Vznětové motory Vznětový motor je v principu konstruován stejně jako zážehový motor. Palivo je do spalovacího prostoru dopravováno odděleně.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracoval: Jan Filka ZŠ a MŠ Horníkova 1
Advertisements

Projekt spolupráce auto a IT oborů
Tepelné motory Jan Nguyen 2.D Telskol.
Palivová soustava vznětových motorů
Projekt spolupráce auto a IT oborů
Spalovací motory zážehové
MOTORY VY_32_INOVACE_03 - MOTORY.
Zážehový motor 1,4 l / 92 kW TSI
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Čtyřdobý zážehový motor (čtyřtakt)
TEPELNÉ MOTORY.
Konstukční cvičení a metodiky konstruování spalovacích motorů
18. Vnitřní tvoření směsi – vysokotlaká vstřikovací zařízení
Výuka předmětu automobily
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
Spalovací motory.
Spalovací motory vznětové
ZÁŽEHOVÝ MOTOR.
VYUŽITÍ TEPELNÉ ENERGIE V PRAXI
Tepelné motory.
Vznětový motor Zbyněk Plch, Tercie, 2008.
Pístové stroje . Pístové stroje s klikovým ústrojím se vyznačují vratným pohybem některých jejich mechanických částí. Pístové stroje mohou.
Tepelné stroje -motory
Spalovací motor zážehový
Pístové spalovací motory
Tekutinové mechanismy
(čtyřdobý zážehový motor)
SPALOVACÍ MOTORY.
Spalovací motory s pístem
Čtyřdobý motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 2.Carnotův cyklus 2.Carnotův.
Čtyřdobý zážehový motor – konstrukce, popis činnosti
Spalovací motory Střední odborná škola Otrokovice
Tepelné motory.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
ŘÍZENÍ MOTOROVÝCH VOZIDEL
Vznětové motory Střední odborná škola Otrokovice
Řízení motorových vozidel
Mgr. Lenka Hanáková 2.ročník Gymnázium Otrokovice
Chlazení motorů Střední odborná škola Otrokovice
Čtyřdobý vznětový motor – konstrukce, popis činnosti
Wankelův motor Střední odborná škola Otrokovice
Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. Druhá úroveň Třetí úroveň Čtvrtá úroveň Pátá úroveň Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. –Druhá úroveň.
Krok za krokem ke zlepšení výuky automobilních oborů CZ.1.07/1.1.26/ Švehlova střední škola polytechnická Prostějov.
Spalovací Motory Benzínové
Palivová soustava vznětového motoru OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U
Vytápění Ostatní zařízení otopné soustavy. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Vynalezl ho německý vynálezce Rudolf Diesel Patří do skupiny vznětových motorů Palivo je do motoru dopravováno odděleně od vzduchu Do spalovacího prostoru.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Charakteristika pístového spalovacího motoru. Žák se seznámí s čtyřdobým.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co mají tyto věci společného?
MOTORY Mgr. Martin Tichý MOTORY Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:F8 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
AnotacePracovní list k procvičení znalostí o tepelných motorech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Ročník: 2. ročník strojírenských učebních oborů Typ šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací obor: Strojnictví Téma: Spalovací.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Spalovací motory Ing. Jan Hromádko, Ph.D. Témata cvičení.
Palivová soustava vznětového motoru Tato soustava je jedna z nejdůležitějších pro funkčnost motoru. Palivem pro vznětový motor je nafta. Skládá se ze.
Krok za krokem ke zlepšení výuky automobilních oborů CZ.1.07/1.1.26/ Švehlova střední škola polytechnická Prostějov.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_23-01 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceZákladní.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Tato prezentace byla vytvořena
Pístové spalovací motory
Technické prostředky v požární ochraně
Spalovací motory 1 VY_32_INOVACE_21_420
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Spalovací motor Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Rozdělení Podle způsobu zapálení pohonné směsi  Zážehové motory  Vznětové motory Podle počtu pracovních dob  Dvoudobé motory  Čtyřdobé motory.
Transkript prezentace:

Vznětové motory Vznětový motor je v principu konstruován stejně jako zážehový motor. Palivo je do spalovacího prostoru dopravováno odděleně od vzduchu speciálním vysokotlakým čerpadlem a vysokotlakým potrubím. Vznětový motor pracuje s vnitřní tvorbou směsi ve válci a samovznícením směsi paliva se vzduchem působením kompresního tepla. Sání Komprese Expanze Výfuk

Vstřikování paliva u vznětového motoru Vstřikování paliva u vznětových motorů zajišťují soustavy a čerpadla: - řadová vstřikovací čerpadla (standardní se zdvihovými šoupátky), - rotační vstřikovací čerpadla (s axiálním pístem, s  radiálními písty), - samostatná vstřikovací čerpadla (PLD), - sdružené vstřikovače (systém čerpadlo – tryska PD, systém čerpadlo – vedení – tryska), - vstřikovací soustava s tlakovým zásobníkem (Common Rail).

Vstřikovací soustava s tlakovým zásobníkem – Common Rail Palivo je připraveno pro vstřikování ve vysokotlakém zásobníku paliva, tzv. Railu. Vstřikovaná dávka, okamžik vstřiku a vstřikovací tlak jsou prostřednictvím elektronické řídicí jednotky realizovány vstřikovačem (vstřikovací jednotkou) každého válce prostřednictvím řízeného elektromagnetického ventilu. Řídicí jednotka řídí proces pomocí snímačů požadavků řidiče (polohy pedálu) a aktuálních provozních poměrů motoru a vozidla.

Mazání spalovacích motorů Systémy mazání spalovacího motoru: - Tlakové oběžné mazání, jedná se o nucený pohyb maziva, při němž čerpadlo nasává olej z olejového zásobníku přes sítko a tlačí ho do mazacího systému , užívá se zpravidla u čtyřdobých motorů. - Mazání se suchou skříní, vracející se olej do jímky je nasáván čerpadlem a je přepravován do samostatné olejové nádrže, odkud jej čerpadlo přepravuje přes olejový čistič k mazaným místům motoru. Využívá se u terénních vozidel, kdy dochází ke značným náklonům vozidla (motoru). - Mazání mastnou směsí, mazivo je obsahem paliva a jim distribuováno na mazací místa – používá se u dvoudobých motorů, - Mazání čerstvým olejem.

Chlazení spalovacích motorů - Chlazení vzduchem - proudění chladícího vzduchu může být přirozené nebo nucené a to buď přetlakové nebo podtlakové. Dnes se využívá jen u mopedů a motocyklů. - Nucené přetlakové chlazení je nejčastěji tvořeno ventilátorem jako zdrojem tlakové energie, poháněného od klikového hřídele. Regulace chlazení se provádí regulací průtokového množství chladícího vzduchu rozváděcími klapkami Kapalinové chlazení - teplo do okolí se odvádí prostřednictvím chladící kapaliny. Chladicí kapalina odebírá teplo stěnám motoru, proudí potrubím do chladiče – výměníkem tepla kapalina vzduch je ochlazována, následně vstupuje znovu do motoru. Vzduch chladičem prochází buď náporem, nebo nuceně pomocí ventilátoru. Termosifonové oběžné chlazení je založeno na principu rozdílné hustoty kapaliny při různých teplotách. Cirkulace kapaliny probíhá bez čerpadla při plně naplněné chladicí soustavě, tzv. termosifonovým účinkem. Dnes se prakticky nepoužívá. Chlazení s nuceným oběhem - chladicí kapalina je vháněna do chladicích kanálů oběhovým čerpadlem, např. poháněné klínovým řemenem od klikového hřídele.

Chlazení s nuceným oběhem s trvalým pohonem

Regulace chladicí soustavy pomocí termostatu

Výfuková soustava spalovacích motorů Výfuková soustava se skládá s výfukového potrubí, katalyzátoru a jednoho nebo několika tlumičů hluku. Schéma výfukové soustavy Katalyzátor s keramickou vložkou spalovacího motoru s katalyzátorem

Děkuji za pozornost