Co je interaktivní tabule?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického jazyka s interaktivní tabulí a e-learningem
Advertisements

Interaktivní tabule Je to velká interaktivní plocha, ke které je připojen počítač a data-video projektor. Kombinuje výhody běžné popisovatelné tabule a.
Využití cloudových služeb ve školství
Martina Musilová 4. I. Koncem šedesátých let vynálezce Douglas Engelbart představil světu novinku, která je dnes známá pod přezdívkou myš. Své jméno dostala.
Prezentační prostředky Pavel Dvořák Úspěch prezentace nespočívá jen  v dobře připraveném obsahu,  ve skvělých řečnických obratech řečníka, ale do značné.
Projekt EU Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka – základní krok do života CZ 1.07/1.2.33/ Číslo aktivity: 02 ZLEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK.
Identifikátor materiálu: EU
Přednáška č. 3 Normalizace dat, Datová a funkční analýza
Modernizace studijních opor Představení LMS Moodle
Olympiáda techniky Plzeň 2011
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
Představujeme službu Samepage
Školní Internetový Informační Portál ŠIIP, ZŠ Vrchlického, Liberec © 2006 Ondřej Peřina představení prvního roku projektu projekt SIPVZ č. 0358P
Obrázky poskytla firma Complex,
Tento projekt je spolufinancován z prostředků ESF EU
Počítač a jeho příslušenství. Počítač a jeho příslušenství.
Rozvoj interaktivních způsobů výuky ve škole CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Studijní IS a e-learning Patrícia Eibenová
BEZDRÁTOVÉ MYŠI VYPRACOVALA: Naděžda Pištěková AKADEMICKÝ ROK: 2008/2009.
Power Point– úvod Ing. Bohumil Bareš.
SMART Board - náš kamarád
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT34.04 Téma: Multimédia Číslo.
Jak na Prezentace? Power Point ZŠ Jiráskova Benešov
Využití interaktivní tabule ve výuce Projekt „Modernizace výuky pomocí ICT s ohledem na žáky se SVP“
TVORBA VÝUKOVÉ PREZENTACE II. Mgr. René Szotkowski TENTO MATERIÁL VZNIKL ZA FINANČNÍ PODPORY EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY.
Úspora času Větší interaktivita hodiny Větší názornost Univerzální nástroj – různá čidla Fyzika, chemie, biologie – mezipředmětové vztahy např. M, Inf.,
Identifikátor materiálu: EU
HARDWARE II Periferie.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.6 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Databáze - formulář Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Hlasovací systém SMART Response
Co je interaktivní tabule?
CorelDraw – čárové objekty
3. ročník, studijní obory SOU Mgr. Smékalová Dagmar „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.“
Tvorba prezentace Rozložení snímků Vkládání obrázků do snímků
INTERAKTIVNÍ TABULE.
VY_32_INOVACE_In 6.,7.18 PowerPoint - Zásady pro zpracování počítačové prezentace Anotace: Žák se seznámí se zásadami zpracování počítačové prezentace.
Digitální učební materiál
2OP381 Manažerská informatika 1
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: leden.
Klávesnice nejrozšířenější vstupní zařízení počítače
Mgr. Karel FischerÚprava prezentace1 Změna použité šablony Ke změně šablony mohu použít jednu ze tří možností: a)Formát \ návrh snímku b)V panelu nástrojů.
Technologie interaktivní tabule
Základní škola, Březinská 1702, Vlašim
COGAIN 2009 Možnosti řízení invalidního vozíku. Systém řízení vozíku  Rozdělen do několika částí  Část pohonu Motor pohonu Senzory ujeté vzdálenosti.
VYTVÁŘENÍ e-LEARNINGOVÝCH MATERIÁLŮ Přednáší Mgr. Jaromír Kozel
DIDAKTIKA FYZIKY I. 8 ICT ve Fy Josef Trna PdF MU©2009.
1 Prezentace Přírodopis lehce a zábavně – elektronická učebnice přírodopisu pro ZŠ
MGR. Rostislav Harenčák Interaktivní tabule přinášejí do výuky díky své dostupnosti moderní didaktickou pomůcku, která může efektivněji zapojit.
VY_32_INOVACE_ MOVIE MAKER Příručka pro tvorbu prezentací z obrázků a fotografií.
Univerzita Karlova v Praze Lékařská fakulta v Plzni Oddělení OVAVT Jestliže chcete oživit systém Vaší výuky, „online learning systém“ Vám nabízí? Jednoduché.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
TEXTOVÝ EDITOR Karin Tylšerová. Textový editor je software, kterým je možné editovat prostý text. Neobsahuje žádné informace o formátování, jako je použití.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 32 AnotaceProgramové.
Myš, tablet, modem, UPS NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2.
Informatika – Prezentace informací. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Simona Korbová, 1.L. Seznámení s počítačem Současný počítač je elektronický a skládá se z hardwaru, který představuje fyzické části počítače (mikroprocesor,
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Prezentace informací.
Textový Editor.
Inf Prezentace informací
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Moderní didaktické technologie a zdroje informací
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Práva dítěte Výchova k občanství
TVORBA VIDEA Pinnacle Studio Michal Přidálek 3ma
Mikrofon, dataprojektor, interaktivní tabule, usb disky
Název: VY_32_INOVACE_ICT_5B_12 Škola:
Autor: Mgr. Václav Chvál
Využití asistivních technologií v procesu vzdělávání
Transkript prezentace:

Co je interaktivní tabule? Interaktivní tabule je velká odolná zobrazovací plocha reagující na dotyk, propojená s počítačem vybaveným příslušným softwarem. Obraz z počítače je pomocí datového projektoru přenášen na tabuli a vy můžete jednoduše pouhým dotykem na povrchu tabule ovládat počítačové aplikace a psát poznámky či kreslit. Psát a kreslit můžete buď přímo prstem, nebo popisovačem.

Technologie Smart Board Interaktivní tabule je složena z flexibilní plastové fólie, ta je umístěna vpředu, a z pevné desky. Zadní strana fólie a přední strana zadní desky mají slabý nátěr odolného filmu. Tyto strany obou těchto částí jsou odděleny vzduchovou mezerou o velikosti přibližně 0,03mm. Stlačením přední plochy se vzduchová mezera v daném místě sevře a dojde ke styku obou ploch. Tím se vyšle analogový signál, který je převeden do počítače. Tato technologie umožňuje provést kontakt a to prstem, perem, nebo jakýmkoli jiným zařízením.

SMART žlábek na pera Na předním panelu jsou 4 žlábky na pera a jeden žlábek na speciální houbičku. Pera fungují na principu elektromagnetického pole a ne jako lihový popisovač. Při vyjmutí pera ze žlábku se tento úkon zaregistruje optickým senzorem a nástroj se zaktivuje. Vždy je aktivní poslední nástroj

Technologie Activ Board Activboard má odolný melaninový povrch s aktivní plochou, která se ovládá bezbateriovým elektronickým perem, které zaručuje jednoduchou a přesnou obsluhu.Je dodáván s autorským softwarem ActivInspire. elektronické pero: Plně nahrazuje počítačovou myš Tabule reaguje pouze na pero (možnost si přirozeně opřít ruku o tabuli, žádné rušení od ostatních žáků stojících u tabule)

SMART BOARD AKTIV BOARD Interaktivní tabule Smart Board Smart vizualizér Hlasovací systém SMART Response Interaktivní tablet SMART Airliner Interaktivní panel SMART Sympodium Interaktivní tabule Aktiv Board Activ View vizualizér Odpovědní systém Aktiv Vote Interaktivní tablet Activ Slate Interaktivní panel Aktiv Panel Dvě aktivně fungující pera Aktiv Arena

Interaktivní tabule + dataprojektor Interaktivní tabule může být propojená s dataprojektorem, který je umístěný na stropě, nebo může být dataprojektor (s krátkou ohniskovou vzdáleností) pevně spojený s tabulí

Vizualizér K interaktivní tabuli se dá připojit vizualizér. Jedná se vlastně o čtecí kameru, která snímá obrázek popř. trojrozměrný předmět. Vizualizér je propojen se softwarem interaktivní tabule, snímaný obrázek nebo trojrozměrný předmět se položí na plochu a může být ihned promítán na tabuli nebo vložen do prezentace popř. uložen. Otočná hlava s kamerou umožňuje během výuky například pořídit snímek třídy a pak s ním následně pracovat, což je pro žáky velmi atraktivní.

