Michelangelo Buonarroti Leonardo da Vinci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Italské sochařství v období renesance
Advertisements

Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Škola: ZŠ T.G.Masaryka, Hodkovice n. M.
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
RENESANCE. Rafaello – Athénská škola Platón, Aristoteles, Diogenés a další postavy reprezentující veškerou moudrost lidstva.
Michelangelo Buonarotti
RENESANCE A HUMANISMUS
Leonardo da Vinci Vrcholná renesance.
Německé renesanční malířství
Gotická kultura.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Michelangelo Název školy
III/2 7.A XV Dějepis Leonardo da Vinci, renesance, malby, vynálezy VII. ročník Mgr. Ladislav Hrdina Leonardo da Vinci.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Renesance a humanismus v Itálii
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
RENESANCE A HUMANISMUS
Renesance.
Autor: Vít Mika a Lubomír Kovařík
Renesance a humanismus
LEONADRO DA VINCI.
Renesance a humanismus
Leonardo da Vinci MgA. Lukáš Psík wikipedia
Zopakuj si své znalosti! v Itálii. Kdo je autorem tohoto díla ve Florencii?
Leonardo da Vinci Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Renesance a humanismus
Literatura, architektura, výtvarné umění
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.

RENESANČNÍ SOCHAŘSTVÍ V OBDOBÍ RENESANCE
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: Dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Michelangelo Buonarroti malíř MgA. Lukáš Psík
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.
RENESANCE - pokračování
Michelangelo Buonarroti architekt MgA. Lukáš Psík wikipedia
Michelangelo Buonarroti sochař MgA. Lukáš Psík
Giotto di Bondone MgA. Lukáš Psík wikipedia
Kodexy Výtvarná dílaSochy & plastiky Věda & vynálezy ČLOVĚK - VYNÁLEZCE - GÉNIUS „Mezi malířstvím a sochařstvím neshledávám jiný rozdíl, nežli že sochař.
VY_32_INOVACE_D7.16 Autor: Mgr. Nováková Jana Datum vytvoření: prosinec 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Mona Lisa Leonardo da Vinci. O obrazu Mona Lisa, též označovaná La Gioconda je patrně nejslavnější portrét všech dob, na počátku 16. století ho namaloval.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
HLAVNÍ DRUHY MALÍŘSTVÍ  převzala renesance od gotiky  Malbu: nástěnnou, deskovou, knižní nebo malbu na skle  kromě dřevěných desek se však v renesanci.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV: VY_32_INOVACE_ S17 TEMA: Stručné dějiny výtvarného.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo.
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Michelangelův život Narozen 6. března 1475 v Caprese, Itálie. Matka mu zemřela, když mu bylo šest let. Vyrostl bez lásky. Táta chtěl, aby byl kupcem.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Italská renesance TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Leonardo da Vinci Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Humanismus a renesance počátek 14. století – počátek 17. století
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Renesance Dějepis 7.ročník.
Křivonosková Kateřina
Italská renesance a humanismus
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Renesance a humanismus
Křivonosková Kateřina
Počátky letectví Jakub Janík.
Transkript prezentace:

Michelangelo Buonarroti Leonardo da Vinci

Michelangelo Buonarroti 1475 - 1567 Leonardo da Vinci 1452 - 1519 Michelangelo Buonarroti 1475 - 1567 dva velikáni - konkurenti, odpůrci zažili objevení Ameriky 1492 současníci Mikuláše Koperníka

všestranná osobnost, vzor renesanční univerzálnosti Leonardo da Vinci všestranná osobnost, vzor renesanční univerzálnosti malíř sochař architekt urbanista hudebník vynálezce studoval anatomii

Renesanční člověk psal deníky - psal je levou rukou a zrcadlově kromě svých výtvarných děl zanechal bohatou literární pozůstalost psal deníky - psal je levou rukou a zrcadlově zkoumal proporce lidského těla věnoval se mechanice pohybů studuje přírodu řeší technické problémy předvídal řadu vynálezů (ponorka, letadlo)

Leonardo malíř studoval ve Florencii 1472 - maluje tvář anděla a krajinu v pozadí Verrocchiova obrazu Křest Kristův

Poslední večeře 1495 započal práci na Poslední večeři v Miláně Užil nové techniky s temperou a olejem - neosvědčilo se, malba začala rychle chátrat 420 x 910 cm

Na díle můžeme vidět čtyři skupinky po třech apoštolech Jsou nahnuti k sobě a debatují o zprávě Jeden z nich ho zradí Jediný Jidáš je v záklonu a couvá Ježíš se dozvěděl o jeho zradě.

