Distribuční politika. Rozhodování o lokalitě a distribuci Z hlediska poskytovatele služeb se může zdát výhodné centralizovat prodej služeb, a tím dosáhnout.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Logistika v silniční dopravě
Advertisements

Informační systém Patricie specializované řešení pro Advokátní kanceláře.
Tvorba cen v maloobchodě
Služby jako fenomén dnešní doby. Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Distribuční politika Petra Krajníková.
Přínosy virtualizace a privátního cloudu
CK – činnosti touroperátora
Place – místo prodeje (distribuce)
Organizace logistiky Ivan Gros
Distribuční strategie
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Vybrané metody analýzy
Nákup ( kap. 12).
Základy marketingu šestá přednáška
Proč potřebujeme nákupčí zdravotní péče MUDr. Pavel Hroboň, M.S.
Analýza makro a mikroprostředí
MARKETINGOVÝ MIX.
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Role ceny zdravotní péče – ekonomický pohled PhDr. Lucie Antošová Všeobecná zdravotní pojišťovna ČR.
Marketingové prostředí
Podnikání na Internetu letní semestr 2004 Jana Holá VIII.
úvod pojetí a obsah marketingu
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
MARKETINGOVÝ MIX.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
DISTRIBUCE.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
13.přednáška – Elektronické zásobování Ing. Jiří Zmatlík, Ph.D. ČVUT, Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd.
Distribuce umění a kulturního dědictví. Faktory ovlivňující distribuci Místo, budova, sídlo organizace Odvětví nebo hlavní předmět činnosti organizace.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Distribuční cesty.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Bankovní služby Úvěry Obchodní banky vykonávají : pasivní úvěrové operace (banka přijímá peníze) a aktivní ú.o. (banka poskytuje úvěry) Druhy úvěrů:
MM – system s.r.o. MM - system s.r.o Prezentace společnosti.
E-government - moderní podoba veřejné správy v České republice.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Ing. Petr Klímaanalýza umístění skladu1 Analýza umístění skladů.
Moderní informační systémy - úvod do teorie, druhy IS v cestovním ruchu.
Yekaterina Vanina Yelena Vanina Arina Kositskikh Maxim Kim.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Zajištění regionálních funkcí knihoven v roce 2013 PhDr. Vít Richter Národní knihovna ČR Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Tel. 603–223–627,
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
LOGISTIKA LOGISTIKA LOGISTIKA - vychází (z logis, ubytování) znamená původně přechodné ubytování a zásobování vojska - nauka, která se zabývá fyzickými.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
VY_62_INOVACE_ – Přímé bankovnictví Autor Ing. Hana Sůvová
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
SPECIFIKA SLUŽEB Ekoinkubátor Podniková ekonomika Ing. Eva Štěpánková
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vyhýbání se daňovým povinnostem v digitální ekonomice
Transkript prezentace:

Distribuční politika

Rozhodování o lokalitě a distribuci Z hlediska poskytovatele služeb se může zdát výhodné centralizovat prodej služeb, a tím dosáhnout úspor z rozsahu, standardizace a sdílení zařízení. Zákazník očekává, že dostupnost služby bude vyšší a bude moci ve svém okolí velmi jednoduše, v jemu vyhovujícím čase objednat. Rozhodování je vždy kompromisem mezi potřebami zákazníků a ekonomickými aspekty produkce.

Flexibilita produkce Nulová flexibilita – světové galerie Model distribuce služeb ovlivňující umístění

Další typy částečně flexibilní produkce Místně neflexibilní produkce (nemocnice s ojedinělými drahými přístroji) Centralizace řídícího a administrativního aparátu, a decentralizací poboček Služby, které nelze centralizovat: –příjem objednávek v mnoha rozptýlených provozovnách a pak centralizovaně provádět výkon služeb (sběrny prádla a šatstva, prodej zájezdů CK prostřednictvím cestovních agentur aj.); –příjem objednávky a výkon služby v místně rozptýlených provozovnách bez veškeré centralizace (malé a střední podniky gastronomie a hotelnictví, kadeřnictví, kosmetika atd.).

Faktory ovlivňující flexibilitu spotřeby 1.je-li služba realizována v nemovitostech zákazníka či na zařízeních, která nemohou být transportována do provozovny služeb (instalace, malování aj.), 2.v případě péče o nemobilní občany, 3.vzhledem ke stáří zákazníků nelze očekávat, že budou vyhledávat vzdálenější poskytovatele služeb (např. pečovatelská služba), 4.možnost nabídky substitutu nebo ochotou hradit službu, jejíž poskytnutí bude znamenat alternativní náklad v podobě ztráty času na cestování, 5.zákazníci jsou ochotni cestovat za specifickými službami, nikoliv za rutinními, pro všední den.

