Vzdělávací oblast: Člověk a příroda

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Advertisements

ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Čtvrtohory VY_52_INOVACE_03/1/30_přírodopis
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Zdravé stravování Přírodověda 5. ROČNÍK.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Země Přírodověda 4. ročník.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
DUM 18/1 Tady jsme doma Naše vlast.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F23/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Slunce Autor: Bc. Jana.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
8. ročník Práce, výkon, energie Téma: Výkon.
Rozkvět českého státu za Karla IV.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F16/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Kmitání pru ž ných t ě.
Název šablony: Inovace v chemii 52/CH22/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: ZÁKLADNÍ CHEMICKÉ VÝPOČTY.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _620 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_717.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Z Vyjmenovaná slova po VY_32_INOVACE_Čj z 2
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Tvorba prezentace – na co si musíme dát pozor!
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření: Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_FY_B Ročník: I. Fyzika Vzdělávací oblast: Přírodovědné vzdělávání.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F29/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Keplerovy zákony Autor:
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F34/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Optické čočky Autor: Bc.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F03/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Skládání sil různého směru.
Digitální učební materiály ŠIII/2 DĚJEPIS
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _611 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F13/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Síla Autor: Bc. Jana Slabá.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F27/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Účinky elektrického proudu.
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/CH03/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: PERIODICKÁ SOUSTAVA.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F25/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Plynné planety Autor: Bc.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F19/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Magnetismus Autor: Bc. Jana.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření: Číslo DUM: VY_32_INOVACE_20_FY_B Ročník: I. Fyzika Vzdělávací oblast: Přírodovědné vzdělávání.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_757_KUBISMUS TÉMA: Kubismus ve výtvarném.
Projekt Moderní škola, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Velké Přílepy, okr. Praha-západ, Pražská 38, Velké.
Název materiálu: HYDROSTATICKÝ TLAK – výklad učiva.
Název šablony: Inovace v chemii52/CH28/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Autor: Mgr. Eva Vrtišková Předmět:
Tíhová síla a tíha tělesa
Název materiálu: PRÁCE – výklad učiva.
Hospodářská zvířata.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F20/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Magnety Autor: Bc. Jana.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _615 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Gravitace (gravitační síla, tíhová síla)
Gravitační síla, gravitační pole Země
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Tíhová síla a těžiště ZŠ Velké Březno.
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F18/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Atom aneb co o něm už vím.
HYMNA ČR.
Název materiálu: GRAVITAČNÍ POLE – výklad učiva.
Číslo v digitálním archivu školy
Název šablony: Inovace ve fyzice52/F03/ ,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Skládání sil různého směru.
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název šablony: Inovace ve fyzice 52/F10/15.11.2012,Slabá Janoutová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Tíhová síla a těžiště Autor: Bc. Jana Slabá Janoutová Předmět: Fyzika Třída: VII. Tématický okruh: Síly a jejich vlastnosti Téma: Tíhová síla a těžiště Druh výukového materiálu: prezentace Použití ICT:interaktivní tabule,interaktivita Didaktické,metodické poznámky (popis použití výukového materiálu ve výuce): výklad pomocí pokusů a fotografií představuje tíhovou sílu.Žák se naučí počítat tíhovou sílu. Dále žák provádí pokusy na těžiště, zopakuje si těžiště trojúhelníku a shlédne video na téma těžiště. Pomocí interaktivity si zopakuje každý žák výpočet tíhové síly. Žák si pomocí videa a pokusů uvědomí působiště tíhové síly v těžišti. Konec výkladu je věnován shrnutí výkladu. Výklad navazuje na učebnice Fyzika pro 7. ročník, FRAUS 2005,str. 42-45. Použité zdroje: http://wiki.sps-pi.com/images/9/93/Tihovasila.gif http://cs.wikipedia.org/wiki/Troj%C3%BAheln%C3%ADk http://cs.wikipedia.org/wiki/Rovnostrann%C3%BD_troj%C3%BAheln%C3%ADk http://fyzmatik.pise.cz/102012/ http://fyzmatik.pise.cz/174372-pokus-s-tezistem.html http://obrazky.cz/detail?q=t%C4%9B%C5%BEi%C5%A1t%C4%9B&offset=1&limit=20&bUrlPar=filter%3D1&resNum=1&ref=http%3A//www.seznam.cz/&resID=RPYrKAGEIgm0Z2ySHklVBtU5-da7dQWVN9PMoJub2pU&imgURL=http%3A//www.didaktik.cz/images/fyzika/ostatni/teziste_xl.jpg&pageURL=http%3A//www.didaktik.cz/fyzika/ostatni/teziste_xl.htm&imgX=360&imgY=375&imgSize=42&thURL=http%3A//media4.picsearch.com/is%3FRPYrKAGEIgm0Z2ySHklVBtU5-da7dQWVN9PMoJub2pU&thX=123&thY=128&qNoSite=t%C4%9B%C5%BEi%C5%A1t%C4%9B&siteWWW=&sId=6mN19ug0wZp1bFKmogjE http://obrazky.cz/detail?q=t%C4%9B%C5%BEi%C5%A1t%C4%9B&offset=1&limit=20&bUrlPar=filter%3D1&resNum=8&ref=http%3A//www.seznam.cz/&resID=QBSJeSDoCiyIIopYEbR6-FlJ927i26Kg7Dr8YLlvfBA&imgURL=http%3A//fyzweb.cuni.cz/piskac/pokusy/deska_teziste/deska_teziste3.jpg&pageURL=http%3A//fyzweb.cuni.cz/piskac/pokusy/deska_teziste/cindex.htm&imgX=600&imgY=800&imgSize=35&thURL=http%3A//media2.picsearch.com/is%3FQBSJeSDoCiyIIopYEbR6-FlJ927i26Kg7Dr8YLlvfBA&thX=96&thY=128&qNoSite=t%C4%9B%C5%BEi%C5%A1t%C4%9B&siteWWW=&sId=6mN19ug0wZp1bFKmogjE http://obrazky.cz/detail?q=t%C4%9B%C5%BEi%C5%A1t%C4%9B&offset=1&limit=20&bUrlPar=filter%3D1&resNum=7&ref=http%3A//www.seznam.cz/&resID=KebF_Letn9XpYLwS2nqs0oh8XOvK8RPr0y8EM0peuF8&imgURL=http%3A//img7.ceskatelevize.cz/specialy/port/gfx/articles/large/272.jpg&pageURL=http%3A//www.ceskatelevize.cz/program/port/michaelovy-experimenty/272-zavazne-teziste/&imgX=210&imgY=158&imgSize=31&thURL=http%3A//media5.picsearch.com/is%3FKebF_Letn9XpYLwS2nqs0oh8XOvK8RPr0y8EM0peuF8&thX=128&thY=96&qNoSite=t%C4%9B%C5%BEi%C5%A1t%C4%9B&siteWWW=&sId=6mN19ug0wZp1bFKmogjE http://cs.wikipedia.org/wiki/Archim%C3%A9d%C3%A9s

