PLASTY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Interaktivní cesta Moravským krasem přes Pálavu a Brno,
Advertisements

Na zahrádce s chemií.
Co s PET láhvemi na škole ?
Nový koncept odpadového hospodářství moderních producentů odpadu (logistických areálů, průmyslových firem, obchodních center, apod.)
TŘÍDĚNÍ ODPADU Nožičková Monika.
1 Sdružení EPS ČR Pěnový polystyren (EPS) pro stavebnictví Ing. František Vörös konzultant Sdružení EPS ČR reprezentant Plastics Europe ČR
VY_32_INOVACE_CHK4_5460 ŠAL Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Třídění odpadu Sabina Kotlárová.
Název Recyklace skla Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo 10
Separace a recyklace odpadů
Materiálové a energetické využití plastových odpadů
VÝROBA ÚSTECKÉHO ZNAKU A ZNAKU ÚSTÍ NAD LABEM A CO BUDEME MÍT ZA MATERIÁL???ODPAD!
Plasty a syntetická vlákna
Co víš o recyklaci?.
Změní „černobylské“ děti postavení k třídění odpadu?
Chemické složení organismů
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.71 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Plasty („umělé hmoty“)
Učebnice str ročník TĚŽEBNÍ PRŮMYSL
Plasty makromolekulární látky snadné tvarování (za určitých podmínek)
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Biodegradovatelné polymery
Eva Slováčková, Ondřej Smékal, Jana Mlatečková
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY SVĚTA ZNEČIŠTĚNÍ HYDROSFÉRY
Jak je to s odpady ?.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
CZ.1.07/1.1.10/
Název Recyklace PET Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo 8
Plasty Materiál byl vytvořen v rámci projektu
DEN ZEMĚ TEST.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
TŘÍDĚNÍ ODPADU JAK SPRÁVNĚ TŘÍDIT.
Plast Plast Plast.
LÁTKY A TĚLESA.
13.2 Plasty jsou uměle vytvořené organické látky, které se za určitých podmínek dají tvarovat (plastas = tvárný) Vznikají reakcemi, při kterých z malých.
Paliva Bašus,Buchtová,Plívová,Steiner 9.B. 1) Jaké vlastnosti musí mít látka, která je palivem? Musí hořet. Náklady na její výrobu musí být co nejnižší.
PAPÍR Jak a proč třídit PAPÍR Mgr. Lukáš Kučera Gymnázium a obchodní akademie Mariánské Lázně Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem.
Chemie pro 9. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název:
PLASTY. DEFINICE Plasty jsou uměle (synteticky) vyrobené makromolekulární látky, které lze za určitých podmínek tvarovat. Mají vlastnost zvanou PLASTICITA.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov AUTOR: Hartošová Krista NÁZEV:VY_32_INOVACE_015:Přírodověda 5.ročník TEMA: výroba plastů ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/
Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.
Přehled materiálů pro kanalizační potrubí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Pavel Šmíd. Dostupné z Metodického portálu
PLASTY. PVC – polyvinylchlorid odolný proti vodě, nevede el. proud ● Desky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 13 Polymerace TEMA: Chemie -
Sdružení EPS ČR PREVENCE VZNIKU PLASTOVÝCH ODPADŮ S DŮRAZEM NA PĚNOVÝ POLYSTYREN Ing. František Vörös - konzultant.
Název školy : Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor : Eva Vavřinová Název materiálu : VY_52_INOVACE_16.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 Autor: Mgr. Radek Martinák Syntetické látky umělé hmoty a vlákna Měkčený PVC Teflon Polypropylen Polystyren.
9. Řízená depolymerace Katedra netkaných textilií, Fakulta textilní, Technická Univerzita v Liberci, Jakub Hrůza,
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
VY_32_INOVACE_19_19_Plasty. Plasty Anotace: Prezentace může sloužit jako rozšiřující učivo k tématu Chemie ve službách člověka - ekologie Autor: Mgr.
Třídíme se zvířátky Autorky: Michaela Mikolášová Nikola Smyčková Tereza Mžiková Jubilejní Masarykova ZŠ Sedliště.
Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Školní rok: 2015/2016 Datum vypracování:
ElElektro odpadad Plast Papír Sklo Pravidla hry Nebezpečný.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
TŘÍDĚNÍ ODPADU VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Práce v domácnosti Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_16.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Plasty. Plast je materiál, jehož podstatu tvoří syntetické makromolekulární látky Makromolekuly jsou částice složené z velkého počtu (až tisíců) atomů.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
= syntetické materiály
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Plasty- globální problém
Plasty- globální problém
Odpady a příroda.
Správně Otázka na 4ku Špatně! Špatně! Špatně! Co znamená zkratka PVC?
Transkript prezentace:

