Ekologie na silnicích Auta na elektřinu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠETŘENÍ ELEKTRICKOU ENERGIÍ
Advertisements

Vlastislav Tůma šéfredaktor Truck&business
Proč recyklovat vozidla s ukončenou životností - autovraky? Mgr. Milena Marešová Praha 2006.
stlačený zemní plyn vs. nafta
Automobilový průmysl země Sasko
ELEKTRÁRNY Denisa Gabrišková 8.A.
Elektromobily Předpokládá se, že elektromobily se budou v budoucnosti stále více využívat. Jejich největší výhodou je převádění energie na pohyb s účinností.
Moderní design kol a koloběžek s e-pohonem
Akumulator.
SUPERBEL Projekt elektromobilu Škoda Superb. Partneři projektu Škoda Auto a.s. Vysoké učení technické v Brně, FEKT, CVIS Sdružení Elektromobily EVC group.
Ekonomika provozu a současné trendy v oblasti využívání sluneční energie A5M13VSO-7.
FOTOVOLTAICKÉ HYBRIDNÍ MODULY
Radializace Nový Smokovec, září 2011.
Vysoká cena ropy mnoha lidem způsobuje značné problémy. U autodopravců nebo jiných firem, které jsou závislé na vysoké spotřebě paliv, může vysoká cena.
Výzkumný úkol Gymnázium Zábřeh
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.
SEKUNDÁRNÍ TRH UŽITKOVÝCH VOZIDEL
Ing. Jiří Štochl, technický ředitel, TEDOM-VKS s.r.o
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Vliv dopravy na životní prostředí
Hybridní pohon Vojtěch frajt
Magazín o budoucnosti dopravy
Obnovitelné zdroje energie (OZE)
Znečišťování ovzduší výfukovými plyny
Šetření energie Martin, Houska, Michal, Dann. Voda je stále vzácnější a dražší vodovodní baterie-umožňují jednoduché a rychlé nastavení potřebného průtoku.
1. 2 VÝZKUMNÉ CENTRUM JOSEFA BOŽKA Katedra elektrických pohonů a trakce K ČVUT Praha ELEKTROMOBILY A HYBRIDNÍ ELEKTROMOBILY Díl II Prof. Ing. Zdeněk.
AUTOR : PATRIK MAHNERT SŠ EDUCHEM A.S. OKRUŽNÍ 128 MEZIBOŘÍ
Mezinárodní autopůjčovna - auta na elektřinu nebo CNG -
CNG SUMMER ECO TOUR 2010 KONCEPT A EVALUACE PROJEKTU.
Hybridní káry Slovem "hybridní" se rozumí kombinace několika zdrojů energie pro pohon jednoho dopravního prostředku.
Elektromobil automobil na elektrický pohon jako zdroj energie
Ekonomické aspekty fotovoltaiky A5M13FVS-12. Ekonomické hodnocení PV systémů Cena elektřiny vyrobená nějakým systémem (např. fotovoltaickým) se obvykle.
AUTOMOBIL SNŮ Závěrečný projekt z designu průmyslových výrobků Ing. Eliška A. Kubičková Fakulta strojní ZČU.
Použití CNG v dopravě Svaz dopravy 5. března 2009 Ing. Jan Zaplatílek.
POROVNÁNÍ VYBRANÝCH SYSTÉMŮ KLIMATIZACE A VĚTRÁNÍ Z POHLEDU SPOTŘEBY ENERGIE A NÁVRATNOSTI 2VV s.r.o. 8/08.
Změna Státní energetické koncepce a priority České republiky k zajištění bezpečnosti zásobování elektřinou Ing. Tomáš H ü n e r náměstek ministra © 2008.
Využití Smart Meteringu při řízení spotřeby energie
Boeing 787 Dreamliner.
Optimalizace řídící strategie hybridního pohonu dle dat z GPS
Galvanické články 2.
1 Tvůrci energetické politiky ? Hodnocení variant - ukazatele Vychází se z tzv. analýzy životního cyklu LCA, to je přístup zohledňující náročnost na zajištění.
1.1. ZROD NOVÉHO PRODUKTU A JEHO CESTA NA TRH doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Vodík palivo budoucnosti
ALTERNATIVNÍ POHONY AUTOMOBILŮ Miroslav Kubíska
Autor – Vlastimil Knotek Závěrečná práce.  Elektrická energie je schopnost elektromagnetického pole konat elektrickou práci. Čím větší energii má elektromagnetické.
Název přednášky Společnost Funkce, mail, případně další vhodné informace Zemní plyn - CNG a LNG - v nákladní dopravě E.ON Energie, a.s. – Jiří Šimek, Michal.
OS Tram Olomouc Využití zásobníků energie v MHD II. část aneb Jak jsme na tom dnes v ČR.
Energetická politika Dopravní politika Hospodářská politika a integrace - Šumperk.
Spalovací Motory Benzínové
Elektromotorky A Vypracoval: Ing. Bc. Miloslav Otýpka Kód prezentace: OPVK-TBdV-IH-AUTOROB-AE-3-ELP-OTY-004 Technologie budoucnosti do výuky CZ.1.07/1.1.38/
Eurotrans, Brno Po Brně - zeleně Překlad pro Brňáky: Po štatlu bez rychny.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Company LOGO 494/2, Ostrava, Czech Republic ELEKTROBUS SOR EBN 10,5.
Ekonomické hodnocení alternativních druhů Městské autobusové přepravy osob Hodnocené druhy autobusové MHD: DIESEL POHON HYBRIDNÍ DIESEL CNG POHON ELEKTRICKÝ.
NOTEBOOK někdy také laptop, Anglicky na klíně (počítač, s kterým lze pracovat na klíně)) je označení pro přenosný počítač. Notebooky používáme na stejné.
ELEKTROMOBILITA. HISTORIE: Holandsko, profesor Stratingh, první návrh elektromobilu, který byl i realizován 1895 – František Křižík – první elektromobil.
Elektomobily poznámky k přednášce. Historie - elektromobil Robert Anderson of Scotland první elektromobil 1899, Camille Jénatzy zkonstruoval.
9.B, 15 let Ak.Heyrovského Chomutov Ústecký kraj Kontakt na školu:
ZROD NOVÉHO PRODUKTU A JEHO CESTA NA TRH doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Vzduchové clony DoorMaster Comfort C a D
Bárta Tomáš, Chlup Martin VOŠ a SPŠD Masná 18, Praha 1
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Zdroje napětí Tipy a specifikace.
Vojtěch Razima Societas Rudolhpina
Tepelné motory - proudové a raketové motory
Skútry pro přepravu osob
Finanční podpora pro provozovatele LDS v rámci V. Výzvy Smart grids
Transkript prezentace:

Ekologie na silnicích Auta na elektřinu

Budoucnost automobilů Budoucnost má elektrický pohon, alespoň největší evrospký autosalon ve Frankfurtu to dokazuje. Většina automobilek představuje modely na elektrický pohon i přesto, že řada problémů zatím není dořešená. Mnichovští dlouho neváhali a ještě před premiérou na autosalonu ve Frankfurtu ukázali svoje letošní eso: Koncept BMW Vision EfficientDynamics

Budoucnost elektromobilů Předpokládá se, že elektromobily se budou v budoucnosti stále více využívat. Jejich největší výhodou je převádění energie na pohyb s účinností až 90 % (v případě asynchronního motoru) oproti 30–40% účinnosti spalovacího motoru. Záleží napoužitých akumulátorů či palivových článků (ta se pohybuje kolem 50–80 % podle použité technologie – olovo, NiMH, Li-ion, Li-poll). Na rozdíl od běžného automobilu lze ale zvyšovat využití energie tzv. rekuperací, v praktickém provozu až o   přibližně 25 % – to je možné zvláště v městském provozu nebo členitém terénu.

Výhody Elektromobily neprodukují svým provozem výfukové plyny a i se započítáním výroby elektrické energie ze „špinavějších“ zdrojů (např. hnědé uhlí) je jejich bilance vlivu na životní prostředí obvykle lepší, než u automobilů se spalovacími motory. Legislativa zvýhodňující elektromobily byla záhy soudně napadena automobilkami a  patřičné zákony byly zrušeny.

Akumulátory Trakční akumulátory zapojené v sérii měly původně bez zapojení kvalitního BMS a použití „inteligentních“ nabíjecích algoritmů relativně nízkou životnost. Nyní je ale možné dosáhnout životnosti přibližně 80 tisíc km s moderní olověnou rekombinační baterií (AGM/GEL). Novější lithium-polymerové akumulátory mají dokonce životnost přes 150 tisíc km. Na straně statistika individuální dopravy jasně říká, že drtivá většina denních jízd je vykonána v dosahu současných elektromobilů (50-150 km), kde uložení jen 13-24 kWh (olovo/NiMH) energie v běžných elektromobilech je plně dostačující. Radius lze také operativně prodlužovat rychlodobíjením v zemích kde k tomu již existuje patřičná veřejná infrastruktura nebo tzv. příležitostným dobíjením ze standardní elektrické sítě na pracovišti apod. Dalším protiargumentem k zavádějícímu porovnávání „měrné kapacity benzinu“ s energií v akumulátorech je fakt, že většina současné automobilové produkce se spalovacím motorem je velice neefektivní z hlediska špatné aerodynamiky a bezúčelné hmotnosti. Filozofie elektromobilů tedy rovněž spočívá v zásadě nemrhat energií pro pohon zbytečně. Některé seriově vyráběné modely elektromobilů úspěšně uplatnily kombinaci odlehčené hliníkové karoserie a kompozitních vnějších panelů, a to vše za dodržení bezpečnosti pro posádku, s výsledkem podstatné redukce hmotnosti vozidla.

Náklady Náklady na provoz elektromobilu tvoří přibližně z 1/5-1/9 cena elektrické energie (nižší hodnota platí pro kombinaci olovo a odběr eletřiny v nejlevnějším, tzv. nočním tarifu) a zbytek provozní ceny pak amortizace akumulátorů. V přepočtu nákladů na km jsou náklady se spalovacím motorem téměř srovnatelné - záleží na druhu provozu. Pohonné ústrojí vozů se spalovacím motorem vykazuje však mnohem rychlejší a nákladnější opotřebení.

Alternativy elektrobusy Jednou z variant elektromobilu je i elektrobusy, elektrický autobus. První elektrobus na pravidelné lince jezdil v Santa Barbaře v Kalifornii, první evropský elektrobus na pravidelné lince, vyvinutý společností ČAS-service, jezdil ve Znojmě.

Předsudky V současné době jsou vyvíjeny také automobily s hybridním pohonem, které kombinují výhody elektromobilu (úspory rekuperací) a automobilu se spalovacím motorem (malá měrná hmotnost pohonu). Ty jsou považovány za vhodný mezikrok při transformaci automobilového průmyslu. Ale elektro to ještě není.

Konec smogu! Měli by omezit auta na spalovací motory.

Konec Radek Zapletal VIII.B Základní škola, Vodní 27, Mohelnice