.
Čínština – lehká i těžká
Vzdělávací Jméno autora Mgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvoření
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Charakteristika.
Každý den jsme trochu starší…
MOUDRÁ ZAMYŠLENÍ A CITÁTY
MOUDRÁ ZAMYŠLENÍ A CITÁTY
Název školy: Základní škola J. E
Transkript prezentace:

Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová,       100 200 300 400 Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 314

Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, „Být naměkko“ znamená být nemocný být příliš mírný být dojatý být nerozhodný zpět Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 314

Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, "Sekat latinu" znamená dělat nepříjemnosti dělat v latině spoustu chyb mluvit plynně latinsky dělat dobrotu zpět Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 314

Rčení "na svatého Dyndy" nejvíce odpovídá věta dočkej času jako husa klasu trpělivost přináší růže kdo si počká, ten se dočká až naprší a uschne zpět Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 314

Výrazem "zakopaný pes" se označuje strašidlo neúspěšný archeolog hlavní potíž; příčina zla pohřbený přítel člověka zpět Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 314

"Dostat se z deště pod okap" znamená dosáhnout lepšího postavení uniknout trestu onemocnět dostat se z jedné nepříjemnosti do druhé, nepolepšit si zpět Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 314

Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, "Kdo nezná bratra", je bezradný bezohledný nerozhodný zapomnětlivý zpět Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 314

"Hřát si hada na prsou" znamená snažit se zavděčit nepříteli chovat se přátelsky k někomu, kdo se později ukáže jako falešný chovat se nedůvěřivě mít nečestné úmysly zpět Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 314

Když někdo "slyší zpívat andělíčky", slyší nádhernou hudbu je spokojený cítí prudkou bolest má žízeň zpět Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 314

„Když má někdo pod čepicí“, je plešatý, proto musí nosit čepici chytrý hloupý má hodně vlasů zpět Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 314

"Hoří mu koudel pod nohama" znamená je vážně ohrožen, je v tísnivé situaci lže rychle utíká stydí se zpět Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 314

Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, "Ztratit tvář" znamená změnit podobu hrát hazardní hry ztratit čest neovládnout se zpět Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 314

Když o někom řekneme, „že tluče špačky“, máme tím na mysli, že říká nesmysly usíná vsedě mluví neslušně zabíjí ptáky ničící úrodu zpět Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 314

„Když někdo přispěje svou hřivnou“, znamená to, že si pospíší pomůže souhlasí nepomůže zpět Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 314

Výraz "kámen úrazu" označuje příčinu zranění nečekanou překážku příčinu nezdaru nepředvídatelnou okolnost zpět Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 314

"Nalil mu čistého vína" znamená pohostil ho kvalitním vínem urazil ho řekl mu plnou pravdu ošálil ho zpět Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 314

Řekneme-li "když se kácí les, létají třísky", znamená to vykonávat nekončící práci při velkých činech jsou nutným průvodním jevem oběti konat zbytečnou práci pro malicherné věci nevidět věci důležité zpět Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 314

"Narostl mu hřebínek" znamená rychle vyrostl stal se pyšným v krátké době zbohatl zchudnul zpět Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 314

"Dát na pamětnou" znamená někoho pomluvit zapamatovat si vyhubovat, potrestat darovat někomu dárek na památku zpět Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 314

"Číst mezi řádky" znamená přeskakovat řádky vyrozumět z textu i to, co nebylo výslovně řečeno číst velmi pomalu číst bez porozumění obsahu zpět Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 314

Výraz "prokázal mu medvědí službu" znamená odmítl mu pomoci svou pomocí mu spíše uškodil významně mu pomohl dobře mu poradil zpět Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 314

Čí kápě podle pranostiky čtyřicet dní kape? Konstantinova Metodějova Markova Medardova zpět Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 314

Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, "Člověk dvojí tváře" je bohatý neupřímný, falešný oblíbený ve společnosti velmi hezký zpět Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 314

Co znamená výraz "plout proti proudu?" chovat se vychytrale stavět se proti většině něco velmi obtížně překonávat chovat se statečně zpět Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 314

Která z vět nejlépe vyjadřuje smysl výrazu "bouře ve sklenici vody"? To je voda na jeho mlýn. Mluviti stříbro, mlčeti zlato. Mnoho povyku pro nic. Tichá voda břehy mele. zpět Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 314