Bitva u Anghiari Nazývaná "Ztracený Leonardo" Bitva mezi dvěma válečníky na koních Michelangelo Buonarrotimu byla vymezena protilehlá stěna - jediná příležitost, kdy pracovali na stejném díle Michelangelo maloval skupinu koupajících se vojáků, které překvapil nepřítel

Nákresy z Bitvy

Mona Lisa Zvaná Gioconda Leonardův ideál krásna Zvláštní typ s tajemným úsměvem Malba olejem na dřevo topolu s využitím techniky sfumato (Míchá barevné tóny tak jemně, že nejsou vidět žádné rozhraní mezi jednotlivými barevnými odstíny)

Da Vinciho převratné postupy v malbě: „Šířka záběru“ – osoby byly do této doby zobrazeny buď celé, nebo jejich busty Tehdejší středověcí portrétisté malovali převážně z profilu Nezvyklé též bylo, aby postava na portrétu udržovala s divákem „oční kontakt“ Pozadí za Monou Lisou je rozostřené

Mona Lisa Krajina za Monou Lisou je fantaskní horizonty z levé a pravé strany jsou na výrazně rozdílné úrovni a je fyzicky nemožné, aby se za zády Mony Lisy mohly spojit 1911 - ukraden z Louvru, nalezen až ve Florencii a vrácen zpět

DaVinci psal pojednání: * O letu ptáků * O pohybu a měření vody * O malířství * O perspektivě a proporcích...

Anatomie Studuje lidské anatomie, v jeho náčrtcích můžeme nalézt i koně a jiná zvířata Leonardo získával vědomosti o stavbě lidského těla z četných pitev, které prováděl

Leonardovy vynálezy Leonardovy vynálezy lze rozdělit do čtyř základních skupin: * létací stroje * pracovní nástroje * válečné stroje * s vodou související vybavení

Létací stroje Byl přímo fascinovan fenoménem létání Dochovaly se plány na sestrojení několika létajících strojů, včetně helikoptéry poháněné čtyřmi lidmi a lehkého rogala

Bojové stroje kulomety, obrněný tank s lidským či koňským pohonem či bombu Tank vypadal jako obrovská kovová kobliha na kolech Pokládal války za nejhorší lidskou činnost

Anometr Přístroj na zjišťování rychlosti větru

Michelangelo Buonarroti

Umělec konce renesance Znám především jako malíř, sám se cítil spíš sochařem Celý život osamocený, prchlivý, vedl spory s papežem o plat za práci Psal i básně

Madona na schodech Boj Lapithů s Kentaury Tvořit začal v Medicejských zahradách ve Florencii (15 - 17 let) Dochovala se jeho díla z této doby Madona na schodech Boj Lapithů s Kentaury

Sochař Velkou péči věnoval výběru kamene Mramorové bloky si často jezdil vybírat do dolů v Carraře, mnohdy je osobně i páčil

David Pro svoji nejznámější plastiku použil kamenný blok s mnoha kazy ( stál 40 let bez využití před florentskou katedrálou) 5 m vysoký, o základně 1 x 1 m Práce trvaly dva a půl roku Za sochu Davida údajně dostal 900 zlatých dukátů, což prý bylo víc, než vydělal Leonardo da Vinci za celý život

Žil střídavě ve Florencii a v Římě Pracoval pro Medicejské, renesanční papeže stal se zámožným občanem Sexuální orientace ????

Panna Marie jako mladá dívka, která přidržuje bezvládné tělo Krista Pieta Panna Marie jako mladá dívka, která přidržuje bezvládné tělo Krista

David = florentský obr socha vysoká 4, 31 m stojí před florentskou radnicí mistrovské dílo pozdní renesance

Malíř Julius II. - papež, který viděl v Michelangelovi malíře První zakázka byla sochařská výzdoba papežova náhrobku (40 soch, dokončil jen jednu) Poté dostával zakázky malířské

Strop v Sixtinské kapli Téma Genesis - stvoření světa Budova známá díky pořádání konkláve 1508 - 1512 - výmalba stropu Protáhlá síň o rozměrech 40 x 13 metrů s valenou klenbou ve výšce 25 metrů

Poslední soud Nástěnná malba v Sixtinské kapli Domalováno až po jeho smrti - nahé figury byly zahalovány do roušek Sv. Bartoloměj - autoportrét