PLASTY

Úloha 1: Přečtěte si krátký text o plastech Úloha 1: Přečtěte si krátký text o plastech. Červenou pastelkou podtrhněte nevýhody, které mají pro člověka plasty, zelenou pastelkou podtrhněte naopak výhody. Rozdělte se do dvojic a prodiskutujte zjištěné výhody a nevýhody. Historie výroby plastů spadá do poloviny 19. století, kdy byl vyroben první plast, jež nesl název celuloid. Ve velkém začaly být plasty využívány od začátku 20. století, kdy lidé vynalézali nové a nové druhy plastů (PET, PVC, PE atd.), které postupně vytlačily z běžné lidské činnosti dříve používané předměty z přírodních materiálů. Plasty jsou chemicky odolné, lehké, dobře tvarovatelné a díky rozmanitým příměsím se vyznačují různou variabilitou dalších vlastností, např. pružnost nebo naopak tvrdost. Plasty jsou vhodné pro masovou výrobu, díky tomu našly využití snad ve všech domácnostech a průmyslových odvětvích. Plasty se vyrábějí převážně z ropy, nicméně jejich recyklace je možná pouze v omezené míře, neboť výrobky z recyklovaného plastu nedosahují takových vlastností, jako plast primární. úloha 2

Úloha 2) Jakou barvu mívá kontejner na plast? Které symboly na kontejneru na plast můžeme obvykle najít?

Úloha 2) Jakou barvu mívá kontejner na plast? Které symboly na kontejneru na plast můžeme obvykle najít?

Úloha 2) Jakou barvu mívá kontejner na plast? Které symboly na kontejneru na plast můžeme obvykle najít?

Úloha 2) Jakou barvu mívá kontejner na plast? Které symboly na kontejneru na plast můžeme obvykle najít?

Úloha 2) Jakou barvu mívá kontejner na plast? Které symboly na kontejneru na plast můžeme obvykle najít?

Úloha 2) Jakou barvu mívá kontejner na plast? Které symboly na kontejneru na plast můžeme obvykle najít?

Úloha 2) Jakou barvu mívá kontejner na plast? Které symboly na kontejneru na plast můžeme obvykle najít? úloha 3

Úloha 3: Logo opětovné recyklace zná každý Úloha 3: Logo opětovné recyklace zná každý. Málokdo však ví, co konkrétního zelené šipky, resp. „3R“ symbolizují. Dokážeš symboliku přeložit, vysvětlit a vyjmenovat konkrétní příklady, případně vymyslet nové a lepší logo pro označení recyklace? REDUCE .................................................................................................................................REUSE ................................................................................................................................. RECYCLE úloha 4

Úloha 4: Rozhodni, zda uvedený výrobek je (nebo by mohl být) vyroben z recyklovaných plastů. ANO NE

Úloha 4: Rozhodni, zda uvedený výrobek je (nebo by mohl být) vyroben z recyklovaných plastů. ANO ANO NE

Úloha 4: Rozhodni, zda uvedený výrobek je (nebo by mohl být) vyroben z recyklovaných plastů. ANO ANO ANO NE

Úloha 4: Rozhodni, zda uvedený výrobek je (nebo by mohl být) vyroben z recyklovaných plastů. ANO ANO ANO ANO NE

Úloha 4: Rozhodni, zda uvedený výrobek je (nebo by mohl být) vyroben z recyklovaných plastů. ANO ANO ANO ANO ANO NE

Úloha 4: Rozhodni, zda uvedený výrobek je (nebo by mohl být) vyroben z recyklovaných plastů. ANO ANO ANO ANO ANO ANO NE

Úloha 4: Rozhodni, zda uvedený výrobek je (nebo by mohl být) vyroben z recyklovaných plastů. ANO ANO ANO ANO ANO ANO ANO NE

