VÝTVARNÉ TECHNIKY Tisk z koláže

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorka: Ivana Brožová
Advertisements

Identifikátor materiálu: EU – ICT2- 1/34 Název materiálu:Obrázky z rukou Autor:Monika Bezdíčková Vzdělávací oblast: Umění a kultura Předmět: Výtvarná výchova.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
VÝTVARNÉ TECHNIKY Temperová malba Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Bezručova 293, Rožnov pod Radhoštěm ČESKÁ REPUBLIKA Tvorba mapy ČR Autor: Mgr. Pavel Sedlák Vytvořeno: září 2013.
ČESKÁ REPUBLIKA Můj erb Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Akrylová malba „alla prima“
VÝTVARNÉ TECHNIKY Enkaustika Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
Figurální malba pomocí projekce
Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
Na dně oceánu autor: Kateřina Marková.
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 27 Číslo.
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
GRAFICKÉ TECHNIKY 9. ročník
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen v projektu Pořadové.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Objektová tvorba - asambláž
Základní škola Bohutín, okres Příbram
32_09_21: Výtvarné materiály: Jak? Čím?
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 3 Kde se ukrývají zvířata Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 7) Možnosti.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Březinová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Březinová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST – „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo CZ.1.07/1.400/ Číslo materiálu:
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
VÝTVARNÉ TECHNIKY Papírořez Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
VÝTVARNÉ TECHNIKY Akční malba Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
PERFOROVANÁ A RYTÁ ALU-FOLIE
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Koláž je jedním z nejpozoruhodnějších a také nejtypičtějších technických a výrazových prostředků, které se objevily na umělecké scéně 60. století. Umožňuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Malba akrylovými barvami
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI _ VV, DUM 6
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Březinová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Identifikátor materiálu: EU – ICT2- 1/38 Název materiálu:Vesmír Autor:Monika Bezdíčková Vzdělávací oblast: Umění a kultura Předmět: Výtvarná výchova Anotace:
Elektronická učebnice - II
EU ICT2/1/1/3 Člověk a svět práce – 4.,5. ročník Téma: Přírodninový tisk – zpracování přírodního materiálu Průřezová témata: enviromentální výchova, mediální.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výtvarná výchova Ročník.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Identifikátor materiálu: EU – ICT2- 1/40 Název materiálu:Koláž - kuchyně Autor:Monika Bezdíčková Vzdělávací oblast: Umění a kultura Předmět: Výtvarná výchova.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Linoryt. Autor Mgr.art. Kristýna Pražáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže aplikovat techniku linorytu Speciální vzdělávací potřeby Počítač, projektor,
Tvoření s dětmi KYTIČKY Z TĚSTOVIN. Pomůcky Těstoviny si obarvíme připravenými barvami a necháme zaschnout.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Abstraktní umění Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Leonardo da Vinci Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Návrhové skici-použití výtvarných technik
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Bonjour Monsieur Courbet
Tónování barev Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
SILUETY POD HLADINOU Kdo je kdo?.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Barevné kytičky Pro malé dětičky – 3 roky.
Transkript prezentace:

VÝTVARNÉ TECHNIKY Tisk z koláže Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Bezručova 293, 756 61 Rožnov pod Radhoštěm VÝTVARNÉ TECHNIKY Tisk z koláže Autor: Mgr.Veronika Mičolová Květen 2013 Název: VY_32_INOVACE_Vv_05_17_Výtvarné techniky Vzdělávací oblast: Umění a kultura Projekt Sedmikráska CZ.1.07/1.4.00/21.3812

TISK Z KOLÁŽE DŽUNGLE

TISK Z KOLÁŽE Téma: Džungle Vzdělávací obor: Výtvarná výchova, 2.st. ZŠ Anotace: Prezentace nabízející učitelům VV metodický a technologický postup. Obsahuje ukázky detailů i celek prací žáků 6. a 7.třídy.

DEFINICE KOLÁŽ = Sestřih a spojení různých částí do nového celku. Slovo je odvozeno z francouzského „collage“ – znamenajícího lepení.

HISTORIE Objevitelem koláže byl Max Ernst (v roce 1919). Ve svých počátcích doplňoval koláže akvarelem nebo kvašem, kolážové prvky obvykle spojoval kresbou. Na poli koláže pilně experimentoval, postupně ji využíval i v dalších sférách a stal se mistrem kombinovaných technik. Svou tvorbou inspiroval hnutí DADA (hrát si…, v překladu “malý koník“), které techniku koláže plně přijalo za svou.

MOTIVACE Víte, co je to koláž? Jak vypadá džungle? Jaká zvířata žijí v džungli? Prohlédněte si fotky a obrázky džungle, popřípadě si vymyslete vlastní koncept, chopte se nůžek a papíru, stříhejte, lepte…

MATERIÁL A POMŮCKY Potřebujeme tři tvrdé čtvrtky formátu A4 (popřípadě čtvrtky jiného formátu a nějaký odpadní papír), nůžky, lepidlo Herkules, obrázky, fotky džungle a v ní žijících ptáků a zvířat. Dále budeme potřebovat tiskařský lis, váleček a barvy, sklo na míchání a navalování barev. (Tiskařský lis lze nahradit válečkem na nudle, ale tisk nebude tak kvalitní…) Pro další dotvoření vzniklých dílek můžeme využít perokresbu – tudíž si nachystáme i pero a tuš.

TECHNOLOGICKÝ A METODICKÝ POSTUP Žáci si prohlédnou publikace s fotkami džungle, ptáků a zvířat. Z připravené čtvrtky začnou vystřihovat jednotlivé fragmenty (listy, liány, kmeny, zvířata…) Jednotlivé části žáci přilepí na čistou čtvrtku. Vrstvení, překrývání a podobně je žádoucí – navozuje opravdový dojem džungle. Při lepení ve více vrstvách by měl mít žák určitou představu, čeho chce dosáhnout. (Učitel předem nastíní výsledný efekt = čím je vrstva silnější, tím se obtiskne silněji a barva na ní bude sytější. Směrem k pozadí budou barvy jemnější. Kolem jednotlivých předmětů vzniká po naválení barvy bílá kontura. Obrázek postupně získává 3D-efekt). Po dokončení lepení si žáci připraví čistou skleněnou desku, barvy na tisk, váleček a přesunou se k tiskařskému lisu. Na připravenou matrici naválí tiskařskou barvu a pomocí lisu přetisknou na další čistou čtvrtku. Navalování a tisk lze opakovat za použití jiných barev a odstínů. Výsledné dílko tím získává na plasticitě a probarvenosti. (Tisk anebo matrici lze po úplném zaschnutí dotvořit kupříkladu perokresbou – zvýraznit některé prvky, vykreslit struktury jednotlivých povrchů…)

DŽUNGLE

DŽUNGLE

Nebyly použity obrázky z externích zdrojů, pouze vlastní fotografie prací žáků.