Tíhová síla a těžiště

Pokus a co z něho plyne? Z upažené ruky pusť list, míček, papír……. Co se stalo? Jakýkoli předmět uvolněný z ruky padá směrem k podlaze třídy. Proč? Na všechna tělesa na zemském povrchu působí tíhová síla. míček pád podlaha třídy

Co způsobuje tíhová síla

Tíhová síla FG = m . g přitahuje každé těleso k zemi určuje svislý směr značí se FG vypočte se podle vzorce FG = m . g FG … tíhová síla v N (newtonech) m …… hmotnost v kg g …… gravitační konstanta N/kg g = 10 N/kg Video: http://fyzmatik.pise.cz/102012/

Vypočti FG a najdi chyby a oprav je 20 kg 400kg 450 kg 56 kg 863 kg 158g 126 kg 4262 g 200 N 4000 N 45 N 5600 N 8630 N 1580 N 12,6 N 4262 N 4500 N 560 N 1,58 N 1260 N 42,62 N

Těžiště Umíš narýsovat těžiště trojúhelníku z hodin matematiky? Ano

Urči těžiště rovnostranného trojúhelníku

Pokusy k určení těžiště Společný pokus: Vyzkoušejte test rovnováhy, kterému se říká čapí test stoj na jedné noze a porovnejte si své výsledky. Video: http://fyzmatik.pise.cz/174372-pokus-s-tezistem.html