Úloha 4: Rozhodni, zda uvedený výrobek je (nebo by mohl být) vyroben z recyklovaných plastů. ANO ANO ANO ANO ANO ANO ANO úloha 5

Průměrná česká domácnost za 1 rok vytřídí asi 21 kg plastů. Celkem je tedy ze všech obcí v České republice svezeno do třídíren více než 85 000 tun plastů. I tak obrovská čísla však zahrnují jen 59% všech plastů, které by se mohly recyklovat. úloha 5

Úloha 5: Spoj obrázek s jeho označením a zkratkou. POLYSTYREN POLYETHYLEN POLYPROPYLEN POLYVINYLCHLORID

Úloha 5: Spoj obrázek s jeho označením a zkratkou. POLYSTYREN PVC POLYETHYLEN PS POLYPROPYLEN PE POLYVINYLCHLORID PP

Úloha 5: Spoj obrázek s jeho označením a zkratkou. ŠPATNĚ POLYSTYREN POLYETHYLEN POLYPROPYLEN POLYVINYLCHLORID

Úloha 5: Spoj obrázek s jeho označením a zkratkou. POLYSTYREN POLYETHYLEN POLYPROPYLEN POLYVINYLCHLORID

Úloha 5: Spoj obrázek s jeho označením a zkratkou. POLYSTYREN POLYETHYLEN ŠPATNĚ POLYPROPYLEN POLYVINYLCHLORID

Úloha 5: Spoj obrázek s jeho označením a zkratkou. POLYSTYREN POLYETHYLEN POLYPROPYLEN POLYVINYLCHLORID

Úloha 5: Spoj obrázek s jeho označením a zkratkou. POLYSTYREN POLYETHYLEN POLYPROPYLEN ŠPATNĚ POLYVINYLCHLORID

Úloha 5: Spoj obrázek s jeho označením a zkratkou. POLYSTYREN POLYETHYLEN POLYPROPYLEN POLYVINYLCHLORID

Úloha 5: Spoj obrázek s jeho označením a zkratkou. POLYSTYREN PVC POLYETHYLEN PS POLYPROPYLEN PE POLYVINYLCHLORID PP

Úloha 5: Spoj obrázek s jeho označením a zkratkou. POLYSTYREN ŠPATNĚ PVC POLYETHYLEN PS POLYPROPYLEN PE POLYVINYLCHLORID PP

Úloha 5: Spoj obrázek s jeho označením a zkratkou. POLYSTYREN PVC POLYETHYLEN PS POLYPROPYLEN PE POLYVINYLCHLORID PP

Úloha 5: Spoj obrázek s jeho označením a zkratkou. POLYSTYREN PVC POLYETHYLEN PS ŠPATNĚ POLYPROPYLEN PE POLYVINYLCHLORID PP

Úloha 5: Spoj obrázek s jeho označením a zkratkou. POLYSTYREN PVC POLYETHYLEN PS POLYPROPYLEN PE POLYVINYLCHLORID PP

Úloha 5: Spoj obrázek s jeho označením a zkratkou. POLYSTYREN PVC POLYETHYLEN PS POLYPROPYLEN PE POLYVINYLCHLORID ŠPATNĚ PP

Úloha 5: Spoj obrázek s jeho označením a zkratkou. POLYSTYREN PVC POLYETHYLEN PS POLYPROPYLEN PE POLYVINYLCHLORID PP

Úloha 5: Spoj obrázek s jeho označením a zkratkou. POLYSTYREN PVC POLYETHYLEN PS POLYPROPYLEN PE POLYVINYLCHLORID PP

Úloha 5: Spoj obrázek s jeho označením a zkratkou. POLYSTYREN PVC POLYETHYLEN PS ŠPATNĚ POLYPROPYLEN PE POLYVINYLCHLORID PP

Úloha 5: Spoj obrázek s jeho označením a zkratkou. POLYSTYREN PVC POLYETHYLEN PS POLYPROPYLEN PE POLYVINYLCHLORID PP

Úloha 5: Spoj obrázek s jeho označením a zkratkou. POLYSTYREN PVC POLYETHYLEN PS POLYPROPYLEN PE ŠPATNĚ POLYVINYLCHLORID PP