Segmentace zákazníků Demografické faktory Ekonomické faktory Psychografické faktory Kulturní faktory Frekvence užívání

Modely lokalizace Na základě analýz makro a mikroprostředí Jednoduché metody u začínajících firem Počítačové simulační programy Využití moderní informační technologie k distribuci (automatizace, telekomunikace, elektronické systémy, internet)

Problémy se zprostředkovateli 1.služby nelze vlastnit, proto nelze hovořit o transferu vlastnictví služby prostřednictvím distribučních kanálů, 2.čisté služby jsou nehmotné a zničitelné a neexistují proto zásoby, 3.neoddělitelnost služby logicky vyžaduje, aby se zprostředkovatel stal i poskytovatelem služby nebo aby existoval pouze přímý distribuční kanál.

Druhy a funkce zprostředkovatelů Spoluproducent x Prodejce Funkce: –zpřístupňují službu zákazníkům v místě a čase, který jim vyhovuje (terminály Sazky v trafikách a na poštách), –zpřístupňují službu v dané lokalitě (stavební spoření a důchodové připojištění lze sjednat v místní pobočce banky či pošty), –podporují prodej, jsou osobními prodejci služeb, mnohdy důvěryhodnější než neosobní reklama realizovaná poskytovatelem služeb. Zároveň fungují jako poradci při výběru daného produktu. –pokud nedistribuují exkluzivně pouze služby od jedné organizace, nabízejí širokou nabídku služeb od různých poskytovatelů.

–sdílí často jako spoluproducent riziko plynoucí z poskytování služby. Platí to nejen při franchisingu, ale též v případě, že prodejci poskytují své zařízení a sdílejí možné riziko ztráty z neprodaných služeb (vztah cestovní kanceláře a hotelu, kde hoteliér prodal určitou kapacitu lůžek cestovní kanceláři na nadcházející sezónu, avšak riziko z neprodaných lůžek ponese cestovní kancelář). –jsou nejblíže trhu a znají požadavky zákazníků, mohou na místě přizpůsobit nabídku zákazníkovi ( kombinace určitých služeb šitá na míru). –jsou pro poskytovatele cenným primárním zdrojem informací, které lze využít při marketingovém průzkumu. –lépe znají trh a mohou kontaktovat potenciální zákazníky – slouží tedy při rozšiřování trhů.

Výběr zprostředkovatele podle kritérií 1.výše nákladů na poskytování služby pomocí zprostředkovatele a na komunikaci s ním, 2.pohodlí pro spotřebitele, uživatele, klienty, 3.důvěryhodnost a spolehlivost zprostředkovatele, 4.pokrytí trhu s dostupnost (časová a prostorová), 5.kvalita včetně posuzování kvalifikace personálu zprostředkovatele, 6.schopnost poskytování doplňkových služeb, komunikace se zákazníkem při vyřizování reklamací, 7.schopnost předávat informace o trhu, 8.možnost regulace předání, sdílení a utajení obchodního tajemství.

Proces výběru zprostředkovatele 1.stanovení cílů distribuce, 2.analýza faktorů působících na volbu jednotlivých alternativ, 3.volba alternativ a jejich zkoumání na základě zvolených kritérií, 4.výběr nejvhodnější alternativy, 5.výběr nejvhodnějšího zprostředkovatele.

Zásady řízení fyzické distribuce hmotných prvků služeb Logistické přístupy zásobování poskytovatelů služeb a prodej těchto prvků zákazníkům v rámci poskytování služeb skladováním a udržováním zásob optimalizace hmotného materiálového toku a toku informačního (vyřizování objednávek)

Informační technologie 1.Překlenují geografickou a časovou vzdálenost (bankomat v blízkosti klientů bank/držitelů platebních karet přístupný 24 h denně). 2.Nabízejí zákazníkům možnost volby pro něj nejvhodnějšího distribučního kanálu. 3.Přibližují a znázorňují služby pomocí vizualizace (např. virtuální procházka po hotelovém komplexu). 4.Pomáhají dovysvětlit některé vlastnosti složitých služeb (např. knihovny na webových stránkách nenabízejí pouze virtuální katalog knih, ale též sem umisťují návod jak s ním pracovat do nejefektivněji).

5. Obsahují rady ohledně lokalizace provozovny (např. na mapce lze zobrazit provozovnu i s příjezdovými komunikacemi či informacemi o příslušné veřejné dopravě do místa). 6.Umožňují provádět platby pomocí kreditních/platebních karet přes internet. 7.Snižují potřebu přímého kontaktu poskytovatele služeb s klienty. 8.Zvyšují produktivitu práce, neboť osobní odbavení zákazníka je mnohdy složitější a časově náročnější než elektronické; což se projeví v nákladech.

9.Snížení nákladů na více finančně náročné druhy komunikace (např. poštovné ze zaslání nabídky, potvrzení objednávky, zaslání faktury). 10.Dochází ke spojení propagace a poskytování služby v rámci jednoho média. 11.Lze lépe provozovat přímý marketing, založený na osobní komunikaci se zákazníkem.