N á zev š koly: Středn í průmyslov á š kola, Ostrava - V í tkovice, př í spěvkov á organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 5. srpna 2012 N á zev:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Advertisements

Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Malířský styl konce 19. století
Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná
Název šablony Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název VM 7. ročník- Jazyk a jazyková komunikace- Cizí jazyk-Anglický jazyk-Around the house.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Václav Pospíšil CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.2.AJ3,4.07/Po Autor materiálu:
Kód VM: VY_32_INOVACE_3ZIM03 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Mgr. Jana Zimková Datum:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_202_Měkkýši - Plži AUTOR: Jana Harbichová ROČNÍK, DATUM: 7.,
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.20 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 20 Název materiálu:Christmas Autor:Mgr. Hana Opálková Vzdělávací obor:Anglický.
Tento digitální u č ební materiál (DUM) vznikl na základ ě ř ešení projektu OPVK, registra č ní č íslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu.
Dny, měsíce a roční období e
Zvířatae Anotace: Žáci si v prezentaci osvojí základní fráze a slovní zásobu na téma Zvířata, což je podpořeno vizuálně i sluchově. Žáci si procvičí čtení.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 8_2_ZMP_11 Datum vytvoření Druh učebního materiálu.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Jméno autora:Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu:VY_32_INOVACE_05_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Nakupováníe Anotace: Žáci si v prezentaci osvojí základní fráze na téma Nakupování, což je podpořeno vizuálně a sluchově. Žáci si procvičí čtení a dále.
Sporty a aktivity e Anotace: Žáci si v prezentaci osvojí základní výrazy a fráze na téma Sporty a aktivity. Fráze si mohou procvičit dle zadání v prezentaci.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dagmar Andrysová Datum: Název: VY_22_INOVACE_1_1_1.
Vzdělávací oblast: Anglický jazyk Autor: Mgr. Martina Hulenková
VY_32_INOVACE_ 12 Členské státy EU.  Brusel  Jazyky: nizozemština, francouzština, němčina VY_32_INOVACE_ 12 Členské státy EU.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present simple – Wh- questions.
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: července 2012
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Helena Zikmundová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Pavlína Hůrková Datum: Název: VY_ 22_INOVACE_
Předmět: Zeměpis EU peníze školám
Autor: Mgr. Eliška Nováková
VY_32_INOVACE_07_Sluneční soustava Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Autor:Ing. Klára Polterová Předmět/vzdělávací oblast: Anglický jazyk Tematická oblast:Poznatky o zemích Téma:New York Ročník:3. – 4. Datum vytvoření:září.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: července 2012
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 9. ročník
VY_32_INOVACE_16_Kapr obecný
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 9. ročník
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
NázevLIDSKÁ KOSTRA – OPAKOVÁNÍ Předmět, ročník Biologie, 3. ročník Tematická oblast Biologie člověka Anotace Prezentace sloužící k opakování tématu lidská.
Den D (Od vylodění po osvobození Francie) Autor práce: Michal Papaj Vedoucí práce: Mgr. Eva Zálohová.
Z Vyjmenovaná slova po VY_32_INOVACE_Čj z 2
N á zev š koly: Středn í průmyslov á š kola, Ostrava - V í tkovice, př í spěvkov á organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 22. června 2012 N á zev:
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: srpna 2012
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: srpna 2012
Zámořské objevy Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_204_Systém organismů AUTOR: Jana Harbichová ROČNÍK, DATUM:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iveta Pietrová. CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.3.AJ3,4.01/Pv.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_274_Porovnávání Severní a Jižní Ameriky AUTOR: Alena Hořavová.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Pořadové číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: II/2 Sada: VY_22_INOVACE_AJ.3.33 Ověření.
Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 1_2_ZMP_11 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 1. Ročník Anotace Fyzická.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Registrační číslo projektu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Rybářová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Středová souměrnost Autor: Mgr. Jolana Sobotková
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Vytvořil: Mgr. Miloslav Došek - ZŠ a MŠ Jablonec nad Nisou, Kamenná 404/4, příspěvková organizace.
POVRCH KRAJINY Vlastivěda Pro 4.ročník Gabriela Mikulková 2012.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Snímek 1-15 – 10 min ZÁMOŘSKÉ OBJEVY
Igor Dostal
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 7.ročník
HOSPODÁŘSTVÍ A DOPRAVA ASIE
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_155 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová Předmět.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_127 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová Předmět.
Velká písmenaVY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.18. Anotace: V prezentaci žáci procvičují své znalosti o psaní velkých písmen Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_148 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová PředmětBiologie.
Transkript prezentace:

N á zev š koly: Středn í průmyslov á š kola, Ostrava - V í tkovice, př í spěvkov á organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 5. srpna 2012 N á zev: VY_32_INOVACE_6.1.7 Č í slo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ T é ma: Objevné plavby Anotace: Prezentace byla vytvořena pro vyučujícího jako vizualizace výkladu o objevných plavbách v 15. století. Obsahuje text, obrázky a mapy, její části mohou sloužit jako zápis do sešitu.

Objevné plavby

Příčiny ► nedostatek drahých kovů ► touha po orientálním zboží – koření, látky, porcelán ► snaha najít cestu do Indie, Číny, Japonska ► 1453 Turci dobyli Cařihrad, zanikla byzantská říše,ovládli Středomoří, tradiční obchodní cesty narušeny

Předpoklady ► schopní mořeplavci ► kompas ► astroláb – určování zeměpisné polohy ► nové typy plachetnic - karavely

Portugalci ► plavby kolem afrického pobřeží, cíl najít cestu do Indie ► princ Jindřich Mořeplavec ► 1487 – 1488 Bartolomeo Diaz objevil Mys dobré naděje ► 1498 Vasco da Gama doplul do Indie

Vasco da Gama

Španělé ► 1479 vznik španělského státu ► výprava Kryštofa Kolumba (Santa Maria, Pinta, Niňa) na západ (předpoklad, že Země je kulatá), přistál u Bahamských ostrovů ► objevení Nového světa, pojmenován podle Ameriga Vespucciho ► 1519 – 1522 Fernão de Magalhães obeplul svět, podal důkaz o kulatosti Země

Fernão de Magalhães

Rozdělení sfér vlivu ► 1494 Tordesillaská smlouva ► o rozdělení světa mezi Portugalsko a Španělsko

Důsledky ► svět se rozšířil ► snaha Evropanů podmanit si objevená území ► počátek kolonialismu ► poznání odlišných civilizací ► - šíření nemocí, otrokářství ► + nové plodiny – brambory, kukuřice, rajčata, slunečnice, kakao, tabák

Důsledky ► Změna obchodních cest, roste důležitost přístavů u Atlantiku: Cádiz, Sevilla, Lisabon, Londýn, Antverpy ► Šíří se španělština a portugalština, které se v některých ovládaných zemích staly úředním jazykem → Latinská Amerika = Střední a Jižní Amerika

Děkuji za pozornost Děkuji za pozornost ► Vytvořila Mgr. Vanda Malurová ► 5. srpna 2012 ► Zdroje: ► ČORNEJ P. a kol: Dějepis pro střední odborné školy. SPN, ISBN ► [cit ]

Zdroje obrázků ► [cit ] ► [cit ] ► ; cit ] ► [cit ] ► =cs [cit ] =cs =cs ► [cit ] ► =cs [cit ] =cs =cs ► [cit ] ► harles_Legrand.jpg [cit ] harles_Legrand.jpg harles_Legrand.jpg ► [cit ] ► ugalc%C5%AF_a_%C5%A0pan%C4%9Bl%C5%AF.jpg?uselang=cs [cit ] ugalc%C5%AF_a_%C5%A0pan%C4%9Bl%C5%AF.jpg?uselang=cs ugalc%C5%AF_a_%C5%A0pan%C4%9Bl%C5%AF.jpg?uselang=cs