Egyptští bohové Najdi si dvojici, která má jiného boha než ty.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Egypt Pyramidy.
Advertisements

EGYPTSKÉ MALÍŘSTVÍ A SOCHÁŘSTVÍ.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Sochařství staré, střední a nové říše
UMĚNÍ A VĚDA STAROVĚKÉHO EGYPTA
Gotická kultura.
EGYPT KLÁRA KOŘÍNKOVÁ 2010.
UMĚNÍ EGYPTA Stará říše – př. n. l.
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
Starověký Egypt Náboženství
Egyptské pyramidy.
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_EVV2 Ročník: 1. Estetická a výtvarná výchova Vzdělávací oblast:
Trocha památek starého Egypta
UMĚNÍ A VĚDA STAROVĚKÉHO EGYPTA
III/2 XV A
Starověký Egypt.
Egyptské umění.
Kultura starého Egypta
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
Starověký Egypt Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Nejstarší starověké státy
Výtvarné umění.
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Umění Egypta sochařství, malířství MgA. Lukáš Psík
                                                                         Egyptské pyramidy                                                                                 
EGYPT země faraonů a pyramid Zpracovala: Helena CYPRIANOVÁ.
Umění Egypta architektura MgA. Lukáš Psík
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Egypt Střední a Nová říše.
VY_32_INOVACE_ZCR_629 Ročník:4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Svět Téma:Afrika – pobřeží Středozemního moře Jméno autora:Mgr.
STAROVĚKÉ STÁTY - EGYPT Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková Název: VY_32_INOVACE_08_B_4_ STAROVĚKÉ STÁTY – EGYPT Téma: Dějiny.
Rozd ě lení starov ě ký Egypt - rozlehlá oáza v povodí ř eky Nil (dlouhá a´ km a široká a´20 km) H orní Egypt (na jihu) Dolní Egypt (na severu.
 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Komenského 589- příspěvková organizace  Autor: Mgr. Ludmila Šimonová  Datum:  Název:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_05A_04_Umění starověkého Egypta IV.
VY_32_INOVACE_213_Egypt Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
4.-3.tis. až r.30.př.n.l.. ● monumentální většinou kamenná, světské stavby a chrámy (paláce) staví ze dřeva a hlíny ● projev náboženských idejí, kultu.
Pyramidy a zikkuraty. Pyramidy - jeden ze sedmi starověkých divů světa postaveny od 27. do 18.stol. př.n.l. přesný počet není znám vystavěné z cihel se.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_05 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_17-13_ Egypt, architektura Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Egyptská arabská republika (ve staré češtině Ejipt)
Tematický okruh: NEJSTARŠÍ CIVILIZACE - STAROVĚK Název učiva: EGYPT
UMĚNÍ STARÉHO EGYPTU.
STAROVĚKÝ EGYPT Jan Jakub Šipka.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_D6. 11 Autor: Mgr
Marika Jiráková Třída: 6.b.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Starověký Egypt Architektura.
DĚJINY KULTURY - STAROVĚK
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
STAROVĚKÉ STÁTY - MEZOPOTÁMIE
UMĚNÍ STAROVĚKU MEZOPOTÁMIE A EGYPT. UMĚNÍ STAROVĚKU MEZOPOTÁMIE A EGYPT.
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 08 Dějepis _6.ročník_10
Dějepis 6. ročník Marek Kryška
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:
AUTOR: Marcela Kaderová NÁZEV: VY_32_INOVACE_D_19_STAROVĚK - EGYPT
Kateřina Maznová egypt Pohřbívání.
Výtvarné umění starověkého Egypta
EGYPTSKÁ ARCHITEKTURA
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Transkript prezentace:

Egyptští bohové Najdi si dvojici, která má jiného boha než ty. Vzájemně si je představte. (2 + 2 min) Vezmi si pracovní list od své dvojice: Z druhé strany napiš co můžeš na práci ocenit, co se povedlo + jak se mu dařilo splnit kritéria: Ano všechna splnil. Splnil jen některá. Nesplnil kritéria. Podepiš se a odevzdej. (3 min)

UMĚNÍ EGYPTA Stará říše 4 000 – 2 000 př. n. l. Střední říše 2 000 – 1 500 př. n. l. Nová říše 1 500 – 1 000 př. n. l.

ARCHITEKTURA Stará říše – hrobky PYRAMIDY a) stupňovité pyramidy – nejstarší Džoserova pyramida v Sakaře

b) později hladké pyramidy pokryté leštěným kamenem – největší Cheopsova (Chufewova) v Gíze u Káhiry – výška 146 m; v její blízkosti leží Sfinga – lví tělo s lidskou hlavou zpodobňující faraona

Uvnitř byly zdobeny nástěnnými malbami a reliéfy, doplněny obrázkovým písmem, tzv. hieroglyfy Nástěnná malba = je neoddělitelnou součástí stavby. Prováděna bývá buď na suchou nebo na vlhkou omítku. Reliéf = plastické výtvarné dílo, které vystupuje z plochy pozadí.

Nová říše – hrobky – chrámové komplexy tesané do skály – nejznámější v okolí města Théby – komplexy v Údolí králů, Luxoru a Karnaku

Náročné stavby s řadou sloupů, bran, nástěnných maleb, reliéfů a kamenných plastik

Sochařství Sochy v životní a nadživotní velikosti Náměty: představitelé vyšších vrstev a božstvo

Sochy často polychromované = barvené Nejstarší portrét v dějinách – busta Nefertiti

Pohřební masky – zlatá maska Tutanchamonova

Reliéfy – plastický obraz vystupující z plochy

MALÍŘSTVÍ Sloužilo především jako výzdoba – malby na zdech, na papyrusových svitcích Egyptské malby byly druhem vyprávění – výjevy ze života faraona, náboženské obřady i každodenní život

Základní znaky: Zobrazení postav – obličej, nohy a ruce postav jsou zachyceny z boku (profilu); oči a tělo zepředu

Pásová perspektiva – osoby a předměty se nepřekrývají – jsou umístěny v pásu pod sebou

Barevná symbolika – barva není odrazem reality např.: hnědočervená – barva těla mužského; světle žlutá – barva těla ženského

Bohové a faraoni jsou vždy znázorňováni větší než ostatní osoby na výjevu

Běž si pro text o egyptské písmu a doplň si zbytek pracovního listu. Jsi i s tímto hotov? Zapiš si do sešitu jednu informaci z dnešní hodiny, která pro tebe byla nová a zároveň vyber tu, která ti z těch nových přišla nejzajímavější.