Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Advertisements

Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Identifikátor materiálu: EU –
POHÁDKY 2 – EVROPŠTÍ AUTOŘI
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Vzdělávací oblast : Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět : Český jazyk a literatura Ročník : 9. ročník Anotace : Antoine de Saint-Exupéry životopis.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou B. Brechta…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Jazykověda a její disciplíny
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou F. Gellnera…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
VY_32_INOVACE_ČJPS2A_1960_ZEM Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.03 Název pro školu: EU ČJ 03 II Název materiálu: Jaroslav Hašek Autor: Mgr. Barbora Baránková Vzdělávací.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Portréty literárních osobností světové literatury.
ANTOINE DE SAINT-EXUPÉRY
George Orwell 1984 (Nineteen Eighty-Four)
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Antoine de Saint-Exupéry (1900 – 1944)
Vypravování Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Číslo materiáluVY_32_INOVACE_CJL_4S2N_NT_01_04 NázevArnošt Lustig Druh učebního materiáluPrezentace PowerPoint PředmětČeský jazyk a literatura Ročník4.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
George Gordon Byron Marcela Jurková.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Život Tvorba Malý princ Rozbor Ukázka Otázky Shrnutí.
Antoine de Saint-Exupéry Řekl: „pouhý rozum bez přispění srdce je bezcenný“ a taky: „ říše člověka je v jeho nitru“ Řekni své postřehy, souvislosti-jak.
Anotace Materiál je určen pro žáky 4. ročníku střední odborné školy a pro žáky nástavbového studia. Text zpracovává život a dílo francouzského spisovatele.
. Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název školy: SPŠ a SOŠGS Most Předmět: ČJL Tematický okruh: Světová.
N ÁZEV ŠKOLY : ZŠ Š TĚTÍ, O STROVNÍ 300 A UTOR : M GR. N IKOLA G RBAVČICOVÁ N ÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_ČJ.7.B.05_A NTOINE DE S AINT -E XUPÉRY N ÁZEV.
Malý princ (referát – český jazyk)
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Projekt: Moderní výuka Registrační číslo: CZ / /21
Odraz 1. světové války ve světové literatuře:
Transkript prezentace:

Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU - OP VK Číslo a název klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Autor Mgr. Milena Braiková Číslo materiálu VY_32_INOVACE_CJL_3S4S2N_BA_06_18 Název Antoine de Saint-Exupéry Druh učebního materiálu Prezentace PowerPoint Předmět Český jazyk a literatura Ročník 3. a 4. roč. SŠ, 2. roč. nástavbového studia Tématický celek Světová literatura 1. poloviny 20. století Anotace Tato prezentace je zaměřena na výklad učiva. Lze použít jako doplnění výkladu při vyučování nebo k samostudiu. Materiál inovuje výuku využitím multimediálních pomůcek. Metodický pokyn POMŮCKY: počítač, dataprojektor Průběžně se střídá forma výkladu a řízený rozhovor. Klíčová slova Antoine de Saint-Exupéry, Malý princ Očekávaný výstup Prezentace seznamuje žáky s životem a literárním dílem Antoina de Saint-Exupéryho. Datum vytvoření 20.11.2013

Antoine de Saint - Exupéry 1900 - 1944

Antoine de Saint - Exupéry francouzský prozaik pocházel z aristokratické rodiny od dětství se zajímal o letectví civilní i válečný pilot, průkopník nočních a dálkových letů http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Antoine_de_Saint-Exup%C3%A9ry.jpg

Antoine de Saint - Exupéry létal na afrických i transatlantických linkách v Severní a Jižní Americe několikrát havaroval zahynul za 2. světové války při průzkumném letu, pravděpodobně nad Středozemním mořem nedaleko Korsiky http://commons.wikimedia.org/wiki/File:11exupery-inline1-500.jpg

Dílo jeho dílo – prodchnuté hlubokým humanismem smysl lidského života hledal ve službě lidstvu, v činu vykonaném pro druhé hrdinové bojují s přírodními živly i se svým strachem, řeší rozpor mezi individuálními touhami a sebeobětováním se celku téma činu, kamarádství a sebepřekonání http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Sahara_Crash_-1935-_copyright_free_in_Egypt_3634_StEx_1_-cropped.jpg

