Na konci jsou obrázky. ◊ Narodil se 22. února 1857 v Hamburku ◊ Zemřel 1. ledna 1894 v Bonnu ◊ Byl synem advokáta a senátora Gustava Ferdinanda Hertze.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Advertisements

Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Hrádek u Nechanic Anna Vojtěchová.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
VY_32_INOVACE_C3 – 10 Kdo jsem? © Petr Špína 2012.
Roman Cigáň 2. ročník. Co to je? Intelektuální hnutí, životní postoj a filozofický směr 18. století Intelektuální hnutí, životní postoj a filozofický.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Markéta Horáková Kvinta B
Elektromagnetické vlny
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vypracovaly: Tereza Plžiková, Zuzana Veverková, Zuzana Brožková
GALILEO GALILEI 15.února 1564 Pisa - 8.ledna 1642 Arcetri
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
kadeřnice učitelka ve školce kriminalistka zdravotní sestřička.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Jagellonci a nástup Habsburků
Expozice a stavby pražské zoo
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Wilhelm Conrad Röntgen
Christian Andreas Doppler
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
VY_32_INOVACE_20 - VÝZNAMNÍ FYZICI
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Fotoelektrický jev Předmět:
Elektromagnetické záření
N A F T A L E N C 10 H 8 ( naftalín) Obrázek č.1.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Narozen Zemřel Anglický fyzik
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Michael Faraday Ivo Vidlička Fyzika 9.B.
Václav Hlavinka 1.L Země.
Vlastivěda 4 Vypracovala: Mgr. Lucie Holanová, ZŠ Višňová Srpen 2011
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
VYSOČINA mapa
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Endogení geologické děje
 Postaven v novogotickém slohu  Z glazurovaných cihel  Architekt - Waldemar Kandler.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
ROZHLAS v 19. st. J JJ James Clerk Maxwell V roce 1865 vznikly jeho geniální práce, kde svými výpočty předpověděl, že z místa elektrického vzruchu (např.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Kyslíkaté deriváty uhlovodíků Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Kristýna Hartmanová C4B
Cigarety Šlosar Tomáš 1.L.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Blaise Pascal Žil v: stol..
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Kyberšikana Cyberbulling.
Karlovarský kraj Lázeňský kraj.
Anotace: Na číselné ose čtou čísla, která se postupně objevují.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Z Á S A D Y – H YD R O X I D Y.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Jehlan autor VM:Ing. Slánská.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_05 Název materiáluFotoelektrický.
Wilhelm Conrad Röntgen
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: Heinrich Rudolf Hertz
Transkript prezentace:

Na konci jsou obrázky

◊ Narodil se 22. února 1857 v Hamburku ◊ Zemřel 1. ledna 1894 v Bonnu ◊ Byl synem advokáta a senátora Gustava Ferdinanda Hertze. Mládí prožil v Hamburku. Po nástupu na místní techniku se rozhodl věnovat fyzice, a proto pokračoval ve studiích v Mnichově a berlíně. V Berlíně byl žákem profesorů Kirchhoffa a helmtolze. V roce 1880 získal doktorát a na tři roky se stal Helmholtzovým asistentem. Poté nastoupil jako docent fyziky v kielu a v roce 1885 jako řádný profesor v karlsruhe. V roce 1889 se stal v Bonnu nástupcem slavného R.Clausia Tam také působil po zbytek svého života.

◊ Jeho nejslavnějším pokusem byl praktický důkaz šíření bezdrátových vln z roku Přestože jejich šíření předpověděl Maxwell už v roce1872, nebylo do té doby experimentálně prokázáno. ◊ experimentálně ověřil Maxwellovy a Faradayovi teoretické předpoklady o šíření elektromagnetických vln, a tím odstartoval cestu k vývoji bezdrátového spojení. Je po něm pojmenována jednotka SI pro frekvenci –Hz. ◊ Hertzova aparatura se skládala z obřího induktoru s jiskřištěm v jednom rohu místnosti a oscilátoru (dvou kovových koulí vzájemně vzdálených jen pětinu milimetru s připojeným kusem drátu coby anténou) ve druhém rohu. Po spuštění induktoru se objevily jiskry i na druhé aparatuře. Tím byl poprvé dokázán přenos elektrických vln bez použití vodičů. Hertz dále dokázal i možnost nové vlny odrážet a lámat, a tím prokázal, že mají stejný charakter, jako světlo. Dalšími pokusy objevil fotoelektrický jev a katodové paprsky ◊ Kromě elektřiny se zabýval i pružností, pevností a fluorescencí látek. Věci napsané tímto písmem sou „důležité“

Induktor | katodové paprsky | fotoelektrický jev

Použitý materiál (odkazy): ______________________ 80&bih=802&q=katodov%C3%A9+paprsky&gbv=2&aq=f&aqi =&aql=&oq=&gs_rfai______ &tbs=isch%3A1&sa=1&q=fotoelektrick%C3%BD+jev&aq=f&aqi =g1&aql=&oq=&gs_rfai=______