Úloha 5: Spoj obrázek s jeho označením a zkratkou. POLYSTYREN PVC POLYETHYLEN PS POLYPROPYLEN PE POLYVINYLCHLORID PP

Úloha 5: Spoj obrázek s jeho označením a zkratkou. POLYSTYREN PVC POLYETHYLEN PS POLYPROPYLEN PE POLYVINYLCHLORID PP

Úloha 5: Spoj obrázek s jeho označením a zkratkou. POLYSTYREN ŠPATNĚ PVC POLYETHYLEN PS POLYPROPYLEN PE POLYVINYLCHLORID PP

Úloha 5: Spoj obrázek s jeho označením a zkratkou. POLYSTYREN PVC POLYETHYLEN PS POLYPROPYLEN PE POLYVINYLCHLORID PP

Úloha 5: Spoj obrázek s jeho označením a zkratkou. POLYSTYREN PVC POLYETHYLEN PS POLYPROPYLEN PE POLYVINYLCHLORID ŠPATNĚ

Úloha 5: Spoj obrázek s jeho označením a zkratkou. POLYSTYREN PVC POLYETHYLEN PS POLYPROPYLEN PE POLYVINYLCHLORID PP

Úloha 5: Spoj obrázek s jeho označením a zkratkou. POLYSTYREN PVC POLYETHYLEN PS POLYPROPYLEN PE POLYVINYLCHLORID PP

Úloha 5: Spoj obrázek s jeho označením a zkratkou. POLYSTYREN PVC POLYETHYLEN PS POLYPROPYLEN PE POLYVINYLCHLORID PP

Úloha 5: Spoj obrázek s jeho označením a zkratkou. POLYSTYREN PVC POLYETHYLEN PS ŠPATNĚ PE POLYVINYLCHLORID PP

Úloha 5: Spoj obrázek s jeho označením a zkratkou. POLYSTYREN PVC POLYETHYLEN PS POLYPROPYLEN PE POLYVINYLCHLORID PP

Úloha 5: Spoj obrázek s jeho označením a zkratkou. POLYSTYREN PVC POLYETHYLEN PS POLYPROPYLEN PE POLYVINYLCHLORID PP

Úloha 5: Spoj obrázek s jeho označením a zkratkou. POLYSTYREN PVC POLYETHYLEN PS POLYPROPYLEN PE POLYVINYLCHLORID ŠPATNĚ

Úloha 5: Spoj obrázek s jeho označením a zkratkou. POLYSTYREN PVC POLYETHYLEN PS POLYPROPYLEN PE POLYVINYLCHLORID PP

Úloha 5: Spoj obrázek s jeho označením a zkratkou. POLYSTYREN PVC POLYETHYLEN PS POLYPROPYLEN PE POLYVINYLCHLORID PP

Úloha 5: Spoj obrázek s jeho označením a zkratkou. POLYSTYREN PVC POLYETHYLEN PS POLYPROPYLEN PE POLYVINYLCHLORID PP úloha 6

Úloha 6: K uvedeným výrobkům vymysli ekologičtější alternativu. ................................................................................................................... ................................................................................................................... úloha 7

U pobřeží Kalifornie se nachází jeden z tzv U pobřeží Kalifornie se nachází jeden z tzv. „Syntetických ostrovů odpadků“. Na mořské hladině zde plují vyhozené plasty rovné zhruba dvacetinásobku rozlohy České republiky. Úloha 7: Vědci však odhadují, že ze 70% je ostrov ponořen ve vodě, kde se rozpadá na malé kousky, kde se z něho uvolňují toxiny, škodlivé pro mořský ekosystém. Ostrov váží přes tři miliony tun a je tvořený převážně igelitovými taškami, pneumatikami, plastovými lahvemi atd. úloha 7

Úloha 7: Napiš krátký text o tom, jaké jsou hlavní příčiny vzniku ostrovů odpadků, jak se dá předejít kumulaci tak velkého množství odpadů a jaké jsou důsledky pro mořský ekosystém. .............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................. závěr

Plasty díky svým vlastnostem nalezly uplatnění Shrnutí Plasty díky svým vlastnostem nalezly uplatnění v mnoha průmyslových odvětvích i v domácnostech. S plastovými odpady je však nutné nakládat obezřetně a důsledně je recyklovat!