Dílo „letecké romány“ Kurýr na jih (1930) Noční let (1931) Země lidí (1939) prózy na pomezí reportáže a dokumentu vychází z osobních reálných zážitků mnohdy vznikly v situacích bezprostředního ohrožení života úvahové pasáže o smyslu lidské existence

Válečný pilot (1942) román z doby 2. světové války líčí své zážitky pilota ve službách rozkládající se a kapitulující francouzské armády poznamenán vlasteneckým patosem

Malý princ (1943) filozofická pohádka „pohádka pro dospělé“ určená i dětem inspirována autorovým zážitkem vyprávění pilota, který havaroval v saharské poušti zde potkává malého prince z daleké planetky B 612, kterou opustil, když začal pochybovat o lásce květiny, již miloval

Malý princ - obsah Malý princ během své cesty navštívil další planety zde poznal bytosti s různě pokřiveným vztahem k světu (vševládný král, neskromný domýšlivec, pijan, podnikatel, lampář, zeměpisec) nenalezl u nich porozumění, nepochopil jejich hodnotový žebříček a byl stále smutnější a osamocenější

Malý princ - obsah poslední, sedmá planeta, byla Země na ní se seznámil s liškou, kterou ochočil a poznal význam hlubokého citu „…správně vidíme jen srdcem. Co je důležité, je očím neviditelné…“

Malý princ - obsah pomůže letci najít studnu „Poušť je krásná právě tím, že někde skrývá pramen.“ když vidí, že se pilotovi podařilo letadlo opravit, vrací se jeho nehmotná duše (po uštknutí hadem, kdy jeho tělo zemře) zpět na planetu k opuštěné květině letec zanechán v nejistotě, smutný, ale už nikdy samotný

Malý princ alegorický příběh založený na střetech života a smrti, světa dětí a dospělých, zvířat a lidí v rozhovoru pilota a malého prince se dětský pohled na svět střetává s hlediskem dospělého svět dospělých malý princ odmítá učí letce vidět svět tak, jak chtějí děti měl by být laskavý, bezpečný, bez válek a násilí

Malý princ dílo přináší základní otázky lidského bytí, jako jsou potřeba citu, opětované lásky, zodpovědnosti, přátelství a péče o něj Malý princ = personifikovaná esence dětské duše – symbolizuje lidskou touhu po štěstí, lásce a naplněném životě podobenství o možných východiscích z pocitu krize člověka v moderní civilizaci oslava lásky, přátelství, odpovědnosti, světa bez zla

Malý princ jednoduchý epický rámec zhuštěné věty knihu, kterou autor sám ilustroval, věnoval svému nejlepšímu příteli Léonu Werthovi, aby mu způsobil potěšení v těžké době války

román Citadela (1948) filozofický souhrn jeho názorů a zkušeností básnická meditace o smyslu života a světa proud úvah a fiktivních rozhovorů o lidském údělu nedokončená próza http://commons.wikimedia.org/wiki/File:50_francs_banknote_A.jpg

Zdroje: Andree, Lukáš a kol. Literatura pro 3. ročník středních škol – Učebnice. 1. vydání. Brno: Didaktis, 2009. ISBN 978-80-7358-135-0. Hánová, Eva a kol. Odmaturuj z literatury. 2. vydání. Brno: Didaktis, 2002. ISBN 80-86285-37-5. Soukal, Josef. Přehled dějin literatury pro střední školy 3. 1. vydání. Praha: SPN, 2006. ISBN 80-7235-335-7. Polášková, Taťána a kol. Literatura – přehled středoškolského učiva. 1. vydání. Třebíč: Petra Velanová, 2005. ISBN 80-902571-4-3. Slanař, Otakar a kol. Obsahy a rozbory děl. 1. vydání. Třebíč: Petra Velanová, 2006. ISBN 80-902571-7-8. Hovorková, Vlasta a kol. Světová školní četba na dlani. 1. vydání. Praha: Erika, 1997. ISBN 80-7190-420-1.