Dokážeš najít těžiště propisky, hrušky, ….. . každé těleso má těžiště v těžišti má působiště tíhová síla Přístroj k demonstraci těžiště tělesa

Archimédes ze Syrakus *žil v letech 287 – 212 př.n.l. *zavedl pojem těžiště

Shrnutí – do teček vypiš pojmy na všechna tělesa na zemském povrchu působí …………………………………………….. tíhovou sílu značíme ……………. tíhovou sílu počítáme podle vzorce …………………….., kde g = 10 N/kg tíhová síla určuje ………….. směr působištěm tíhové síly je ………………… každé těleso má jen …………… těžiště

Shrnutí s ověřením na všechna tělesa na zemském povrchu působí tíhová síla. tíhovou sílu značíme FG tíhovou sílu počítáme podle vzorce FG = m . g, kde g = 10 N/kg tíhová síla určuje svislý směr působištěm tíhové síly je těžiště každé těleso má jen jedno těžiště

Použité materiály http://wiki.sps-pi.com/images/9/93/Tihovasila.gif http://cs.wikipedia.org/wiki/Troj%C3%BAheln%C3%ADk http://cs.wikipedia.org/wiki/Rovnostrann%C3%BD_troj%C3%BAheln%C3%ADk http://fyzmatik.pise.cz/102012/ http://fyzmatik.pise.cz/174372-pokus-s-tezistem.html http://obrazky.cz/detail?q=t%C4%9B%C5%BEi%C5%A1t%C4%9B&offset=1&limit=20&bUrlPar=filter%3D1&resNum=1&ref=http%3A//www.seznam.cz/&resID=RPYrKAGEIgm0Z2ySHklVBtU5-da7dQWVN9PMoJub2pU&imgURL=http%3A//www.didaktik.cz/images/fyzika/ostatni/teziste_xl.jpg&pageURL=http%3A//www.didaktik.cz/fyzika/ostatni/teziste_xl.htm&imgX=360&imgY=375&imgSize=42&thURL=http%3A//media4.picsearch.com/is%3FRPYrKAGEIgm0Z2ySHklVBtU5-da7dQWVN9PMoJub2pU&thX=123&thY=128&qNoSite=t%C4%9B%C5%BEi%C5%A1t%C4%9B&siteWWW=&sId=6mN19ug0wZp1bFKmogjE http://obrazky.cz/detail?q=t%C4%9B%C5%BEi%C5%A1t%C4%9B&offset=1&limit=20&bUrlPar=filter%3D1&resNum=8&ref=http%3A//www.seznam.cz/&resID=QBSJeSDoCiyIIopYEbR6-FlJ927i26Kg7Dr8YLlvfBA&imgURL=http%3A//fyzweb.cuni.cz/piskac/pokusy/deska_teziste/deska_teziste3.jpg&pageURL=http%3A//fyzweb.cuni.cz/piskac/pokusy/deska_teziste/cindex.htm&imgX=600&imgY=800&imgSize=35&thURL=http%3A//media2.picsearch.com/is%3FQBSJeSDoCiyIIopYEbR6-FlJ927i26Kg7Dr8YLlvfBA&thX=96&thY=128&qNoSite=t%C4%9B%C5%BEi%C5%A1t%C4%9B&siteWWW=&sId=6mN19ug0wZp1bFKmogjE http://obrazky.cz/detail?q=t%C4%9B%C5%BEi%C5%A1t%C4%9B&offset=1&limit=20&bUrlPar=filter%3D1&resNum=7&ref=http%3A//www.seznam.cz/&resID=KebF_Letn9XpYLwS2nqs0oh8XOvK8RPr0y8EM0peuF8&imgURL=http%3A//img7.ceskatelevize.cz/specialy/port/gfx/articles/large/272.jpg&pageURL=http%3A//www.ceskatelevize.cz/program/port/michaelovy-experimenty/272-zavazne-teziste/&imgX=210&imgY=158&imgSize=31&thURL=http%3A//media5.picsearch.com/is%3FKebF_Letn9XpYLwS2nqs0oh8XOvK8RPr0y8EM0peuF8&thX=128&thY=96&qNoSite=t%C4%9B%C5%BEi%C5%A1t%C4%9B&siteWWW=&sId=6mN19ug0wZp1bFKmogjE http://cs.wikipedia.org/wiki/Archim%C3%A9d%C3%A9s