Hlasovací systém SMART Response Každý žák dostane svoje bezdrátové hlasovátko. K počítači nebo notebooku, kde je již nainstalovaný příslušný hlasovací software, se připojí přijímač. Dle zvolené technologie může být buď infračervený, nebo rádiový. S pomocí hlasovacího systému se dají rychle a snadno ověřit znalosti žáků. Po odhlasování se učiteli výsledky okamžitě automaticky zobrazí v prezentaci ve formě přehledných grafů. Výsledky hlasování mohou být následně uloženy, exportovány do statistik v Excelu, PDF atd. Staničky navíc mohou být identifikované dle uživatele. Můžete tak hlasovat anonymně, nebo do softwaru importovat jmenný seznam třídy a výsledky budou adresné.

Odpovědní systém ACTIVote V odpovědním systému je možné získat odpověď od všech žáků v průběhu několika vteřin volbou ze šesti možností Pro učitele přináší ActiVote spontánnost a vyšší zapojení žáků, okamžitou zpětnou vazbu, ale i celou řadu možných řešení od prosté ankety, rychlého opakování či závěrečné písemky.

Interaktivní tablet Interaktivní tablet umožňuje to, že se učitel může volně pohybovat po třídě a se speciálním perem ovládat jakoukoli softwarovou aplikaci, psát poznámky nebo zvýrazňovat informace a vše se okamžitě zobrazuje na interaktivní tabuli. Tablet mohou využívat i žáci či studenti, mohou mít před sebou na lavici položený tablet a interaktivně se zapojovat rovnou ze své lavice do výuky. Takto může pracovat více žáků najednou a zároveň se dá pracovat na interaktivní tabuli. Tablet umožní zapojit do hodiny i žáky s tělesným postižením.

Interaktivní panel Interaktivní dotykový panel je určen pro velké posluchárny, kde není možné použít dotykovou interaktivní tabuli. Umožňuje dynamickou komunikaci s žáky a studenty, perem se dají vpisovat poznámky přímo do promítané přednášky, zdůrazňovat vybraná místa v prezentaci nebo rychle načrtnout jednoduchý obrázek (a samozřejmě pak vše uložit do PC).

ActivArena - dvě zároveň fungující pera Aktivní prvky ve výukovém objektu je možné ovládat dvěma pery současně. ActivArena  dokáže z interaktivní plochy vytvořit panelovou diskuzi, stejně tak jako sledovat dva žáky, kteří se v daném limitu snaží vyluštit křížovku či správně přiřadit popisky svalů k anatomickému obrazu. Učitel má celou dobu tuto situaci pod kontrolou, protože ze svého pera může aktivovat či naopak vypnout pera žáků.

Proč používat interaktivní tabuli? nabízí žákům zábavnější a méně stereotypní formu výuky, a tím zvýší jejich motivaci k učení zapojí do procesu učení samotné děti, ty již nejsou jen pasivními posluchači, ale spoluvytváří výuku a aktivně se zapojují do procesu vzdělávání.

Obecné výhody interaktivní tabule Podporuje motivaci a zájem žáků o novou látku. Umožňuje měnit organizační formy vyučování podle momentálních potřeb. Ulehčuje tvorbu prezentací, her a projektů. Usnadňuje učení žáků s vývojovými poruchami učení. Pomáhá učiteli vytvářet přípravy na jednotlivé hodiny.

Výhody z hlediska metodologie Učitelé mohou připravovat hodiny dopředu a uložit si je pro pozdější opětovné použití. Zápisy z každé vyučovací hodiny lze umístit na internet, což umožňuje doplnit látku žákům, kteří ve škole nebyli. Okamžitá zpětná vazba je zajištěna všem žákům i učiteli. Všichni žáci se mohou aktivně zapojovat do výuky. Tabule umožňuje méně stresující zkoušení, žáci mohou demonstrovat své vědomosti pomocí prezentací nebo her. Podporuje mezipředmětové vztahy. Umožňuje tvorbu projektů. Všestranně působí na smysly žáků.

Důležitým znakem interaktivní výuky je zjevná názornost a systematičnost ve výuce, součástí jednotlivých předmětů jsou: audio i video nahrávky s materiály, které doplňují či upřesňují dané téma webové odkazy, na nichž mohou žáci získat rozšiřující nebo konkrétnější informace o probírané látce mezipředmětové vztahy, což pomáhá dětem uvědomit si, že jednotlivé poznatky je nutné kombinovat s jinými, doplňovat je a vzájemně propojovat, ne separovat

Zdroje http://www.avmedia.cz/skoly http://www.promethean.cz/